-
131. Data: 2008-06-25 20:51:56
Temat: Re: jazda na światłach na rowerze
Od: "gargamel" <s...@d...lina>
>>> Takaa sobie lampeczka na 3 ledach Cree XR-E z binu R2
>>> zasilanych prądem 1,2A - w sumie ok 14W na wejściu
>
> Cree XR-E na 1200mA@ 4,44V - 305 lumenów. Jedyne niedopowiedzenie to
> straty na optyce - ale to wszyscy pomijają, przy dobrej klasie kolimatora
> to ok 8-10%. czyli i tak w sumie 800+ :).
widzę że ktoś tutaj zdrowo bajki opowiada:O(
moc LED wynosi 1.2A*4.4V=5.3W (do podawanych 14watuf to jeszcze daleko:O)
a te 305 lumenuf to skądś wytrzasnął?
-
132. Data: 2008-06-25 21:00:43
Temat: Re: jazda na światłach na rowerze
Od: "gargamel" <s...@d...lina>
> AA czy AAA broń cię panie boże !!
miałem na myśli AA, ale się zapędziłem:O)
ale ja liczyłem dla mocy 15 watów, a już wiemy że jest jedynie 5W:O)
> 300g pakiet z 6 ogniw 18650 Li-ion w sumie 7,2V@7200mAh -> 51 Wh -> 3,6h w
> trybie maksymalnym lub 14h w trybie ekonomicznym 3,6W i 300+ lumenów :).
skoro bareria ma pojemność 1.8Ah to przy prądzie 1.2A, to prądu nie starczy
nawet na 2 godziny?!?!?
no i nadal nie wiemy skąd podajesz te tajemnicze 300+ lumenów?:O)
-
133. Data: 2008-06-25 21:15:32
Temat: Re: jazda na światłach na rowerze
Od: "gargamel" <s...@d...lina>
> I teraz pytanie:
> rozróżniasz "natężenie światła" aka *światłość* od "natężenia oświetlenia"
nie kumam pytania, bo wszystko ładnie po mnie powturzyłeś:O)
>> a gdzie wyliczenia?
>> dane masz następujące:
>> LED o mocy 2W, halogeny o mocy 200W,
>> szukane:
>> stosunek natężenia oświetlenia LED/halogen dla takiego samego kąta
>> bryłowego
>> oświetlającego tą samą powierzchnię:O)
>
> Zapomniałeś podać sprawność obu źródeł i o optyce tez zapomniałeś?
optyka decyduje o kącie bryłowym, a w danych podałem ze licz dla
identycznych, sprawności też możesz dla uproszczenia dać identyczne (pewnie
różnica jest jakieś 10%, ale jak znasz to też policz)
-
134. Data: 2008-06-25 21:34:17
Temat: Re: jazda na światłach na rowerze
Od: "gargamel" <s...@d...lina>
>> skąd masz takie dane, obliczyłeś czy wyssałeś z palca?
> Zobacz sobie jakie są normy obowiązujące w sprawie produkcji reflektorów
> samochodowych - dokładnie ustęp na temat liczby cechowania, potem połącz
> to sobie z maksymalną dopuszczalną światłością przy wszystkich
> reflektorach zapalonych jednocześnie.
więs skoro zajrzałeś to podziel się wnioskami:O)
> A po co ? To zwykłe dane pomiarowe ze sfery zintegrowanej po uśrednieniu.
> Nie ma co liczyć :]. Jedyne co mogę przyznać, że badane H3 były podłej
> jakości (takie z tesco i stacji benzynowej jak stosuje pewnie 80%
> kierowców), dobrej klasy żarówka Osrama z pokryciem IRC daje1550 lumenów
> przy tej samej mocy.
jakie dane pomiarowe, kto je mierzył, ty? a jak nie to podaj źródła?
> I dostajesz natężenie światła w luksach na danej powierzchni a nie
> światłość źródła, o czym była mowa.
dateo ja nawiązuję do natężenia światłą,a nie do światłości:O)
> Dodatkowo na siłę usiłujesz przepchnąć założenie, że led i reflektor
> samochodowy mają taką samą emisję w przypadku, gdy tak nie jest -
> podpowiedź.
wcale nie usiłuję (widocznie nie doczytałęś całego wątku), a jak juz
nawizujesz do tych sprawnosci to je przynajmniej podaj?
> przepisy dotyczące oświetlenia samochodowego nie stosują się do
> oświetlenia rowerowego.
to oczywiste bo nigdy by ich nie spełniło, dlatego oświetlenie rowerowe nie
jest w stanie zapewnić widocznosci na drodze, a skoro tak to dlaczego jest
obowiązkowe?, natomiast odblask który tą widocznosć zapewnia nie jest
wymagany? (takie sobie głupie prawo i tyle:O(
-
135. Data: 2008-06-25 22:19:27
Temat: Re: jazda na światłach na rowerze
Od: "Dominik Mirowski" <s...@i...pl>
gargamel wystukał(a):
>> 300g pakiet z 6 ogniw 18650 Li-ion w sumie 7,2V@7200mAh -> 51
>> Wh -> 3,6h w trybie maksymalnym lub 14h w trybie ekonomicznym
>> 3,6W i 300+ lumenów :).
> skoro bareria ma pojemność 1.8Ah to przy prądzie 1.2A, to
> prądu nie starczy nawet na 2 godziny?!?!?
Nie - ledwie na 1,5. W większości przypadków czas się wydłuża, bo w trakcie
rozładowywania się akumulatora spada napięcie na wyjściu i przy układach
nieregulowanych spada także moc zasilanego tak emitera.
> no i nadal nie wiemy skąd podajesz te tajemnicze 300+
> lumenów?:O)
Było wcześniej... 3 ledy Cree XR-E bin R2 zasilane prądem 350mA (w sumie ok
3,6W ze stratą na przetwornicy) i masz ponad 300 lumenów nawet po
uwzględnieniu strat na optyce. Jak nie wiesz co to, to jesteś do tyłu z
technologią LED o ponad 2 lata ;)
--
Dominik Mirowski
e-mail NA
-
136. Data: 2008-06-25 22:20:53
Temat: Re: jazda na światłach na rowerze
Od: "Dominik Mirowski" <s...@i...pl>
gargamel wystukał(a):
>>>> Takaa sobie lampeczka na 3 ledach Cree XR-E z binu R2
>>>> zasilanych prądem 1,2A - w sumie ok 14W na wejściu
>> Cree XR-E na 1200mA@ 4,44V - 305 lumenów. Jedyne
>> niedopowiedzenie to straty na optyce - ale to wszyscy
>> pomijają, przy dobrej klasie kolimatora to ok 8-10%. czyli i
>> tak w sumie 800+ :).
> widzę że ktoś tutaj zdrowo bajki opowiada:O(
Widzę, że ktoś tutaj uważa za szczyt technologii latarkę Luxeon 5W z
allegro...
--
Dominik Mirowski
e-mail NA
-
137. Data: 2008-06-25 22:22:32
Temat: Re: jazda na światłach na rowerze
Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>
gargamel w <news:g3ue6k$emm$3@news.wp.pl>:
>> I teraz pytanie:
>> rozróżniasz "natężenie światła" aka *światłość* od "natężenia oświetlenia"
> nie kumam pytania,
To widać, że obojętne ci czy światło, czy oświetlenie
> bo wszystko ładnie po mnie powturzyłeś:O)
Niczego nie powtórzyłem, a tym bardziej /powturzyłem/. Takie drobne
niuanse...
>>> a gdzie wyliczenia?
>>> dane masz następujące:
>>> LED o mocy 2W, halogeny o mocy 200W,
>>> szukane:
>>> stosunek natężenia oświetlenia LED/halogen dla takiego samego kąta
>>> bryłowego
>>> oświetlającego tą samą powierzchnię:O)
>>
>> Zapomniałeś podać sprawność obu źródeł i o optyce tez zapomniałeś?
> sprawności też możesz dla uproszczenia dać identyczne (pewnie
> różnica jest jakieś 10%, ale jak znasz to też policz)
Przecież już Dominik podał dane do obliczeń:
> Led - moc 4W, 240 lumenów
> H3 - moc 55w, 1200 lumenów
http://pl.wikipedia.org/wiki/Skuteczność_świetlna
Lampa halogenowa: 16 lm/W
Lampa fluorescencyjna: 45 - 104 lm/W
Biała dioda LED: 26 - 100 lm/W
Wysokoprężna lampa sodowa: 150 lm/W
Niskoprężna lampa sodowa: 200 lm/W
P.S.
Baw się dalej sam
--
Tomasz Nycz
[priv-->>X-Email]
-
138. Data: 2008-06-25 23:11:15
Temat: Re: jazda na światłach na rowerze
Od: "gargamel" <s...@d...lina>
> Nie - ledwie na 1,5.
no prosze, więc już zaledwie 1W, wiec zgadza sie z moimi sugestiami na
początku:O)
> Było wcześniej... 3 ledy Cree XR-E bin R2 zasilane prądem 350mA (w sumie
> ok 3,6W ze stratą na przetwornicy) i masz ponad 300 lumenów nawet po
> uwzględnieniu strat na optyce.
ale skąd wziąłeś te 300 lumenów? z katalogu tychże diod?
a jak już podajesz to podaj też ile lumenów dają długie w aucie?
-
139. Data: 2008-06-25 23:19:23
Temat: Re: jazda na światłach na rowerze
Od: "gargamel" <s...@d...lina>
> To widać, że obojętne ci czy światło, czy oświetlenie
widzę że chyba pomyliłeś osoby, bo w tej dyskusji to wałśnie ja to
rozróżniłem, więc koniec dyskusji:O)
> Lampa halogenowa: 16 lm/W
> Lampa fluorescencyjna: 45 - 104 lm/W
> Biała dioda LED: 26 - 100 lm/W
> Wysokoprężna lampa sodowa: 150 lm/W
> Niskoprężna lampa sodowa: 200 lm/W
> Baw się dalej sam
widzę ze myślenie jest ci obce i potrafisz tylko cytować śmieci znalezione
na śmietniku, więc powodzenia:O(
-
140. Data: 2008-06-26 04:41:41
Temat: Re: jazda na światłach na rowerze
Od: januszek <j...@p...irc.pl>
Dominik Mirowski napisał(a):
>> widzę że ktoś tutaj zdrowo bajki opowiada:O(
> Widzę, że ktoś tutaj uważa za szczyt technologii latarkę Luxeon 5W z
> allegro...
Dominikowi chodziło o lampkę rowerową zbudowaną z trzech diód takich jak
jak te: http://www.cree.com/Products/xlamp7090_xre.asp#xresa
lessheets
Jedynym problem związanym z takimi lampkami jest to, że trzeba je sobie
samemu zmajsterkować ;)
j.