  • 131. Data: 2008-06-25 20:51:56
    Temat: Re: jazda na światłach na rowerze
    Od: "gargamel" <s...@d...lina>

    > Cree XR-E na 1200mA@ 4,44V - 305 lumenów. Jedyne niedopowiedzenie to
    > straty na optyce - ale to wszyscy pomijają, przy dobrej klasie kolimatora
    > to ok 8-10%. czyli i tak w sumie 800+ :).

    widzę że ktoś tutaj zdrowo bajki opowiada:O(

    moc LED wynosi 1.2A*4.4V=5.3W (do podawanych 14watuf to jeszcze daleko:O)
    a te 305 lumenuf to skądś wytrzasnął?

  • 132. Data: 2008-06-25 21:00:43
    Od: "gargamel" <s...@d...lina>

    > AA czy AAA broń cię panie boże !!

    miałem na myśli AA, ale się zapędziłem:O)
    ale ja liczyłem dla mocy 15 watów, a już wiemy że jest jedynie 5W:O)

    > 300g pakiet z 6 ogniw 18650 Li-ion w sumie 7,2V@7200mAh -> 51 Wh -> 3,6h w
    > trybie maksymalnym lub 14h w trybie ekonomicznym 3,6W i 300+ lumenów :).

    skoro bareria ma pojemność 1.8Ah to przy prądzie 1.2A, to prądu nie starczy
    nawet na 2 godziny?!?!?
    no i nadal nie wiemy skąd podajesz te tajemnicze 300+ lumenów?:O)

  • 133. Data: 2008-06-25 21:15:32
    Od: "gargamel" <s...@d...lina>

    > I teraz pytanie:
    > rozróżniasz "natężenie światła" aka *światłość* od "natężenia oświetlenia"

    nie kumam pytania, bo wszystko ładnie po mnie powturzyłeś:O)

    > Zapomniałeś podać sprawność obu źródeł i o optyce tez zapomniałeś?

    optyka decyduje o kącie bryłowym, a w danych podałem ze licz dla
    identycznych, sprawności też możesz dla uproszczenia dać identyczne (pewnie
    różnica jest jakieś 10%, ale jak znasz to też policz)

  • 134. Data: 2008-06-25 21:34:17
    Od: "gargamel" <s...@d...lina>

    > Zobacz sobie jakie są normy obowiązujące w sprawie produkcji reflektorów
    > samochodowych - dokładnie ustęp na temat liczby cechowania, potem połącz
    > to sobie z maksymalną dopuszczalną światłością przy wszystkich
    > reflektorach zapalonych jednocześnie.

    więs skoro zajrzałeś to podziel się wnioskami:O)

    > A po co ? To zwykłe dane pomiarowe ze sfery zintegrowanej po uśrednieniu.
    > Nie ma co liczyć :]. Jedyne co mogę przyznać, że badane H3 były podłej
    > jakości (takie z tesco i stacji benzynowej jak stosuje pewnie 80%
    > kierowców), dobrej klasy żarówka Osrama z pokryciem IRC daje1550 lumenów
    > przy tej samej mocy.

    jakie dane pomiarowe, kto je mierzył, ty? a jak nie to podaj źródła?

    > I dostajesz natężenie światła w luksach na danej powierzchni a nie
    > światłość źródła, o czym była mowa.

    dateo ja nawiązuję do natężenia światłą,a nie do światłości:O)

    > Dodatkowo na siłę usiłujesz przepchnąć założenie, że led i reflektor
    > samochodowy mają taką samą emisję w przypadku, gdy tak nie jest -
    > podpowiedź.

    wcale nie usiłuję (widocznie nie doczytałęś całego wątku), a jak juz
    nawizujesz do tych sprawnosci to je przynajmniej podaj?

    > przepisy dotyczące oświetlenia samochodowego nie stosują się do
    > oświetlenia rowerowego.

    to oczywiste bo nigdy by ich nie spełniło, dlatego oświetlenie rowerowe nie
    jest w stanie zapewnić widocznosci na drodze, a skoro tak to dlaczego jest
    obowiązkowe?, natomiast odblask który tą widocznosć zapewnia nie jest
    wymagany? (takie sobie głupie prawo i tyle:O(

  • 135. Data: 2008-06-25 22:19:27
    Od: "Dominik Mirowski" <s...@i...pl>

    gargamel wystukał(a):

    > skoro bareria ma pojemność 1.8Ah to przy prądzie 1.2A, to
    > prądu nie starczy nawet na 2 godziny?!?!?

    Nie - ledwie na 1,5. W większości przypadków czas się wydłuża, bo w trakcie
    rozładowywania się akumulatora spada napięcie na wyjściu i przy układach
    nieregulowanych spada także moc zasilanego tak emitera.

    > no i nadal nie wiemy skąd podajesz te tajemnicze 300+
    > lumenów?:O)

    Było wcześniej... 3 ledy Cree XR-E bin R2 zasilane prądem 350mA (w sumie ok
    3,6W ze stratą na przetwornicy) i masz ponad 300 lumenów nawet po
    uwzględnieniu strat na optyce. Jak nie wiesz co to, to jesteś do tyłu z
    technologią LED o ponad 2 lata ;)
    --
    Dominik Mirowski
    e-mail NA

  • 136. Data: 2008-06-25 22:20:53
    Od: "Dominik Mirowski" <s...@i...pl>

    gargamel wystukał(a):
    > widzę że ktoś tutaj zdrowo bajki opowiada:O(

    Widzę, że ktoś tutaj uważa za szczyt technologii latarkę Luxeon 5W z
    allegro...
    --
    Dominik Mirowski
    e-mail NA

  • 137. Data: 2008-06-25 22:22:32
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    gargamel w <news:g3ue6k$emm$3@news.wp.pl>:

    > nie kumam pytania,

    To widać, że obojętne ci czy światło, czy oświetlenie

    > bo wszystko ładnie po mnie powturzyłeś:O)

    Niczego nie powtórzyłem, a tym bardziej /powturzyłem/. Takie drobne
    niuanse...

    > sprawności też możesz dla uproszczenia dać identyczne (pewnie
    > różnica jest jakieś 10%, ale jak znasz to też policz)

    Przecież już Dominik podał dane do obliczeń:

    > Led - moc 4W, 240 lumenów
    > H3 - moc 55w, 1200 lumenów

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Skuteczność_świetlna

    Lampa halogenowa: 16 lm/W
    Lampa fluorescencyjna: 45 - 104 lm/W
    Biała dioda LED: 26 - 100 lm/W
    Wysokoprężna lampa sodowa: 150 lm/W
    Niskoprężna lampa sodowa: 200 lm/W

    P.S.
    Baw się dalej sam

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 138. Data: 2008-06-25 23:11:15
    Od: "gargamel" <s...@d...lina>

    > Nie - ledwie na 1,5.

    no prosze, więc już zaledwie 1W, wiec zgadza sie z moimi sugestiami na
    początku:O)

    > Było wcześniej... 3 ledy Cree XR-E bin R2 zasilane prądem 350mA (w sumie
    > ok 3,6W ze stratą na przetwornicy) i masz ponad 300 lumenów nawet po
    > uwzględnieniu strat na optyce.

    ale skąd wziąłeś te 300 lumenów? z katalogu tychże diod?
    a jak już podajesz to podaj też ile lumenów dają długie w aucie?

  • 139. Data: 2008-06-25 23:19:23
    Od: "gargamel" <s...@d...lina>

    > To widać, że obojętne ci czy światło, czy oświetlenie

    widzę że chyba pomyliłeś osoby, bo w tej dyskusji to wałśnie ja to
    rozróżniłem, więc koniec dyskusji:O)

    > Lampa halogenowa: 16 lm/W
    > Lampa fluorescencyjna: 45 - 104 lm/W
    > Biała dioda LED: 26 - 100 lm/W
    > Wysokoprężna lampa sodowa: 150 lm/W
    > Niskoprężna lampa sodowa: 200 lm/W
    > Baw się dalej sam

    widzę ze myślenie jest ci obce i potrafisz tylko cytować śmieci znalezione
    na śmietniku, więc powodzenia:O(

  • 140. Data: 2008-06-26 04:41:41
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Dominik Mirowski napisał(a):

    > Widzę, że ktoś tutaj uważa za szczyt technologii latarkę Luxeon 5W z
    > allegro...

    Dominikowi chodziło o lampkę rowerową zbudowaną z trzech diód takich jak
    jak te: http://www.cree.com/Products/xlamp7090_xre.asp#xresa
    lessheets

    Jedynym problem związanym z takimi lampkami jest to, że trzeba je sobie
    samemu zmajsterkować ;)

    j.