  • 11. Data: 2008-08-14 08:15:08
    Temat: Re: kanary
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Na tych monitach, wezwaniach, informacjach i pogrozkach ze oddadza sprawe do
    > Sadu pojawia sie bledne nazwisko

    Możesz takich monitów nie odbierać i odsyłać z dopiskiem "pod wskazanym adresem,
    adresat nie zamieszkuje".

    *piotr'ek*

  • 12. Data: 2008-08-14 08:16:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    *piotr'ek* pisze:

    > Możesz takich monitów nie odbierać i odsyłać z dopiskiem "pod wskazanym adresem,
    adresat nie zamieszkuje".

    W sumie tak samo może postąpić, jak przyjdzie pismo z sądu. Potem sąd
    wezwie powoda do podania aktualnego adresu pozwanego, tudzież do podania
    poprawnego nazwiska, i penie na tym sprawa się zakończy.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 13. Data: 2008-08-14 08:21:54
    Od: "Easy" <e...@m...org>

    > Jeżdżący na gapę to złodziej? LOL :)

    w pewnym sensie tak ;)
    ale zdaje sie ze to nie lincz.pl wiec o co chodzi ?
    zadałam merytoryczne pytanie, oczekuje rzeczowej odpowiedzi.
    Sumienie to moja sprawa

    Easy

  • 14. Data: 2008-08-14 08:23:33
    Od: "Easy" <e...@m...org>

    > W sumie tak samo może postąpić, jak przyjdzie pismo z sądu. Potem sąd
    > wezwie powoda do podania aktualnego adresu pozwanego, tudzież do podania
    > poprawnego nazwiska, i penie na tym sprawa się zakończy.

    ale skad? wrozki czy co? wlasnie o to chodzi, ze gdyby mieli prawidlowe to
    by napisali.. a skoro nie maja to co?

    Easy

  • 15. Data: 2008-08-14 08:24:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Easy pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > ale skad? wrozki czy co? wlasnie o to chodzi, ze gdyby mieli prawidlowe to
    > by napisali.. a skoro nie maja to co?

    No więc piszę, że danych nie podadzą, to i sprawa się zakończy.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 16. Data: 2008-08-14 13:29:50
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Wed, 13 Aug 2008 23:23:17 +0200, Easy napisał(a):

    > moja cora pojechala sobie kilka razy na gape. Zdarza sie.

    To ja moralizatorsko: a nie taniej bedzie zaplacic "oplate manipulacyjna"?

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 17. Data: 2008-08-14 14:14:15
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > To ja moralizatorsko: a nie taniej bedzie zaplacic "oplate manipulacyjna"?

    Znam osobę, która dojeżdża do pracy autobusem kom.miejskiej i wyliczyła sobie, że
    bilet miesięczny kosztuje (około) 55 zł, a kara za jazdę bez biletu 75 zł. I zaczęła
    testować system kanarowy. Efekt - co pół roku zostaje przyłapana i elegancko uiszcza
    mandat dalej jeżdżąc na gapę bo wychodzi ją to taniej.

    *piotr'ek*

  • 18. Data: 2008-08-14 14:36:03
    Od: "witek67" <w...@o...pl>

    to własnie miałem napisać, mam kolege co od kilku ładnych lat jeździ na
    waleta. skutek jest taki ze rocznie płaci za przejazdy 5-10% tego coby
    zapłacił jezdząc na bilety albo 25-30% na karte miesięczną

  • 19. Data: 2008-08-14 15:19:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 14 Aug 2008, Easy wrote:

    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał

    > w pewnym sensie tak ;)
    > ale zdaje sie ze to nie lincz.pl wiec o co chodzi ?

    Chodzi o to, że nie łapiesz retoryki pytania i chyba masz zastrzeżenia
    do złej osoby ;)
    Wyłudzenie usługi NIE JEST kradzieżą i wyłudzający świadczenie bez
    zapłaty nie jest złodziejem. Uprzedzając urażonych że "ktoś tu
    złodziei broni" - morderca też nie jest złodziejem, fakt naruszania
    prawa nie ma nic do *konkretnego* przypadku (złodzieja).

    Taki czyn jest wykroczeniem, bliżej mu do oszustwa niż kradzieży
    i nazywa się szalbierstwem:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Szalbierstwo

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2008-08-14 17:13:29
    Od: argothiel <a...@i...niechce.spamu.pl>

    *piotr'ek* wrote:

> [...]
    testować system kanarowy. Efekt - co pół roku zostaje przyłapana i elegancko uiszcza
    mandat dalej jeżdżąc na gapę bo wychodzi ją to taniej.

    Cóż, zgodnie z FAQ na pl.soc.prawo nie dyskutuje się o sposobach
    omijania prawa, ale skoro już temat się pojawił... ;)

    Główne wady tego systemu są dwie:
    1. Jest to nieuczciwe i niezgodne z prawem (prawo przewozowe, regulamin
    danego przewoźnika, wreszcie umowa zawierana każdokrotnie przez samo
    wejście do pojazdu), a człowiek stosujący ten system staje się
    wyłudzaczem.
    2. Element losowości, co tworzy możliwość nagłej konieczności
    zapłacenia kilku kar w dość krótkim odstępie czasu i - problemy
    finansowe. Ryzyko to można zminimalizować albo tworząc rezerwę
    wynoszącą np. dziesięciokrotność kary, albo (i tu ciekawy pomysł)
    umawiając się ze znajomymi, z którymi będziemy się składać za każdym
    razem na karę, niezależnie od tego, kto zostanie złapany.

    > *piotr'ek*

    Pozdrawiam, argothiel