  • 11. Data: 2007-11-05 16:07:35
    Temat: Re: kierowcy nie zatrzymują się przed przejściem dla pieszych
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 5 Lis, 14:57, KRZYZAK <k...@g...com> wrote:

    > Nie tak. Wysuwam powoli (nie gwaltownie) noge na przejscie, jak
    > przejezdza przez nie sznurek samochodow.
    > I wtedy samochody musza sie zatrzymac, bo ja juz jestem na przejsciu.
    > Wystarczy 3 cm mnie na przejsciu:)

    ...i wymagasz kultury od kierowcow (zatrzymania przed przejsciem, przy
    ktorym czekaja piesi) samemu lamiac dwa przepisy PoRD... ;)

    Art. 14. Zabrania się:
    1) wchodzenia na jezdnię:
    a) bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla
    pieszych,

    3) zwalniania kroku lub zatrzymywania się bez uzasadnionej
    potrzeby podczas przechodzenia przez jezdnię lub torowisko,

    WS

  • 12. Data: 2007-11-05 16:26:10
    Od: KRZYZAK <k...@g...com>

    On 5 Lis, 17:07, WS <L...@c...pl> wrote:

    > ...i wymagasz kultury od kierowcow (zatrzymania przed przejsciem, przy
    > ktorym czekaja piesi) samemu lamiac dwa przepisy PoRD... ;)

    Nie licze na kulture kierowcow, bo moge tak liczyc pol godziny stojac
    przed przejsciem.
    Trzeba zmienic durny przepis, zeby mozna bylo przejsc przez jeznie nie
    bedac zdanym na laske kierowcow.

    > Art. 14. Zabrania się:
    > 1) wchodzenia na jezdnię:
    > a) bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla
    > pieszych,

    Ale ja nie wchodze przed jadacy pojazd. Pojazd jest pol metra od
    kraweznika, wiec nie jestem ani nie bede bezposrednio przed nim. Ale
    jestem na przejsciu.

    > 3) zwalniania kroku lub zatrzymywania się bez uzasadnionej
    > potrzeby podczas przechodzenia przez jezdnię lub torowisko

    Przeciez nie jestem w trakcie przechodzenia, bo jeszcze nie
    przechodze.
    A jesli uznac trzymanie pol stopy na jezdni jako przechodzenie, to
    zatrzymanie jest uzasadnione obawa o wlasne zycie.
    Chyba wystarczajace uzasadnienie, co?