  • 1. Data: 2007-11-06 00:02:37
    Temat: każdemu wg jego woli
    Od: "Sky" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:238b.0000005b.472b0d65@newsgate.onet.pl...

    http://wiadomosci.onet.pl/1448329,2677,papiez_poucza
    _farmaceutow,kioskart.ht
    ml

    > "Czy farmaceuta-katolik powinien mieć prawo do odmowy sprzedaży środków
    > antykoncepcyjnych? Polska skrajna prawica od dawna uważa, że jak
    najbardziej.
    > Teraz dostali bardzo silne wsparcie, bo od samego papieża Benedykta XVI."

    Każdy właściciel punktu handlowego powinien mieć prawo wyboru zakresu
    oferowanego asortymentu a usługodawca wyboru zakresu usług [lekarz ginekolog
    na tem przykład] poza oczywiście asortymentem szkodliwym [jak i takimż
    zakresem usług]. Klient oczywiście wybierałby te punkty handlowe i usługowe
    które oferowac mu będą to czego szuka... i w ten sposób rynek regulowałby
    się sam...

  • 2. Data: 2007-11-06 08:56:48
    Temat: Re: każdemu wg jego woli
    Od: "TMK" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > usługowe
    > które oferowac mu będą to czego szuka... i w ten sposób rynek regulowałby
    A mnie to niesamowicie wkurza- jeśli ktoś ma takie poglądy (ma do nich
    oczywiście prawo) to niech nie zostaje sprzedawcą w aptece tylko idzie do
    pracy tam gdzie nie musi łamać swoich przekonań w firmie farmaceutycznej
    instytucie itp.
    Jakoś nie wyobrażam sobie np. żołnierza pacyfisty.
    Albo lekarza świadka Jehowy, który nie przeprowadzi transfuzji i pozwoli
    pacjentowi umrzeć. Uważam również , ze nie każdy musi być ginekologiem a
    jeśli już jest to powinien stosować się do obowiązującego prawa. Oczywiście
    może mieć prywatną praktykę i wtedy decyduje sam ze nie przeprowadza
    aborcji,nie przyjmuje blondynek itp.) z aptekami jest ten problem, że
    sąprywatne- a może to nie probem...zobaczymy

  • 3. Data: 2007-11-06 10:22:54
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "TMK" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > pracy tam gdzie nie musi łamać swoich przekonań w firmie farmaceutycznej

    dokladnie tak, dla mnie ginekolog w panstwowym szpitalu ktory odmowi aborcji ze
    wskazan, ze wzgledu na swoje poglady, powinien odpowiadac za zaniedbanie
    obowiazkow sluzbowych i powinien byc obciazony kosztami swojego postepowania

  • 4. Data: 2007-11-06 14:37:07
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    szerszen wrote:

> [...]
    > aborcji ze wskazan, ze wzgledu na swoje poglady, powinien odpowiadac za
    > zaniedbanie obowiazkow sluzbowych i powinien byc obciazony kosztami

    Była nie tak dawno temu taka sprawa: kobieta miała wskazania zdrowotne,
    aborcji odmówili, zdrowie się potężnie pogorszyło (coś ze wzrokiem
    chyba...) i była sprawa o odszkodowanie. Pamięta ktoś, jak to się skończyło?

  • 5. Data: 2007-11-06 16:25:17
    Od: "Sky" <s...@o...pl>

    wiadomości news:jpa605-sa8.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    Znasz oczywiście coś takiego jak problem
    nieobowiązywania w sumieniu prawa
    uznawanego za niemoralne?
    Jak to się nazywa językiem prawników?

> [...]
    > aborcji odmówili, zdrowie się potężnie pogorszyło (coś ze wzrokiem
    > chyba...) i była sprawa o odszkodowanie. Pamięta ktoś, jak to się

    Sprawa Alicji Tysiąc? W Strasburgu.
    Skończyło się tym że sam zapłacisz
    za poglądy tego lekarza...ufundowane
    z podatków odszkodowanie ze Skarbu Państwa.
    Lekarz chyba dostał upomnienie,
    może ktoś wie dokładniej...

  • 6. Data: 2007-11-06 22:27:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Sky wrote:

    > Znasz oczywiście coś takiego jak problem
    > nieobowiązywania w sumieniu prawa
    > uznawanego za niemoralne?
    > Jak to się nazywa językiem prawników?

    Przesądy, jak mniemam.

> [...]
    > Skończyło się tym że sam zapłacisz
    > za poglądy tego lekarza...ufundowane
    > z podatków odszkodowanie ze Skarbu Państwa.

    Szkoda, że nie on za to wszystko zapłaci... Fundziak głupi.

  • 7. Data: 2007-11-07 07:34:22
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    wiadomości news:ka6705-4m9.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Szkoda, że nie on za to wszystko zapłaci... Fundziak głupi.

    ano szkoda, a pownien dostac pajde w zawiasach, i placic jej odszkodowanie do
    konca zycia

  • 8. Data: 2007-11-07 21:02:32
    Od: "Sky" <s...@o...pl>

> [...]
    > wiadomości news:ka6705-4m9.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > ano szkoda, a pownien dostac pajde w zawiasach, i placic jej odszkodowanie

    A ja się tam cieszę że to wy zapłacicie...przynajmniej macie zgryz ;P

  • 9. Data: 2007-11-11 23:41:46
    Od: "Sky" <s...@o...pl>

    wiadomości news:ka6705-4m9.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Przesądy, jak mniemam.

    A na jakiej podstawie [prawnej?] tak mniemasz?
    Na podstawie jedynie własnego widzimisię?

  • 10. Data: 2007-11-12 00:27:53
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Sky wrote:

    > A na jakiej podstawie [prawnej?] tak mniemasz?
    > Na podstawie jedynie własnego widzimisię?

    Na takiej podstawie, że prawo obowiązuje wszystkich, a sumienie to
    prywatna sprawa każdego człowieka.

    Dla niektórych np. sumienie oznacza konieczność ukamienowania cudzołożników.