  • 251. Data: 2004-04-24 14:53:16
    Temat: Re: kanary i prosa o szyka odpowiedz
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Czy ty naprawdę jesteś tak mało inteligentny, czy tylko udajesz?

    Raczej nie udaje, skoro nie jest w stanie nawet pojąć jak działa KF i że
    zwyczajnie nie widzę jego dennych wypocin...

    pdr
    Olo

  • 252. Data: 2004-04-24 16:09:41
    Od: "Marcin 'Radmar' Wasilewski" <r...@o...pl>

    Użytkownik "poilkj" <u...@d...invalid> napisał w wiadomości
    > Marcin 'Radmar' Wasilewski wrote:
    >
    > Czy ty naprawdę jesteś tak mało inteligentny, czy tylko udajesz?

    To chyba ty jesteś... Podaj mi podstawę prawną obciążenia opłatą osoby
    P, która ma płacić za zachcianki i postępowanie osoby P. Czyli na jakiej
    podstawie pasażer ma być obciążony opłatą za nieuzasadnione wezwanie
    pojazdu, jeśli on nie jest agresywny, po prostu zapomniał np. portfela,
    który miał w zimowej kurtce, a włożył wiosenną. On podaje kanarowi
    prawdziwe, dane bo wie, że pójdzie okaże bilet miesięczny, który posiada,
    zapłaci opłatę manipulacyjną i koniec. Natomiast kanar robi aferę,
    zatrzymuje pojazd, wzywa policję celem ustalenia danych i teoretycznie ma do
    tego prawo, jednakże nie oznacza to, że pasażer ma ponosić skutki finansowe
    tego, że kanar nie daje wiary podanym przez niego danym. Jeśli chce to niech
    sobie potwierdza, ale nie widzę podstawy prawnej aby skutkami tych działań
    obciążać pasażera. A Ty zamiast mi ją podać to wstawiasz jakieś inwektywy.
    Prawo jest prawem i opiera się na zapisach prawnych (a nie widzimisię
    Kwaśniaka) więc proszę o podanie przepisów, które jednoznacznie mówią o tym,
    że za skutki prawne popełnione przez kontrolera odpowiadać i płacić ma
    pasażer.
    Podałem identyczny przykład z policją. Jeśli zatrzymają Cię tam gdzie
    jest zakaz zatrzymywania (do czego mają prawo), to nie obciążą Cię mandatem,
    za to, że się w tym miejscu zatrzymałeś. Dlaczego w przypadku MPK ma być
    inaczej i za zatrzymanie pojazdu ewidentnie spowodowane przez kanara
    zapłacić ma pasażer? Jakie są ku temu podstawy prawne? Bo chyba nie to, że
    "kto spowoduje nieuzasadniony postój, lub zmianę trasy pojazdu płaci opłatę
    dodatkową w kwocie XXX", gdyż to na pewno nie pasażer powoduje ten
    nieuzasadniony postój. Jeśli Ty tego nie rozumiesz to może to Ty jesteś mało
    inteligentny...

    --
    Marcin "Radmar" Wasilewski
    http://www.ostbahn.net

  • 253. Data: 2004-04-24 16:15:13
    Od: "Marcin 'Radmar' Wasilewski" <r...@o...pl>

    > Raczej nie udaje, skoro nie jest w stanie nawet pojąć jak działa KF i że
    > zwyczajnie nie widzę jego dennych wypocin...

    "Uderz w stół a nożyce się odezwą" Co prawda kanar Kwaśniak nie będzie
    mógł tego przeczytać (no chyba, że mu to w cytacie wyskoczy), ale na wszelki
    wypadek pragnę obywatela Kwaśniaka poinformować, że lista dyskusyjna, to nie
    prywatne forum Kwaśniaka, i zawsze mogę oczekiwać odpowiedzi od innych osób.
    Jeśli więc mnie umieścił w KF to jego sprawa, a to, że odpisuje na jego
    publiczny mail, to moja sprawa i nic Kwaśniakowi do tego. Nie chce niech nie
    czyta. Ale widzę, że jest zbyt mało inteligentny aby to zrozumieć, co już
    nam wielokrotnie udowodnił zniżając poziom swych wypowiedzi do poziomu
    rynsztoku.

    --
    Marcin "Radmar" Wasilewski
    http://www.ostbahn.net

  • 254. Data: 2004-04-24 23:32:58
    Od: "Marcin Nadolczak" <m...@w...uk>

    > Nawet zakladając ze faktycznie dany osobnik okaze sie nie byc w rozumieniu
    > ustawy pełnoprawnym kontrolerem, to pamietaj ze prawo nalozenia oplaty
    > dodatkowej i kontroli ma "przewoznik lub osoba przez niego upowazniona".
    > Wiec w tym przypadku sam przewoznik (MPK Poznan) wystapi do policji o dane
    > pasazera i nalozy na pasazera kare za spowodowanie zakłócen w realizacji
    > rozkładu jazdy, zupełnie pomijajac przy tym osobe kontrolera.

    Ciekawe dlaczego, kiedy to kontroler nie ma legitymacji zgodnej z
    regulaminem MPK, co dalej stanowi, iż nie jest kontrolerem.

    > pdr
    > Olo

    [POZ] Marcin "Pigas" Nadolczak
    Pisząc do mnie na prv zmień UK na PL
    GG # 1403014 <= => gsm 502481155

  • 255. Data: 2004-04-24 23:37:41
    Od: "Marcin Nadolczak" <m...@w...uk>

    Użytkownik "Marcin 'Radmar' Wasilewski" <r...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:c6bt63$gev$1@news.onet.pl...
    > Jeśli kontroler wezwie patrol policji celem ustalenia tożsamości jadącej
    bez
    > biletu osoby to:
    >
    > a) albo powinien zapłacić kanar, gdyż to on wezwał policję, a nie osoba
    > jadąca bez biletu, czym spowodował nieuzasadniony postój. Bo przecież
    trudno
    > obronić tezę, że pojazd został zatrzymany z powodu braku posiadania biletu
    > przez podróżnego. To kontrolerzy spowodowali jego postój wzywając policję,
    > nie pasażer nieokazując dokumenty.

    Tutaj powinien zapłacić pasażer, który nie nie okazał dokumentu.

  • 256. Data: 2004-04-24 23:42:12
    Od: "Marcin Nadolczak" <m...@w...uk>

    > Otóż to. Uzasadnione zatrzymanie pojazdu może mieć miejsce w sytuacji
    > jakiegos zagrozenia. Na przykład jadę tramwajem i widzę że morotniczemu
    się
    > nagle zmarło - pociągam więc za hamulec. W pozostałych przypadkach jest to
    > zatrzymanie / zmiana trasy wywołane bezczelnością bądź kretyńskimi
    > zachciankami pasażera.

    Jeśli tyczy się to przytoczonego przeze mnie przykładu (identyfikatora be
    pieczęci pzrewoźnika) to jest to moim zdaniem jak najbardziej uzasadnione
    zatrzymanie pojazdu cele aresztowania osoby, która popełniła przestępstwo
    przeciwko dokumentom - domniemywam, że "niby kontroler" posiada podrobiony
    identyfikator i nie jest pracownikiem MPK.

  • 257. Data: 2004-04-24 23:48:03
    Od: "Marcin Nadolczak" <m...@w...uk>

    > kovalek wrote:
    > Ale przecież chodzi o potwierdzenie danych kontrolera...

    Ktoś przeinacza wiadomości, nie odpowiada na temat i dyskusja schodzi wogóle
    z tematu.

  • 258. Data: 2004-04-24 23:49:45
    Od: "Marcin Nadolczak" <m...@w...uk>

    > Nie wiem kto i na cholere podaje takie informacje do publicznej
    wiadomosci.
    > U nas sa to wewnetrzne przepisy i zadnemu pasazerowi nic do tego.

    MPK. Dlaczego to nie wiem. Może należy ich zapytać > ;-)))

  • 259. Data: 2004-04-24 23:52:15
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    Marcin Nadolczak wrote:
    > Tutaj powinien zapłacić pasażer, który nie nie okazał dokumentu.

    Czemu pasażer który okazał niezbędne dokuenty ma ponosić jakieś ekstra
    koszty??

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 260. Data: 2004-04-24 23:54:20
    Od: "Marcin Nadolczak" <m...@w...uk>

    > Pomijajac powyzsze inwektywy - egzekwowanie oplaty za przejazd nazywasz
    > atakiem? To ze mnie niezły bandzior i hulaka...

    To może wytłumacz mi skąd miałem wziąść wtedy legitymację, którą kanar sobie
    przywłaszczył, nie wydają mi żadnego pokwitowania. Uprzedzając Twoją
    odpowiedź - nie mam czasu na chodzenie i anulowanie wezwań do zapłaty z
    powodu idiotyzmu kanara w opisanym przypadku.