  • 21. Data: 2008-06-13 11:27:41
    Temat: Re: jazda na światłach na rowerze
    Od: "Szymon" <s...@o...pl>

    Użytkownik "gargamel" <s...@d...lina> napisał w wiadomości
    news:g2tg2u$mui$1@news.wp.pl...

    > no właśnie czytając aktualny kodeks drogowy można by dojść do takiego
    > wniosku, ale widocznie nie jest on jedyną ustawą w tej materii, bo wiem że
    > kiedyś odblaski były obowiązkowe jeśli rower poruszał się od drodze dla
    > pojazdów samochodowych, tylko nie pamiętam skąd tą wiedzę posiadam:O(
    >
    > gdyby nie musiał to by nie był widoczny na drodze dla samochodów

    Przeczytaj sobie Rozporządzenie ministra infrastruktury w sprawie warunków
    technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia. Nigdzie tam
    nie znalazłem mowy o przednim odblasku. Za to jest mowa o przednim
    oświetleniu i to dzięki niemu rowerzysta powinien być widoczny na drodze dla
    samochodów.

  • 22. Data: 2008-06-13 14:05:20
    Od: stebi <m...@n...pl>

    Tom pisze:
    > Wczoraj zatrzymał mnie strażnik miejski...

    A czy SM ma prawo zatrzymywać kogokolwiek jadącego jezdnią? Z tego co
    wiem, to nie (są jakieś wyjątki jeśli pojazd jedzie po zakazie ruchu lub
    pod prąd), ale może ktoś inny się wypowie w tym temacie.

    pozdr.
    stebi

  • 23. Data: 2008-06-13 14:49:59
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g2s41g$2eo$4@news.wp.pl gargamel <s...@d...lina>
    pisze:

    > on to jak widzę na tej grupie to jest zawsze w błędzie
    Nie tylko na tej...

    --
    Jotte

  • 24. Data: 2008-06-13 14:56:07
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    stebi pisze:

    > A czy SM ma prawo zatrzymywać kogokolwiek jadącego jezdnią? Z tego co
    > wiem, to nie (są jakieś wyjątki jeśli pojazd jedzie po zakazie ruchu lub
    > pod prąd), ale może ktoś inny się wypowie w tym temacie.

    Mogą zatrzymać pojazd poruszający się po drodze na której obowiązuje
    całkowity zakaz ruchu. Mogą też zatrzymać pojazd który rusza
    bezpośrednio po postoju w miejscu, gdzie obowiązuje zakaz zatrzymywania
    lub postoju.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 25. Data: 2008-06-13 15:00:57
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Sebcio napisał(a) :

    > Mogą zatrzymać pojazd poruszający się po drodze na której obowiązuje
    > całkowity zakaz ruchu.

    Czyli na zwykłej drodze można takiego "nie zauważyć" jak będzie
    machał łapkami czy coś tam pokrzykiwał :-)

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B

  • 26. Data: 2008-06-13 19:51:47
    Od: Tom <t...@o...pl>

    Ludek Vasta napisał(a):

    > Rowerow to nie dotyczy, patrz
    > http://www.wrower.pl/wiadomosci/?news=199
    > http://www.rowery.org.pl/swiec.html
    >
    > Ale moglby sprawdzic, czy masz swiatlo max. 90 cm nad jezdnia, jak masz
    > na kierownicy (jak prawie wszyscy), to masz niezgodnie z przepisami.

    Dzięki za info.
    Wydrukuję sobie te rozporządzenia i będę woził ze sobą przy rowarze.
    Następnym razem dam strażnikowi do poczytania żeby się dokształcił, bo
    słabo ich szkolą.

  • 27. Data: 2008-06-13 20:12:57
    Od: "gargamel" <s...@d...lina>

    > Przeczytaj sobie Rozporządzenie ministra infrastruktury w sprawie warunków
    > technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia.

    ok, jak ściągnę z netu to sobie poczytam (porypane ze takie rzeczy nie
    znajdują się w kodeksie drogowym a jakichs tam rozporządzeniach i diabeł wie
    w ilu:O(

    > Nigdzie tam nie znalazłem mowy o przednim odblasku. Za to jest mowa o
    > przednim oświetleniu i to dzięki niemu rowerzysta powinien być widoczny na
    > drodze dla samochodów.

    możliwe, prawnicy w sejmie się nudzą i cały czas coś zmieniają, usuwają,
    dodają dla zabicia nudy:O(

    ty twierdzisz że lampka rowerowa powinna być widoczna na drodze, masz prawo
    sobie twierdzić co chcesz (minister infrastruktury też), ale te twierdzenia
    nie zmienią rzeczywistości, praw fizyki tak sobie nie zmienisz, a fakty są
    takie ze lampka rowerowa ma tak słabe światło ze w dzień wcale nie jest
    widoczna, a w nocy jest widoczna jedynie dla pieszych, bo jak spotkają się
    naprzeciwko lampka z halogenem samochodowym to ta lampka nie będzie wcale
    dla kierowcy widoczna (przy takiej konfrontacji zwycięsko wychodzi jedynie
    odblask), jak nie wierzysz sprawdź sam:O)

  • 28. Data: 2008-06-13 20:30:50
    Od: Jacek Soltysik <j...@w...pl>

    gargamel pisze:
> [...]
    > dla kierowcy widoczna (przy takiej konfrontacji zwycięsko wychodzi jedynie
    > odblask), jak nie wierzysz sprawdź sam:O)

    nie każdy używa lampek z lidla.

  • 29. Data: 2008-06-13 20:45:16
    Od: "Szymon" <s...@o...pl>

> [...]
    > twierdzenia nie zmienią rzeczywistości, praw fizyki tak sobie nie
    > zmienisz, a fakty są takie ze lampka rowerowa ma tak słabe światło ze w

    Z lampką czy bez lampki w dzień jesteś tak samo widoczny. Inna sprawa to
    ignorowanie rowerzystów przez kierowców

> [...]
    > dla kierowcy widoczna (przy takiej konfrontacji zwycięsko wychodzi jedynie
    > odblask), jak nie wierzysz sprawdź sam:O)

    Poczytaj sobie posty dotyczące lampek na grupie pl.rec.rowery, wejdź na
    stronę http://dominik.magma-net.pl/mod/ a dopiero potem pisz. A i żeby było
    jasne to nie podważam skuteczności odblasków, sam ich używam

  • 30. Data: 2008-06-13 21:01:44
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g2umbp$pc0$1@atlantis.news.neostrada.pl Szymon
    <s...@o...pl> pisze:

    > Inna sprawa to ignorowanie rowerzystów przez kierowców
    Inna czy nie inna, to ignorowanie tej hołoty nie jest dobrym pomysłem.
    Bez weryfikacji wiedzy i umiejętności uczestnictwa w ruchu drogowym,
    nieoznakowani (brak numeru rejestracyjnego), nieubezpieczeni (brak
    obowiązkowego OC).
    Zrobi taki gnój szkodę i zwieje bezkarnie. Trzeba uważać i odpowiednio
    reagować.

    --
    Jotte