  • 1. Data: 2005-11-17 15:20:17
    Temat: 'kanar a ja' - sprawa chyba nietypowa
    Od: "spoon" <d...@p...onet.pl>

    Witam
    Dla wielu pewnie blahostka, ale wg mnie sprawa jest interesujaca. Otoz,
    jadac autbusem z przyzwyczajenia kupilem bilet ulgowy, mimo, ze do ulgi juz
    nie jestem uprawniony. Tradycyjnie, pechowo, natknalem sie na kontrole w
    autobusie.Kanar zarzadal legitymacji na bilet, ktorej nie posiadalem i
    dostalem mandat w wysokosci 70 pln.

    Wypelnil druczek zaznaczajac rozdzaj wykroczenia 'zanizona oplata za
    przejazd'. Na druczku rowniez podana jest ustawa Rady Miejskiej w Zielonej
    Górze na podstawie ktorej jestem wezwany do uiszczenia oplaty.

    Ustawa znajduje sie tutaj:
    http://www.mzk.zgora.pl/pl/informacje/uchwaly_pl.htm

    Chodzi mi o to, ze zaznaczony na bilecie wystepek ('zanizona oplata za
    przejazd') nie jest ujeta w tresci ustawy. Dodam, ze oprocz zaznaczonego
    wykroczenia dostepne sa opcje: 'brak waznego biletu', 'brak dokumentu
    uprawniajacego do ulgi', brak biletu na bagaz lub zwierze', 'bilet
    zniszczony, niewypelniony, przekazany lub przyjmowany', 'zatrzymanie, zmiana
    trasy pojazdu bez uzasadnionej przyczyny', 'bilet nieskasowany'.

    Czy na podstawie tresci ustawy oraz wypelnionego w ten sposob blankietu moge
    odmowic uiszczenia oplaty karnej?
    Kanar rowniez nie wypelnil pola 'nr i seria kwestionowanego biletu'

    --
    spoon

  • 2. Data: 2005-11-17 15:32:58
    Temat: Re: 'kanar a ja' - sprawa chyba nietypowa
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    Czesc,

    Wydaje mi sie:

    > Wypelnil druczek zaznaczajac rozdzaj wykroczenia 'zanizona oplata za
    > przejazd'.

    ze to ma zastosowanie do sytuacji, gdy przyznasz sie, ze w ogole nie jestes
    uprawniony do ulgi. W sytuacji, gdybys np. zapomnial dokumentu, wypelnilby
    "brak dokumentu, uprawniajacego do ulgi".

    > Kanar rowniez nie wypelnil pola 'nr i seria kwestionowanego biletu'

    Bo nie kwestionuje biletu, tylko wysokosc oplaty za przejazd.

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 3. Data: 2005-11-17 17:23:09
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    Według mnie wyczerpuje to w pełni sformułowanie "jazda bez ważnego biletu".
    A kwestia nazewnictwa, to już tylko sprawa porządkowa. Nie podlega
    wątpliwości, że pasażer w tym przypadku nie uiścił należytej opłaty za
    przejazd - ergo: tak jakby nie zapłacił za przejazd, czyli jechał bez
    biletu.

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 4. Data: 2005-11-17 22:26:05
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > kanar nie wiedzial czy jestem uprawniony do ulgi czy nie. Nie
    > mówilem, ze nie jestem, tylko, ze nie mam legitymacji. Wiec imho
    > winien zaznaczyc 'brak dokumentu uprawniajacego do ulgi'.

    Gdybys mogl udowodnic, ze masz legitymacje, to zastanawialbym sie nad
    powalczeniem. A w tej sytuacji - niczego nie udowodnisz. Zaplac i pamietaj,
    zeby kupowac prawidlowe bilety.

    Pozdrawiam,

    Tiger