  • 41. Data: 2003-12-03 12:02:48
    Temat: Re: Jak udowodnic legalnosc CD?
    Od: "batot" <v...@p...NO.onet.SPAM.pl>

    > Korzysc majatkowa moze polegac rowniez na minimalizacji strat czy (tak jak
    > tu) na zaoszczedzeniu wydatkow...

    zgadza się dlatego ten artykół jest kontrowersyjny bo mozna go interpretować na
    wieloraki
    sposób.

  • 42. Data: 2003-12-06 18:29:08
    Od: Andrzej<c...@w...pl>

    Mnie sprawdzili !!! zawineli całego kompa, weszli bez nakazu,
    poniszczyli cd nawet te cd które miały licencje...

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 43. Data: 2003-12-06 21:15:43
    Temat: kafejka internetowa a pirctwo...
    Od: Andrzej<c...@w...pl>

    Niedawno kafejke internetowa "odwiedzila" policja z wydzialu
    Przestepstw Gospodarczych. Zrobila to nie okazujac pozwolenia, gdy
    chcialem zadzwonic po kolege-wlasciciela nie pozwolono mi odkladajac
    sluchawke. sprawdzajac legalnosc firmy, oprogamowania stwierdzili iz,
    wszytsko gra, prócz 2 aplikacji na komputerach klijetów. Byl to adobe
    photoshop - wartosc okolo 2600zl oraz ms office okolo 1000zl.
    Komputery te w calosci zabezpieczono , a byla mozliwosc
    zabezpieczenia tylko dysków twardych nawet przepalenia zawartosci
    tych dysków na cd. Komputery klijetów nie mialy blokady co do
    instalowania aplikacji przez uzytkowników-klijetów i oni to z pewnoscia
    uczynili. Prócz tego znaleziono kilka plyt cdr w kafejce
    -lezaly tu dlatego, iz klijeci czesto zostawiaja czapki, klucze, telefony,
    no i cd, jak wszystkie te rzeczy czekaly na zgloszenie sie wlasciciela
    po swoja zgube.

    Prosze o pomoc, co robic, czy sa jakies akty prawne, czy ktos mial
    podobna sprawe.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 44. Data: 2003-12-06 21:42:06
    Temat: Re: kafejka internetowa a pirctwo...
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "Andrzej" <c...@w...pl> napisał
    w wiadomości news:bqtgtv$ipt$1@flis.man.torun.pl

> [...]
    > wszytsko gra, prócz 2 aplikacji na komputerach klijetów. Byl to adobe
    > photoshop - wartosc okolo 2600zl oraz ms office okolo 1000zl.

    Zastanawia mnie cóż to za kafejka do której
    *klienci* przychodzą z własnymi komputerami
    a właściwie, w której stoją klientowskie kompy?
    To chyba ta z Rudy Śląskiej gdzie klienci zostawiali
    sprzęt aby "kafejkarz" zainstalował im piracki soft?
    (za drobną opłatą oczywiście LOL )

    > Prócz tego znaleziono kilka plyt cdr w kafejce
    > -lezaly tu dlatego, iz klijeci czesto zostawiaja czapki, klucze,
    > telefony, no i cd, jak wszystkie te rzeczy czekaly na zgloszenie sie
    > wlasciciela po swoja zgube.

    ROTFL taaa i sztuczne szczęki w kafejkach to też
    żadna rewelacja. :)

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Dzielni ludzie są odmieńcami - są słabi

  • 45. Data: 2003-12-07 15:04:59
    Od: "MiHaU" <m...@W...wp.pl>

    Podziwiam, ze wpusciles ich do kafejki jak Ci nawet nakazu nie pokazali
    ROTFL :P

    MiHaU

  • 46. Data: 2003-12-07 15:27:18
    Od: Andrzej<c...@w...pl>

    > Podziwiam, ze wpusciles ich do kafejki jak Ci nawet nakazu nie
    pokazali
    > ROTFL :P
    >
    > MiHaU

    Rozwiń temat ... plz.
    O ile wiem mają prawo ...

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 47. Data: 2003-12-07 21:23:55
    Od: "batot" <v...@p...NO.onet.SPAM.pl>

    Nie zważaj na niego kolega MiHaU nie ma pojęcia na ten temat.
    Moga ci wejść do firmy ale jesli nie mają nakazu to powinni ci pozwolić ci sprawdzić
    czy
    to faktyczna policja czy przebierańcy więc tu tylko sie zastanawiam jakim prawem nie
    pozwolono ci zadzwonić!!!

    Mam nadzieje że to jednak byli prawdziwi policjanci i odzyskasz kompy, bo po ich
    pracy
    podejrzwam oby to nie byli czasami przebierańcy ;)

  • 48. Data: 2003-12-08 01:39:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > Przestepstw Gospodarczych. Zrobila to nie okazujac pozwolenia, gdy
    > chcialem zadzwonic po kolege-wlasciciela nie pozwolono mi odkladajac

    To co najmniej dziwne zachowanie i trudne do wyjaśnienia. Przecież to bez
    sensu. Zresztą jak rozumiem nie byłes zatrzymany, więc cokolwiek nie
    dokońca mądrze zrobili, bowiem narażają się na celną skargę, jesli masz na
    to świadków. Z drugiej strony chyba lepiej im było sprawę załatwiać z
    właścicielem, bo ten może teraz przynieść skądś legalne płyty instalacyjne
    na te dwa programy i powiedzieć, że pracownik nie wiedział, a policjanci
    nie pozwolili mu się zapytać. W końcu nie o wszystkim musi się spowiadać
    pracownikom. I co wówczas? Madrzej było jednak rozmawiać z właścicielem i
    od razu sprawę wyjaśnić, jeszce przed zabezpieczeniem komputerów.

    > sprawdzajac legalnosc firmy, oprogamowania stwierdzili iz,
    > wszytsko gra, prócz 2 aplikacji na komputerach klijetów. Byl to adobe
    > photoshop - wartosc okolo 2600zl oraz ms office okolo 1000zl.

    Jeśli nie ustalą sprawcy, to będą mieli porażkę statystyczną - tzn. n/n
    sprawca. Już były takie sprawy i tak się kończyły. Dla tego też policja
    niechętnie chodzi po kafejkach, a jak chodzi to czepia się systemów, a nie
    tego, co jest zainstalowane na komputerach. A co, jeśli przyjdzie jeden z
    klientów i pokaże legalny program mówiąc, że za zgodą właściciela
    zainstalował sobie na tamtym komputerze, bo nie ma w domu. Miał zamiar
    jeszcze pracować, więc nie odinstalował.

    > Komputery te w calosci zabezpieczono , a byla mozliwosc
    > zabezpieczenia tylko dysków twardych nawet przepalenia zawartosci
    > tych dysków na cd.

    A to akurat zrobiono prawidłowo, bo komputery stanowią dowód w sprawie.
    Zresztą mogą zostać przez sąd skazane na przepadek.

> [...]
    telefony,
    > no i cd, jak wszystkie te rzeczy czekaly na zgloszenie sie wlasciciela

    Bardzo mądre tłumaczenie niezależnie od prawdy. :-))

  • 49. Data: 2003-12-09 11:55:49
    Od: Andrzej<c...@w...pl>

    Serdecznie dziękuje wszystkim za opinie ...

    -> http://usenet.pomocprawna.info