  • 21. Data: 2008-08-14 05:18:33
    Temat: *** wróćmy do tematu w moim pytaniu !!! ***
    Od: "tomaszgebala" <t...@p...onet.pl>

    wróćmy do tematu w moim pytaniu , bo odpowiedzi mocno zboczyły w innym
    kierunku

    --

    Pozdrawiam serdecznie

    Tomek

  • 22. Data: 2008-08-14 06:09:21
    Temat: Re: *** wróćmy do tematu w moim pytaniu !!! ***
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 14 Aug 2008 07:18:33 +0200, tomaszgebala napisał(a):

    > wróćmy do tematu w moim pytaniu , bo odpowiedzi mocno zboczyły w innym
    > kierunku

    Chyba już ci odpowiedziałem. Zgodnie z prawem sklep ma obowiązek przyjąć
    butelki, nie ma obowiązku za nie zapłacić. Jeśli sklep z jakiegoś powodu
    chce zapłacić (bo na przykład tak się umówił z klientem, który kupił
    wcześniej piwo), to może postawić dodatkowe warunki np. okazanie paragonu
    zakupu. Sprawą dyskusyjną jest co najwyżej możliwość żadania zwrotu
    paragonu, ale zrobienie na paragonie notatki o wypłaceniu kaucji będzie
    całkowicie legalne.

  • 23. Data: 2008-08-14 07:04:17
    Temat: Re: kaucja za butelki
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 13 Aug 2008, Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "*piotr'ek*" <p...@g...pl> napisał

    > On Ci je może dawać, ale sprzedaż na kredyt jest przestępstwem.

    Rozumiem post Piotrka tak, że jak spytasz sprzedawcę "czy Pan to
    piwo panu Markowi na kredyt sprzedał?" to on Ci odpowiada "ależ
    wcale nie, ja mu je PODAROWAŁEM!" - zakazu darowania alkoholi
    chyba nie ma? ;)
    IMO stąd różnica między marketem a sklepikiem - prawdopodobieństwo
    że sprzedawca w markecie jest upoważniony do rozdawania towaru
    trzeba uznać za zerowe.
    Prywatny właściciel może wydać, wystawić na koniec dnia fakturę
    wewnętrzną (celem odprowadzenia VAT i korekty kosztów) i tyle.
    Trzeba by mu udowodnić, że "za wczoraj" takiej FW nie wystawił.

    > Może Ci dawać
    > chleb, sól, wodę mineralną, mleko. Ale nie napoje alkoholowe.

    Hm... "przepis proszę" :)

    pzdr, Gotfryd

  • 24. Data: 2008-08-14 07:07:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 14 Aug 2008, jureq wrote:

    > Chyba już ci odpowiedziałem. Zgodnie z prawem sklep ma obowiązek przyjąć
    > butelki, nie ma obowiązku za nie zapłacić.

    Warto dodać, że inne postawienie sprawy prowadziłoby do paradoksów,
    włącznie z natychmiastowym pomysłem klientów:

    > Jeśli sklep z jakiegoś powodu
    > chce zapłacić (bo na przykład tak się umówił z klientem

    ...zeby *w razie* pojawienia się różnych wysokości kaucji zarabiać
    na przewożeniu flaszek z jednego sklepu do drugiego.
    A niewykluczone że i sprzedawcy sami by to robili :|

    pzdr, Gotfryd

  • 25. Data: 2008-08-14 07:29:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > On Ci je może dawać, ale sprzedaż na kredyt jest przestępstwem. Może Ci
    > dawać chleb, sól, wodę mineralną, mleko. Ale nie napoje alkoholowe.

    Jak już kiedyś pisałem, sprzedawca nie może sprzedawać na kredyt, bo
    kredytu może udzielać tylko bank. Co prawda kiedyś głośno było o jednym
    wyroku skazującym za "sprzedaż na kredyt" (a było głośno, bo to prawie
    martwy przepis), ale nie sądzę, aby sprawca zastosował m. in. taką linię
    obrony.

    > Ale póki co obowiązujące prawo.

    Niemniej jednak nie można przejść nad tym do porządku dziennego tylko
    z tego powodu, że jest to obowiązujące prawo. Jeśli kiedyś nie można
    było np. handlować mięsem, to tzw. plebs mógłby sobie tak tłumaczyć:
    takie jest prawo i koniec. Jednak każdy, kto myśli, wiedział, że jest to
    paranoja i nie żyje w państwie prawa.

    Obecnie w przypadku wielu przepisów można wyciągnąć podobne wnioski.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 26. Data: 2008-08-14 10:30:36
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Może Ci
    > dawać chleb, sól, wodę mineralną, mleko. Ale nie napoje alkoholowe.

    To strach imprezy jakieś robić na których daję gością wódkę do picia bo wg Ciebie to
    przestępstwo jest.
    Chodziło mi o to, że nie sklep pana Marka mi piwo daje, a sam pan Marek - wolno mu!

    *piotr'ek*

  • 27. Data: 2008-08-14 14:51:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > wewnętrzną (celem odprowadzenia VAT i korekty kosztów) i tyle.
    > Trzeba by mu udowodnić, że "za wczoraj" takiej FW nie wystawił.

    To bywa o wiele prostsze do udowodnienia. Z reguły gdzieś istnieje ten
    zeszyt z zapiskami o kredycie.

  • 28. Data: 2008-08-14 17:41:14
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > To bywa o wiele prostsze do udowodnienia. Z reguły gdzieś istnieje ten
    > zeszyt z zapiskami o kredycie.

    No... na zapleczu na półce leży... a za sekundę już nie leży :-) Zresztą pan Marek
    100 piw dziennie nie rozdaje i potrafi zapamiętać kto mu co jest winien przynajmniej
    pod tym względem.

    *piotr'ek*

  • 29. Data: 2008-08-14 18:18:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "*piotr'ek*" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    > No... na zapleczu na półce leży... a za sekundę już nie leży :-) Zresztą
    > pan Marek 100 piw dziennie nie rozdaje i potrafi zapamiętać kto mu co
    > jest winien przynajmniej pod tym względem.

    Nieeee! Zeszyt leży z reguły pod ladą, by był pod ręką - z doświadczenia
    :-) Uwierz, ze to akurat bardzo proste jest do wyłapania.

  • 30. Data: 2008-08-14 18:58:29
    Od: KsZZysiek <k...@n...tlen.pl>

    > "Zabrania się sprzedaży i podawania napojów alkoholowych na kredyt lub
    > pod zastaw."

    Pisałem już raz o tym. Ten punkt to fikcja, bo można zapłacic kartą
    kredytową.

    --
    Krzysiek, Kraków