  • 11. Data: 2004-11-14 22:04:33
    Temat: Re: kara z urzedu skarbowego
    Od: Mieczysław <m...@U...pl>

    Sun, 14 Nov 2004 19:49:30 +0100, na pl.soc.prawo, Kubaz napisał(a):

    > a jaka jest definicja *swojej* *uzywanej* rzeczy?

    To moje określenie, a chodzi o sprzedaż rzeczy określonych w art.10 ust.1
    pkt 8 ppkt.d ustawy o pod. dochod. od osób fiz.:
    <cyt>
    jeżeli odpłatne zbycie nie następuje w wykonaniu działalności gospodarczej
    i zostało dokonane w przypadku odpłatnego zbycia nieruchomości i praw
    majątkowych określonych w lit. a)-c) - przed upływem pięciu lat, licząc od
    końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie lub wybudowanie, a
    innych rzeczy - przed upływem pół roku, licząc od końca miesiąca, w którym
    nastąpiło nabycie; w przypadku zamiany okresy te odnoszą się do każdej z
    osób dokonującej zamiany,
    </Cyt>

    --
    Mieczysław
    ----

  • 12. Data: 2004-11-14 22:05:31
    Od: Mieczysław <m...@U...pl>

    Sun, 14 Nov 2004 20:46:26 +0100, na pl.soc.prawo, ::WireFree:: napisał(a):

    > na dobra
    > sprawe dla US Internet i allegro to obca planeta.

    Żebyś się kiedyś nie zdziwił.
    --
    Mieczysław
    ----

  • 13. Data: 2004-11-14 22:27:36
    Od: "waldi" <w...@p...onet.pl>

    > gospodarki)
    >
    > a jezeli delikwent ktory sprzedawal przedmioty za 3 tys. okazal by sie
    > oszustem ktory by Cie orznal na te 3 tys. ?
    > nadal uwaza;bys ze to cham?
    >
    > Co do pierwszego posta, doliczylbym haracz do ZUS za zalegle miesiace,
    > juz oni oszacuja od kiedy dzialalnosc byla prowadzona.

    delikwent nikogo nie orznal, klienci sa zadowoleni, patrz komentarze itp
    sprzedaz trwala 14 dni od 1 listopada, 10 sztuk
    1) jakie to przypuszczalnie koszta kary beda dla us?
    2) jakie haracze zus policzy, ile maj astawke na miesiac?

    dziekuje za odpowiedzi

  • 14. Data: 2004-11-14 22:40:58
    Od: "waldi" <w...@p...onet.pl>

    > Jeżeli sprzedawał *swoje* *używane* rzeczy to nic mu nie zrobią.
    > Ale jak kupił i odsprzedawał z zyskiem to ... mogą mu nieżle dołożyć.

    Kupil w innym kraju, 7 miesiecy temu na prezenty (nie ma dowodow niestety),
    wrocil
    pod koniec pazdziernika i sytuacja finansowa zmienila sie, sprzet uzywany
    przez niego i
    przeznaczony na prezent musial szybko sprzedac po nizszej cenie na allegro
    po obliczneiach kupna w $ i sprzedazy w pln prawie nic nie zarobil , ok 1zl
    na sztuce !!!
    bo doszly koszty prowizji allegro i wysylki, dolar spadl na glowe...
    nie minelo 14 dni od zakonczena aukcji czy mozna isc do urzedu skarb i
    zaplacic podatek
    pcc (1 szt za 230zl x 10) - chyba sie nie nadaje bo jedna sztuka ponizej
    ustawowych 1000zl?
    a jesli nie trzeba to czy ewentualny minimalny dochod trzeba uwzglednic w
    rolizceiu rocznym osoby fizycznej?

    wiem ze niektorzy klasyfikuja to jako niezgloszenie dzialalnosci bo 10 szt
    przedmiotow identycznych
    to sprzedaz masowa ale byly starsze niz 6 miesiecy, zerowy zarobek, sprzedaz
    byla okazjonalna, i delikwent
    sprzedaje na aukcjach czasami co najwyzej stara czesc z komputera raz do
    roku... ostatnie pol roku - zadnej transakcji...
    czesci trafily by pewnie jako prezenty do rodziny (tania zabawka
    elektroniczna) gdyby nie nagly duzy legalny wydatek..
    ?

    dziekuje z ainterpretacje

  • 15. Data: 2004-11-14 23:57:46
    Od: "::WireFree::" <m...@n...chipdrive.pl>

    Zadzwon do UKSu , powiedz ze chcesz zglosic goscia co sprzedaje na allegro
    zycze milej rozmowy .

  • 16. Data: 2004-11-15 05:26:17
    Od: Mieczysław <m...@U...pl>

    Mon, 15 Nov 2004 00:57:46 +0100, na pl.soc.prawo, ::WireFree:: napisał(a):

    > Zadzwon do UKSu , powiedz ze chcesz zglosic goscia co sprzedaje na allegro
    > zycze milej rozmowy .

    A co próbowałeś ?
    Ja sobie przypominam wątek z przed miesiąca ( może dwóch ) na grupie
    "podatki" dotyczący właśnie (m.in) kontroli sprzedaży na Allegro na
    podstawie doniesienia.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 17. Data: 2004-11-15 07:44:36
    Od: "::WireFree::" <m...@n...chipdrive.pl>

    Heh niestety tak.

  • 18. Data: 2004-11-15 10:06:19
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Rozwiązaniem jest doniesienie o popełnieniu przestepstwa na policji - to
    > przede wszystkim. Od reki dostaniesz 300zł z ubezpieczenia, Allegro
    zawiesi
    > mu konto, a resztę...to juz sie chyba musisz poradzić Allegro.

    allegro mi zawiesilo konto, poniewaz zalicytowalem ponownie po to bym mogl
    wystawic komentarz,
    ostrzec ionnych przed oszustem.( w odpowiedzi facet byl tak bezczelny tak
    klamal ze 250 znakow to, sorry, troche zamalo) Ja zostalem zablokowany a
    on mogl dalej krasc. Admin wiedzial o co chodzi,(opisalem)
    (pokrywalo sie to z komenatrzami "kontrahenta") wiec allegro jest w tym
    momencie wpslolnikiem w przestepstwie,
    WIEC na pewno nie bedze sie z nimi dogadywac. Nie w 4 oczy. Kwota byla
    smieszna, ubezpieczenie mnie nie interesuje, w tym momencie liczy sie
    godnosc/honor czlowieka. Niedlugo rozpoczynam kampanie (antyreklamowa)
    allegro w ktorej bede zbierac dane osob (z dowodami) oszukanych, przy czym
    w jasny sposob wynika ze allegro pomimo powiadomien nic nie zrobilo.
    Jezeli tutaj jest taka osoba to na priv zapraszam.

    > Dziwi mnie ta sytuacja. Czy mozesz podać jakieś linki do aukcji?

    pl.soc.prawo.podatki przy poscie dotyczacych sprzedazy na alegro
    wrzucilem.

    Pozdrawiam
    p.

  • 19. Data: 2004-11-15 16:38:34
    Od: "waldi" <w...@p...onet.pl>

    > A co próbowałeś ?
    > Ja sobie przypominam wątek z przed miesiąca ( może dwóch ) na grupie
    > "podatki" dotyczący właśnie (m.in) kontroli sprzedaży na Allegro na
    > podstawie doniesienia.

    to chyab byla sprzedaz programu na stronie prywatnej www... z tego co
    pamietam, ciagla od 16 miesiecy
    waldi