  • 11. Data: 2008-05-12 13:19:47
    Temat: Re: kiedy upływa termin 7 dni kalendażowych?
    Od: "maximus" <l...@a...skasuj_to.pl>

    Nadal nikt nie odpowiedział na głóne pytanie:

    "Jakie przepisy są nadrzędne KC czy umowa (regulamin) między firmami ?

    Np jeśli umowa/regulamin stoi w sprzeczności z KC.

  • 12. Data: 2008-05-12 13:24:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    maximus pisze:
    > Nadal nikt nie odpowiedział na głóne pytanie:
    >
    > "Jakie przepisy są nadrzędne KC czy umowa (regulamin) między firmami ?
    >
    > Np jeśli umowa/regulamin stoi w sprzeczności z KC.

    To zależy. Niekiedy KC jest wyżej od umów, a niekiedy KC ma
    zastrzeżenie "jeśli nie postanowiono inaczej". Przeczytaj KC, to
    będziesz wiedział.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 13. Data: 2008-05-12 13:25:41
    Temat: Re: kiedy up
    Od: ioo <b...@i...prv.no-spam.pl>

  • 14. Data: 2008-05-12 13:43:25
    Od: "maximus" <l...@a...skasuj_to.pl>

    Rozumiem, że ważniejsza jest umowa /regulamin a dopiero potem KC.
    Dziękuję.

  • 15. Data: 2008-05-12 13:44:52
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    maximus pisze:
    > Rozumiem, że ważniejsza jest umowa /regulamin a dopiero potem KC.
    > Dziękuję.

    Źle rozumiesz.

  • 16. Data: 2008-05-12 13:57:25
    Od: "maximus" <l...@a...skasuj_to.pl>

    Rozumiem w takim razie wgłebiam się w lekturę KC. Może mnie naprowadzisz w
    jakich działach tego szukać aby się nie zaczytać ;)

  • 17. Data: 2008-05-12 13:59:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    maximus pisze:
    > Rozumiem w takim razie wgłebiam się w lekturę KC. Może mnie naprowadzisz w
    > jakich działach tego szukać aby się nie zaczytać ;)

    Najpierw napisz o co Ci chodzi, kasujesz cytaty, że w ogóle nie
    wiadomo o co chodzi.

    Jeśli w ogóle interesujesz się 10-dniowym terminem zwrotu przy
    zakupie na odległość, to możesz przeczytać cały KC i tego nie
    znajdziesz. Bo tego tam po prostu nie ma. To inna ustawa jest.

  • 18. Data: 2008-05-12 14:02:50
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 12 May 2008 15:57:25 +0200, maximus napisał(a):

    > Rozumiem w takim razie wgłebiam się w lekturę KC. Może mnie naprowadzisz
    > w jakich działach tego szukać aby się nie zaczytać

    10-dniowy termin zwrotu towaru zakupionego na odległość dotyczy sprzedaży
    konsumenckiej, a zatem takiej, która nie jest związana z prowadzoną przez
    Ciebie działalnością gospodarczą.
    To jest osobna ustawa konsumencka -- jak sama nazwa wskazuje, dotyczy ona
    wyłącznie konsumentów.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    czytej Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==

  • 19. Data: 2008-05-12 14:05:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Olgierd pisze:

    > To jest osobna ustawa konsumencka -- jak sama nazwa wskazuje, dotyczy ona
    > wyłącznie konsumentów.

    Z tytułu ustawy daleko idących wniosków bym nie wyciągał. Ustawa o
    swobodzie działalności gospodarczej też ze swobodą gospodarczą niewiele
    ma wspólnego ;)

  • 20. Data: 2008-05-12 15:09:41
    Od: Goomich <k...@i...eu>

    You have one message from: "maximus"
    <l...@a...skasuj_to.pl>

    > Rozumiem w takim razie wgłebiam się w lekturę KC. Może mnie
    > naprowadzisz w jakich działach tego szukać aby się nie zaczytać ;)

    Obliczenie terminów jest od art 110.

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    k...@i...eu UIN: 6750153