  • 1. Data: 2006-11-26 16:05:01
    Temat: jednosoobowa działalność gospodarcza/odpowiedzialność za zobowiązania
    Od: "Michał" <n...@p...onet.pl>

    Witam szanownych Grupowiczów,

    zastanawia mnie następująca kawesta: Jest sobie małżeństwo i jeden z
    małżonków prowadzi Jednoosobową Działalność Gospodarczą (jako osoba
    fizyczna).Gdyby jakieś przedsięwzięcie spowodowało w swych nasępstwach
    upadłość działalności,to czy właściciel tej "firmy" odpowiada swoim całym
    majątkiem za zobowiąznia firmy?(a w zaszadzie to czy druga osoba odpowiada
    wspólnie za za skutki tegoż niepowodzenia ze wspólnego majątku?)?Czy można
    w jakiś sposob rozgraniczyć tą odpowiedzialność, aby druga strona nie mająca
    z tą działalnoscią nic wspołnego nie ponosiła odpowiedzialności za
    zobowiązania powstałe na skutej funkcjonowania i prowadzenia działalności
    gospodarczej przez pierwszego małżonka?
    Za wszelkie sugestie z góry dziękuję,

    Pozdrawiam
    Michał

  • 2. Data: 2006-11-26 16:17:40
    Od: "Hash" <c...@o...pl>

    Tak pierwsza możliwość i najczęściej najlepsza to założenie spółki z o.o. ma
    osobowość prawną i nie odpowiadasz za jej zobowiązani własnym majątkiem.
    Musisz jednak mieć min 50k na kapitał początkowy i trochę na rejestracje jak
    się dobrze orientuje to rejestracja jej w KRS to kwestia 1000zł.
    Druga możliwość to podpisanie rozdzielczości majątkowej.

  • 3. Data: 2006-11-26 19:09:40
    Od: obywatelkk <o...@p...onet.pl>

    Hash wrote:

> [...]
    > się dobrze orientuje to rejestracja jej w KRS to kwestia 1000zł.
    > Druga możliwość to podpisanie rozdzielczości majątkowej.

    bla bla bla:
    koszty sp. z o.o.
    to 1500 zł KRS (sąd)
    ca 1500 zł akt notarialny,
    i co najgorsze pełna księgowość od 500 zł w biurze rachunkowym (u Pani
    Krysi taniej..)

    obywatelkk.

  • 4. Data: 2006-11-26 20:38:33
    Od: "PAVEL" <p...@o...pl>

    Użytkownik "obywatelkk" napisał

    Rozdzielności, a nie rozdzielczości. Wystarczy, że małżonek nie udzieli
    zgody na zaciągnięcie zobowizania przez małżonka, wtedy nie ponosi
    odpowiedzialności z majątku współnego.

    --
    PAVEL