-
111. Data: 2008-06-18 10:40:34
Temat: Re: jazda na światłach na rowerze
Od: "gargamel" <s...@d...lina>
> Nieprawda, mam lampę 10W zasilaną 4xAA. Można też ją przełączyć na 15W,
> ale wtedy lepszy jest jakiś akumulator Li-Ion, albo tani żelowy. Li-Ion
> jest malutki i leciutki, żelowy cięższy i większy, ale do samochodowego mu
> bardzo daleko.
10W ->2,5A, 15W->3,8A, a pojemnosci obecnych akumlatorkuf AA są rzędu 2Ah,
więc rozładują się po mniej jak godzinie jazdy i co wtedy jak nagle zdechnie
ci lampka, będziesz świecił oczami przejeżdzajacym samochodom?
wiesz, jak chcesz to mozesz sobie nawet wozić leflektor do oświetlania nieba
w czasie nalotów, ale nie wmawiaj ludziom ze jak kupią rowerek za 100, czy
1000zł to za drugie, czy trzecie tyle muszą sobie kupić lampkę:O(
> Przede wszystkim dyskusja z Tobą powinna się zakończyć na tym, że nie
> liczy się moc żarówki/klastra LED, a jedynie ilość lumenów jakie dają.
> Otóż w tej chwili najmocniejsze LEDówki dają więcej lumenów niż przeciętne
> światła mijania, co już pisałem.
oj, ja widzę ze mam doczynienia ze skostniałym pseudo humanistą, co to się
myśleniem brzydzi i podstaw nauki nie tyka :O(
więc udzielam ci darmowych korepetycji z fizyki:
uno:
to czy jakieś żródło światła jest mocniejsze od innego to decyduje o tym
jego sprawność, dla diod LED wynosi ona jakieś 90%, dla halogenów jakieś
80%, i wiedz ze jest to absolutnie niemożliwe aby jakas super hiper
nowoczesna diodka miała sprawnosć świecenia wiekszą od 100% !!!!
dos:
ilość lumenów (lumen=światłość*kąt bryłowy) jest nierozerwalnie powiązana z
mocą zasialnia owych źródeł, oraz ich sprawności !!!
tres:
to co jest dla oka widoczne to nie lumeny (ilość światła), lecz luksy
(natężenie oświetlenia)
natężenie oświetlenia = lumen / metr kwadrat = (światłość * kąt
bryłowy)/(metr kwadratowy)
cuatro
natężenie oświetlenia źródła jest proporcjonalna do mocy zasilania i
sprawnosci źródła,
luks=alfa*moc*sprawność (gdzie alfa jest współczynnikiem)
-dla tych samych kątów bryłowych i powierzchni oświetlanej mamy:
natęzenie lampki rowerowej=alfa*1W*0.9=alfa*0.9
natężenie halogenów autka=alfa*2*100W*0.8=alfa*160
(natężenie halogenów)/(natężenie lampki)=178 wynika z tego że natężenie
autka jest kilkaset razy wieksze od natężenia rowerka, pozostawiam to do
samodzielnego przemyślenia:>/
cinco:
zaoszczędzone 100zł proponuje przeznaczyć na cele harytatywne, bądź na
kolejny komplet paluszkuf do lampki:O)
> P.S. Mógłbyś proszę zacząć pisać po polsku?
no ku**a, czy polska słowotwórczość jest ci obca i masz jakieś problemy z
rozumieniem po polsku?
czy moze jakieś zboczenie zawodowe i sprawdzasz bezmyślnie kalsufki na
newsach?
to po jakiemu ja niby piszę, po chińsku?
-
112. Data: 2008-06-18 10:50:37
Temat: Re: jazda na światłach na rowerze
Od: "gargamel" <s...@d...lina>
> To jeszcze mi wytłumacz dlaczego kierowcy migają mi długimi jeśli nie
> przełączę mojej lampy na słabszy tryb?
bo nie masz co z kasą robić i kupujesz sobie bajeranckie zabawki:O)
> Twoja teoria się wali: moja lampa maksymalnie daje ponad 900 lumenów, a to
> jest więcej niż przeciętne światło mijania w samochodzie. I żeby nie
> było - to jest LEDówka i wcale nie potrzebuję akumulatora w przyczepie.
ciekawy jestem jak pomierzyłeś sobie te lumeny w twojej lampce i w światłach
mijania (tego akurat nie podałeś) ?
poczytaj sobie moje korepetycje (w tej dyskusji powinieneś posługiwać się
luksami a nie lumenami)
-
113. Data: 2008-06-18 10:53:35
Temat: Re: jazda na światłach na rowerze
Od: "gargamel" <s...@d...lina>
> Podałeś linki pokazujące (na zdjęciach):
> - że *w dzień* światło roweru to sobie można
> - że w nocy widać doskonale odblaski.
http://www.rowery.org.pl/swiec.html
widzę że nie przeczytałeś tekstu o lampkach i odblaskach wiec ci zacytuję:
"Warto wiedzieć, że chociaż przepisy wymagają oświetlenia rowerzysty między
innymi z powodów bezpieczeństwa, to jednak bezpieczeństwo zapewniane przez
przednie lampki jest często iluzoryczne. Po prostu najsilniejszy nawet
rowerowy reflektor jest niemal niewidoczny na tle wielu znacznie od niego
silniejszych świateł samochodowych. Między innymi właśnie dlatego warto
pomyśleć o wykorzystaniu oświetlenia... innych pojazdów.
Dobrej jakości światło odblaskowe roweru jest często widoczne w świetle
reflektorów samochodowych ze znacznie większej odległości, niż czerwone
światło pozycyjne."
-
114. Data: 2008-06-18 11:08:33
Temat: Re: jazda na światłach na rowerze
Od: "gargamel" <s...@d...lina>
>> no przestań, przecież natężenie strumienia światła jest nierozerwalnie
>> związane z mocą zasilania źródła:O)
> Za powierzchnie świecące i oświetlane potrafią różnić się o ładnych
> parę rzędów wielkości.
natężenie promieniowania = moc / kąt bryłowy
> Jeśli jakaś powierzchnia jest ze 100 razy jaśniejsza (wskutek
> tego, że sama jest źródłem swiatła) od sąsiedniej (która jest
> tylko oświetlona, nawet znacznie jaśniejszym źródłem) to ona
> JEST widoczna.
wybacz, ale zerówno diodla LED i halogenik są źródłami światła, a dla oka
nie ma znaczenia powieżchnia źródła światła, lecz natężenie oświetlenia
(natężenie oświetlenia = lumen / metr kwadrat) = (światłość * kąt
bryłowy)/(metr kwadratowy),
czyli liczy się światłość żródła, oraz powierzchnia jaką ono oświetla (przy
tym samym kącie bryłowym), a światłość zależy od sprawnosci źródłą oraz mocy
jego zasilania,
poczytaj sobie korepetycje jakie komuś w tym wątku udzieliłem:O)
> Ciekawe dlaczego w postach starannie unikasz zauważenia że do tych
> wartości liczą się powierzchnie.
nie unikam, poczytaj moje korepetycje, tam masz zawarte wszystki, kąty,
powierzchnie, moce itd, zastanawi mnie dlaczego ty nie wyliczysz jakiegos
przykładu?
poczytaj korki i ustosunkuj sie do nich mtematycznie i merytorycznie:O)
> Widocznie zdjęć nie robisz
fotografia to jedno z wielu moich hobby:O)
-
115. Data: 2008-06-18 12:00:55
Temat: Re: jazda na światłach na rowerze
Od: "gargamel" <s...@d...lina>
> Albo rowerzysta jakis wyjątkowo wytrzymały, albo to jakiś matiz ;) - żeby
> przestawić i wgiąć klapę rowerem i od razu bez uszczerbku dla rowera i
> rowerzysty uciec ;)
tak, ostatnio się słyszy ze teraz ci rowerzyści to tacy mocni że po flaszce
są wstanie wsiąść na rower, pędzą po 100km/h, rozbijają po drodze parę
tirów, parę autek, zamiatają pieszych z chodników i uciekają bez zadrapania
pozostawiając za sobą masy trupuf:O)
-
116. Data: 2008-06-18 16:42:54
Temat: Re: jazda na światłach na rowerze
Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>
Witam
Mikołaj "Miki" Menke napisał(a) :
> Twoja teoria się wali: moja lampa maksymalnie daje ponad 900 lumenów,
Poproszę o model tej lampy czy samej diody. Czy innego sposobu na
namierzenie jej w Internecie.
--
Pozdrawiam
Zbyszek
PGP key: 0x39E452FE
-
117. Data: 2008-06-19 14:25:32
Temat: Re: jazda na ?wiat?ach na rowerze
Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>
In the darkest hour on Wed, 18 Jun 2008 12:40:34 +0200,
gargamel <s...@d...lina> screamed:
>
> wiesz, jak chcesz to mozesz sobie nawet wozić leflektor do oświetlania nieba
> w czasie nalotów, ale nie wmawiaj ludziom ze jak kupić rowerek za 100, czy
> 1000zł to za drugie, czy trzecie tyle muszą sobie kupić lampkę:O(
>
Nie do końca się zgadzam. Leflektory tylko dla leworęcznych. Praworęczni
mogą mieć tylko reflektory.
--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:226B ]
[ 16:24:10 user up 11743 days, 4:19, 1 user, load average: 0.30, 0.81, 0.09 ]
If it wasn't so cold out today, it would be warmer.
-
118. Data: 2008-06-19 21:17:50
Temat: Re: jazda na światłach na rowerze
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Wed, 18 Jun 2008, gargamel wrote:
>> Przeszedłeś w tryb write-only.
>> W co najmniej dwu wcześniejszych postach podawałem rząd mocy (odpowiednio
>> dla jednego i dwu).
>
> no właśnie napisałeś i jakie są wnioski?
Takie, że nie działa na Ciebie tłuczenie po raz nty iż nawet mała moc wydawana
z małej powierzchni na tle nawet dużej mocy ale wydawanej z dużej powierzchni
jest doskonale widoczna, o ile *proporcja* mocy[1] oddawanej z powierzchni
(i to bez względu na to, czy mocy promieniowanej czy odbitej) jest na
korzyść tej małej powierzchni.
Nie widzisz. I zdjęcia sobie nie zrobisz (żeby to obejrzeć czymś
obiektywnym, skoro masz tak zawodne oko)
Więc nie ma sensu dłużej tłuc.
[1] oczywiście idzie o "moc świetlną" czyli strumień świetlny, wprost
wyrażony w lumenach (a gęstość w lumenach na metr kwadratowy).
pzdr, Gotfryd
-
119. Data: 2008-06-19 21:23:26
Temat: Re: jazda na światłach na rowerze
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Wed, 18 Jun 2008, gargamel wrote:
[...komuś...]
> więc udzielam ci darmowych korepetycji z fizyki:
[...]
> to czy jakieś żródło światła jest mocniejsze od innego to decyduje o tym
> jego sprawność, [...] dla halogenów jakieś 80%
ROTFL, halogen 80% sprawnosci! :D
http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%BBar%C3%B3wka
(tabelka: "skutecznosć świetlna").
Ktoś coś tu pisał o udzielaniu korepetycji?
Acha, darmowych - ile płacisz tyle dostajesz ;)
pzdr, Gotfryd
-
120. Data: 2008-06-20 11:55:39
Temat: Re: jazda na światłach na rowerze
Od: "gargamel" <s...@d...lina>
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w
wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0806192320030.3896@quad...
> On Wed, 18 Jun 2008, gargamel wrote:
> [...komuś...]
>
>> więc udzielam ci darmowych korepetycji z fizyki:
> [...]
>> to czy jakieś żródło światła jest mocniejsze od innego to decyduje o tym
>> jego sprawność, [...] dla halogenów jakieś 80%
>
> ROTFL, halogen 80% sprawnosci! :D
skoro sie nie zgadzasz to powiedz jaką sprawnosć ma halogen a jaką LED, to
podyskutujemy i sprawdzimy jaki będzie to miało wpływ na obliczenia
> http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%BBar%C3%B3wka
> (tabelka: "skutecznosć świetlna").
w tej tabelce jakoś nie widzę LEDa, a na dodatek nie podają tam
sprawności:O(
p.s. podając wartości sprawności napisałem "jakieś" bo są to domyślne
wartości, jak ktoś zna jakieś konkretne to nich poda, bo jak zaświecę sobie
na ścianę lampką halogenową i lampką LED (tej samej mocy) to żadnej różnicy
w jasności świecenia nie widzę :O)