  • 101. Data: 2008-06-17 20:46:22
    Temat: Re: jazda na światłach na rowerze
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 16 Jun 2008, gargamel wrote:

    > więc ponawiam pytanie:
    > no to teraz powiedz mi jaką moc mają łącznie oba halogenki samochodowe?

    Przeszedłeś w tryb write-only.
    W co najmniej dwu wcześniejszych postach podawałem rząd mocy (odpowiednio
    dla jednego i dwu).

    > czekam na odpowiedz jak wrucisz z garażu:O)

    Kiedy już doskonale wiem *co* chcesz porównywać, i to że nie ma
    *po co* *tego* porównywać w kwestii *widoczności* Ci nie wytłumaczę.
    Wygląda to tak:

    ...więc odpuszczam :)
    Dobranoc :)

    pzdr, Gotfryd

  • 102. Data: 2008-06-17 21:12:52
    Od: "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@m...one.pl>

    Dnia 2008-06-14 16:03 użytkownik gargamel napisał :
    > właśnie w nocy przy spotkaniu się światła z halogenu samochodu (ogromnej
    > mocy) i naprzeciwko lampki rowerowej (znikome moce), widoczność będzie
    > zależna od natężenia (ogólnie mocy) źródła światła (po skróceniu odległości
    > i kątów bryłowych), a natężenie światła lampek led jest nieporównywalnie
    > mniejsze od lamp samochodowych,
    >
    > jedyne co możesz osiągnąć taką strzelającą lampką led, to oślepienie
    > pieszego, który wlezie ci pod koła:O(

    To jeszcze mi wytłumacz dlaczego kierowcy migają mi długimi jeśli nie
    przełączę mojej lampy na słabszy tryb?
    Twoja teoria się wali: moja lampa maksymalnie daje ponad 900 lumenów, a
    to jest więcej niż przeciętne światło mijania w samochodzie. I żeby nie
    było - to jest LEDówka i wcale nie potrzebuję akumulatora w przyczepie.

    --
    http://miki.menek.one.pl m...@m...one.pl
    Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

  • 103. Data: 2008-06-17 21:32:25
    Od: "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@m...one.pl>

    Dnia 2008-06-17 16:38 użytkownik gargamel napisał :
> [...]
    5_las.jpg

> [...]
    > przednie lampki jest często iluzoryczne. Po prostu najsilniejszy nawet
    > rowerowy reflektor jest niemal niewidoczny na tle wielu znacznie od niego
    > silniejszych świateł samochodowych. Między innymi właśnie dlatego warto
    > pomyśleć o wykorzystaniu oświetlenia... innych pojazdów.
    >
    > Dobrej jakości światło odblaskowe roweru jest często widoczne w świetle
    > reflektorów samochodowych ze znacznie większej odległości, niż czerwone
    > światło pozycyjne."
    >
    > więc przestań udawać ze zjadłeś wszystkie rozumy bo poczytałeś sobie w

    Marcin H. już dawno powinien był to zaktualizować, bo tamte LEDy mają
    się nijak do obecnych.

  • 104. Data: 2008-06-17 21:39:59
    Od: "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@m...one.pl>

    Dnia 2008-06-15 16:24 użytkownik gargamel napisał :
    > wiec ci bez wnikania cos wytłumaczę:
    > lampki rowerowe mają moce rzędu 1 wata, jak by miała z 10 watów to do
    > zasilania musiał byś wozić akumulatorek samochodowy:O(

    Nieprawda, mam lampę 10W zasilaną 4xAA. Można też ją przełączyć na 15W,
    ale wtedy lepszy jest jakiś akumulator Li-Ion, albo tani żelowy. Li-Ion
    jest malutki i leciutki, żelowy cięższy i większy, ale do samochodowego
    mu bardzo daleko.

    > no to teraz powiedz mi jaką moc mają łącznie oba halogenki samochodowe?
    > (zwłaszcza długie)
    > jak odpowiesz na to pytanie to będziemy mogli sobie dalej podyskutować:O)

    Przede wszystkim dyskusja z Tobą powinna się zakończyć na tym, że nie
    liczy się moc żarówki/klastra LED, a jedynie ilość lumenów jakie dają.
    Otóż w tej chwili najmocniejsze LEDówki dają więcej lumenów niż
    przeciętne światła mijania, co już pisałem.
    P.S. Mógłbyś proszę zacząć pisać po polsku?

  • 105. Data: 2008-06-17 21:57:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 17 Jun 2008, "Mikołaj \"Miki\" Menke" wrote:
    [...do gargamela...]
    > Przede wszystkim dyskusja z Tobą powinna się zakończyć na tym

    ...odnoszę silne wrażenie, że popełniłem taki sam błąd ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 106. Data: 2008-06-18 08:45:23
    Temat: Re: jazda na ?wiat?ach na rowerze
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Tue, 17 Jun 2008 16:24:20 +0200,
    gargamel <s...@d...lina> screamed:

    Włącz MIME. Wysyłasz śmieci. http://www.grush.one.pl/article.php?id=mime

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:223B ]
    [ 10:45:09 user up 11742 days, 22:40, 1 user, load average: 0.43, 0.89, 0.04 ]

    necrophilia, n.: Dropping in for a cold one.

  • 107. Data: 2008-06-18 09:26:12
    Od: "gargamel" <s...@d...lina>

    > O.
    > To jest pytanie na temat tej grupy (może przynajmniej nas dzięki
    > temu nie splonkują :>)

    ale cała ta długa dyskusja właśnie od tego pytania się zaczeła:O)
    a cała reszta to tylko wariacje na temat słuszności/niesłuszności przepisu,
    czyli czy prawo jest dobre czy złe:O)

    > Jak chodzi o moje zdanie to objaśniam: mi nie zależy, żebym miał
    > obowiązek, bo w warunkach w których uznaję że są potrzebne to
    > je zakładam (na szprychach też mam).

    ja też zakładam to co uznaję, i nie lubię jak głupi przepis uznaje że jest
    mi potrzebne coś co jest sprzeczne z faktami, zdrową logiką i prawami
    fizyki:O(
    tak jak obowiązek zapinania psuf, siodełka dla dzieci, światła w dzień i tym
    podobne bzdety, a teraz jeszcze próbują wprowadzic obowiązek noszenia kaskuf
    przez rowerki:O(
    po prostu kolejna ustawa na zamówienie przez jakiegoś SBeka który ukradł ze
    skarbu państwa jakąś fabrykę kaskuf i udaje kapitalistę:O(

  • 108. Data: 2008-06-18 09:27:56
    Od: "gargamel" <s...@d...lina>

    > Marcin H. już dawno powinien był to zaktualizować, bo tamte LEDy mają się
    > nijak do obecnych.

    ty dalej nie kumasz problemu, tu nie chodzi o jakość LEDuf, tylko o moce
    zasilające oświetlenie, typowo 1W dla rowerka i 100W dla autka,

    jak ktoś chce to zawsze mógł i może sobie na ramie zamontować wyjebany w
    kosmos sprzęt oświetleniowy ale to nie zmienia faktu ze wedle przepisów masz
    obowiązek posiadania oświetlenia, a możesz mieć nawet żaróweczkę na dynamo,
    więc daj spokój z tymi ledami:O(

  • 109. Data: 2008-06-18 09:29:54
    Od: "Marcin W." <m...@p...onet.pl>

    > Swojego czasu jechałem samochodem osobowym. Zatrzymałem się przed
    > przejściem dla pieszych (normalnie, bez pisku hamulców) i wtedy przywalił
    > we mnie rowerzysta. Rowerzysta był trzeźwy, ale zagapił się, bo rozmawiał
    > z kumplem. Zanim się obejrzałem - zwiał. Efektem było kilkaset złotych na
    > naprawę klapy od bagażnika, która po uderzeniu raz że była porysowana, a
    > dwa nie chciała się domknąć.

    Albo rowerzysta jakis wyjątkowo wytrzymały, albo to jakiś matiz ;) - żeby
    przestawić i wgiąć klapę rowerem i od razu bez uszczerbku dla rowera i
    rowerzysty uciec ;)

    Pzdr.

  • 110. Data: 2008-06-18 09:34:09
    Od: "gargamel" <s...@d...lina>

    > Przeszedłeś w tryb write-only.
    > W co najmniej dwu wcześniejszych postach podawałem rząd mocy (odpowiednio
    > dla jednego i dwu).

    no właśnie napisałeś i jakie są wnioski?
    lampki rowerowe mają moce rzędu pojedyńczych watów a samochodeow setek
    watów, więc różnice są stu krotne, więc nie zaprzeczaj faktom że światło 100
    ktotnie wiekszym natężeniu nie przyćmi9 światełka o 100 krotnie mniejszym
    natężeniu