  • 31. Data: 2008-06-13 22:02:31
    Temat: Re: jazda na światłach na rowerze
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Jun 2008, gargamel wrote:

    > mnie tak zastanawia co by było jakby ten strażnik wystawił ten mandat,
    > ciekawe na jaki paragraf by się powołał, no i co wtedy

    1. IMO manadatu należy nie przyjąć. To strażnikowi pozostaje skierowanie
    sprawy do sądu.
    2. jeśli już, to należałoby BARDZO pilnować, żeby DOKŁADNIE określono
    za co on jest (tudzież godzina itp, aby dało się określić warunki
    atmosferyczne). A potem... jak to szło, "materialne naruszenie prawa"?
    Znaczy odwołanie się, ale ze stwierdzeniem że mandat został wystawiony
    za coś za co nie ma kary :)

    pzdr, Gotfryd

  • 32. Data: 2008-06-13 22:13:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > zgadzam się, ale znasz moze w jakim kodeksie jest podane jakie światła i
    > odblaski rower powinien mieć?

    Y tam zaraz kodeksie... zejdź niżej ;)
    http://www.rowery.org.pl/prawo.html#wyposazenie
    Cytat: "Rozporzšdzenie Ministra Infrastruktury z 31.12.2002 w sprawie
    warunków technicznych pojazdów oraz ich niezbędnego wyposażenia,
    Dz. Ustaw 2003 nr 32 poz. 262"

    > haha, wcale takich lampek nie ma, no chyba że byś zamontował halogen
    > i akumulator samochodowy na bagażniczku:O)

    Uwierz przedpiścy. "Niewiele" jest dobrym określeniem.
    Nie oberwałeś z zaskoczenia np. takim LEDem:
    http://allegro.pl/item379951836_cree_xlamp_xr_e_q4_1
    00_107lm_taniej_.html
    ...po oczach :D (a to nie jest szczyt możliwości)
    Sam LED to nie wszystko, do tego soczewka, radiator, zasilanie
    (stabilizacja PRĄDU a nie napięcia!) itepe powodują że nie jest
    to tak hop siup jak z żarówką. Dlatego "niewiele" :D

    > światełka rowerowe śluzą jedynie do oświetlenia nieoświetlonej drogi, bo
    > lampki rowerowej nie widać zarówno w dzień jak i w nocy, gdyż światła
    > samochodowe są tak silne że przyćmią każde światełko rowerowe

    Ale odległość z której ma być widać rower dotyczy nocy i NIE
    dotyczy przypadku roweru zasłoniętego samochodem ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 33. Data: 2008-06-14 06:33:00
    Od: "Szymon" <s...@o...pl>

    >W wiadomości news:g2umbp$pc0$1@atlantis.news.neostrada.pl Szymon

    > Inna czy nie inna, to ignorowanie tej hołoty nie jest dobrym pomysłem.
    > Bez weryfikacji wiedzy i umiejętności uczestnictwa w ruchu drogowym,
    > nieoznakowani (brak numeru rejestracyjnego), nieubezpieczeni (brak
    > obowiązkowego OC).
    > Zrobi taki gnój szkodę i zwieje bezkarnie. Trzeba uważać i odpowiednio
    > reagować.

    Gorzej jak tako gnój w pożyczonym od taty samochodzie np. wymusi
    pierwszeństwo i potem też zwieje nie interesując się czy rowerzyście się coś
    stało czy nie

  • 34. Data: 2008-06-14 13:47:09
    Od: "gargamel" <s...@d...lina>

    > 1. IMO manadatu należy nie przyjąć. To strażnikowi pozostaje skierowanie
    > sprawy do sądu.

    no racja, ale skąd wiadomo co tam straznik skieruje do sądu? jakieś dowody
    będie miał, czy wystarczy mu wymyślone zeznania straznika?

> [...]
    > atmosferyczne). A potem... jak to szło, "materialne naruszenie prawa"?
    > Znaczy odwołanie się, ale ze stwierdzeniem że mandat został wystawiony

    metoda bardzo pracochłonna, tylko czy warto sie męczyć przez głupotę
    strażnika?
    bo chyba odszkodowania bym za to nie dostał?

  • 35. Data: 2008-06-14 14:03:01
    Od: "gargamel" <s...@d...lina>

    > Cytat: "Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z 31.12.2002 w sprawie
    > warunków technicznych pojazdów oraz ich niezbędnego wyposażenia,

    dzięki

    > Nie oberwałeś z zaskoczenia np. takim LEDem:
    > http://allegro.pl/item379951836_cree_xlamp_xr_e_q4_1
    00_107lm_taniej_.html
    > ...po oczach :D (a to nie jest szczyt możliwości)

    zdażyło mi się oberwać, ale jaki z tego morał, taka diodowa lampka jest w
    stanie wytworzyć jakieś tam mocniejsze światło w bardzo wąskim kącie
    bryłowym i an bliską odległość:O(

    weź strzel z takiej diody na 100 - 300 metrów :O)

    dodatkowo musiał byś rowerek wyposarzyc w jojsticka i celownik do tego
    strzelania, no i przejść jakiś kurs snajperski, a jak będzie jechała kolumna
    samochodów to co wtedy?

    > Ale odległość z której ma być widać rower dotyczy nocy i NIE
    > dotyczy przypadku roweru zasłoniętego samochodem ;)

    nie miałem na myśli zasłaniania roweru samochodem, i odległość też nie ma tu
    znaczenia,

    właśnie w nocy przy spotkaniu się światła z halogenu samochodu (ogromnej
    mocy) i naprzeciwko lampki rowerowej (znikome moce), widoczność będzie
    zależna od natężenia (ogólnie mocy) źródła światła (po skróceniu odległości
    i kątów bryłowych), a natężenie światła lampek led jest nieporównywalnie
    mniejsze od lamp samochodowych,

    jedyne co możesz osiągnąć taką strzelającą lampką led, to oślepienie
    pieszego, który wlezie ci pod koła:O(

  • 36. Data: 2008-06-14 14:06:55
    Od: "gargamel" <s...@d...lina>

    > Poczytaj sobie posty dotyczące lampek na grupie pl.rec.rowery, wejdź na
    > stronę http://dominik.magma-net.pl/mod/ a dopiero potem pisz. A i żeby
    > było jasne to nie podważam skuteczności odblasków, sam ich używam

    chyba coś źle zrozumiałeś, to przecież ja twierdzę że dla roweru jedynie
    odblask jest skutecznym oświetleniem, a lampka to tylko bajeranci dodatek:O)

    ja używam jedynie odblasków, dlatego się zdziwiłem że w jakimś
    rozporządzeniu zniesiono obowiązek skutecznego odblasku a nałożono obowiązek
    nieskutecznej lampki:O(

  • 37. Data: 2008-06-14 14:15:02
    Od: "gargamel" <s...@d...lina>

    > Inna czy nie inna, to ignorowanie tej hołoty nie jest dobrym pomysłem.

    ale tej hołoty najwiecej w autkach, zresztą hołoty nie zmnienia środek
    transportu:O)

    > Bez weryfikacji wiedzy i umiejętności uczestnictwa w ruchu drogowym,

    jak to bez weryfikacji? kazdy policjant ma prawo zweryfikować każdego
    uczestnika ruchu, a zdaje się rowarzysta poruszajacy się drogami publicznymi
    tez ma obowiązek posiadania prawka (nie ma tylko obowiazku noszenia go ze
    sobą:O)

    > nieoznakowani (brak numeru rejestracyjnego), nieubezpieczeni (brak
    > obowiązkowego OC).

    wiesz, jak ceny rowerkuf przekroczą (albo przynajmniej sie zbliżą) ceny
    autek, to pewnie wprowadzą tablice i ubezpieczenia, a narazie śmiechu by
    było warte:O)

    > Zrobi taki gnój szkodę i zwieje bezkarnie. Trzeba uważać i odpowiednio
    > reagować.

    no faktycznie, taki chuligan rowerowy po flaszce wsiądzie na rower i
    staranuje jakąś ciężarufke, albo wiedzie na pobocze i zabije z 10ciu
    pieszych:O)
    oj wyobraźnię to ty masz:O)

  • 38. Data: 2008-06-14 14:51:18
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g2vopo$9a0$1@atlantis.news.neostrada.pl Szymon
    <s...@o...pl> pisze:

    > Gorzej jak tako gnój w pożyczonym od taty samochodzie np. wymusi
    > pierwszeństwo i potem też zwieje nie interesując się czy rowerzyście się
    > coś stało czy nie
    Może tak być.
    Ale samochód ma nr rejestracyjny i nawet w razie udanej ucieczki jest spora
    szansa na odszukanie sprawcy.
    Ma także ubezpieczenie OC. A jak nie ma, to istnieje UFG.
    Jak (anonimowy przecież) kolarz narobi szkód i zwieje, to nawet jeśli się
    gnoja uda schwytać to jedyną drogą do uzyskania zadośćuczynienia jest droga
    sądowa, często długotrwała i z niepewnym efektem.

    --
    Jotte

  • 39. Data: 2008-06-14 15:06:43
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Johnson pisze:
    > Mi się wydaje absurdalne jeżdżenie na światłach w słonecznych dzień
    > czymkolwiek ...

    Autem zrobilem juz wiele kilometrow i pojazd na swiatlach "na trasie"
    jest znacznie lepiej widoczny. Natomiast w miescie to w zasadzie
    wszystko jedno, bo i tak sie jedzie wolno.

    --
    Mithos

  • 40. Data: 2008-06-14 15:25:11
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g30mss$gtj$1@atlantis.news.neostrada.pl Mithos
    <f...@a...pl> pisze:

    > Autem zrobilem juz wiele kilometrow i pojazd na swiatlach "na trasie" jest
    > znacznie lepiej widoczny.
    Być może.
    Być może warto się zastanowić na ile w stopniu _rzeczywistym_ zwiększy się
    bezpieczeństwo jeśli kierowca zamiast dostrzec inny pojazd z odległości np.
    500 m dostrzeże go z dystansu 800 m.
    Ale można przyjąć inny punkt widzenia. Skoro ktoś za słabo widzi inne
    pojazdy to może po prostu jest ślepy i nie powinien prowadzić? Może lepiej
    zaostrzyć kryteria badań wzroku kandydatów na kierowców zamiast wypuszczać
    na nie ślepców i dawać im podpórki? Mniej uprawnionych do kierowania,
    luźniej na drogach, ci co jeżdżą dobrze widzą - przez to wzrasta
    bezpieczeństwo, kilka pieczeni przy jednym ogniu, czysty zysk.

    > Natomiast w miescie to w zasadzie wszystko jedno, bo i tak sie jedzie
    > wolno.
    Ale mogłoby być luźniej, sprawniej i ekologiczniej.

    --
    Jotte