  • 91. Data: 2008-06-17 14:20:16
    Temat: Re: jazda na światłach na rowerze
    Od: "gargamel" <s...@d...lina>

    > Założenie jest takie, że jak jest nieodpowiedzialny na rowerze, to nigdy
    > nie wiadomo, jaki numer wywinie pilotując Beoninga!

    nigdy nie prubuj tłumaczyć głupiego prawa:O(

    bo tym tokiem to prawka powini zabierać pijanym pieszym,
    a jak zaklołeś na lekcji w pods tawufce to nie wiadomo jaki numer wykręcisz
    w pracy:O)

    > Kot jak kot, ale spotkanie z dzikiem...

    one tez OC nie posiadają:O)

  • 92. Data: 2008-06-17 14:21:27
    Od: "gargamel" <s...@d...lina>

    > O czym wy piszecie... mnóstwo ludzi na wsiach dojeżdża rowerami
    > ze standardowymi lampkami - chcecie wszystkich uświadamiać "kupiłeś rower
    > za 100zł to teraz kup lampkę za drugie tyle"?

    dlatego tłumaczę że odblask wystarczy, a drogę nocą na wsi to i
    przejeżdżający traktor oświetli:O)

  • 93. Data: 2008-06-17 14:24:20
    Od: "gargamel" <s...@d...lina>

    > A czy oprócz paluszków słyszałeś o innych źródłach prądu? Np. o bateriach
    > od kamer, o nipackach?

    a czy tobie się wydaje ze ten paluszek a bateria do kamery i jakiś nicpak to
    to samo źródło zasilania?

  • 94. Data: 2008-06-17 14:28:20
    Od: "gargamel" <s...@d...lina>

    > A jak ktoś będzie wyjeżdżał z posesji albo z drogi podporządkowanej to jak
    > zauważy Twój odblask?

    jak wyjeżdża z posesji, czy drogi podporządkowanej to ma obowiązek zachować
    szczególną ostrożność a nie z pełną prędkością wpadać na drogę, a z
    odległości metra przed sobą z pewnością zauważy każdego:O)

    przeraża mnie ten brak wyobraźni i znajomości kodeksu przez współczesnych
    kierowcuf:O(

  • 95. Data: 2008-06-17 14:31:08
    Od: "gargamel" <s...@d...lina>

    > O ile wiem tego NIKT nie negował, włącznie z przedpiścą!
    > Odblaski swoją drogą - dobre są.

    wiec skoro są dobre to dalczego prawnie nie masz obowiązku ich posiadania?

  • 96. Data: 2008-06-17 14:38:29
    Od: "gargamel" <s...@d...lina>

    > http://www.rowerowy.bialystok.pl/temp/lampka/lampka_
    5_las.jpg
    > Dalej chcesz mi wmówić że nie oświetlę drogi lampką rowerową? Ale pewno i
    > tak na tą stronę nie wejdziesz bo Ty wiesz swoje...

    o obie oczyaj ze strony: http://www.rowery.org.pl/swiec.html

    "Warto wiedzieć, że chociaż przepisy wymagają oświetlenia rowerzysty między
    innymi z powodów bezpieczeństwa, to jednak bezpieczeństwo zapewniane przez
    przednie lampki jest często iluzoryczne. Po prostu najsilniejszy nawet
    rowerowy reflektor jest niemal niewidoczny na tle wielu znacznie od niego
    silniejszych świateł samochodowych. Między innymi właśnie dlatego warto
    pomyśleć o wykorzystaniu oświetlenia... innych pojazdów.

    Dobrej jakości światło odblaskowe roweru jest często widoczne w świetle
    reflektorów samochodowych ze znacznie większej odległości, niż czerwone
    światło pozycyjne."

    więc przestań udawać ze zjadłeś wszystkie rozumy bo poczytałeś sobie w
    internecie (czyli mądrości głupcuf)

  • 97. Data: 2008-06-17 19:58:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 17 Jun 2008, gargamel wrote:

    > ok, prawa fizyki z zakresu szkoły podstawowej do ciebie nie docierają,

    A dziękuję za opinię.
    Pozwól, że zaliczę ją do Twoich prywatnych ;>

    > rzeczowe argumenty również, więc moze przekona cię internetowa wiedza
    > głupców więc poczytaj sobie na temat widoczności owych lapmek:
    >
    > http://www.wrower.pl/wiadomosci/?news=199
    > http://www.rowery.org.pl/swiec.html
    >
    > nie wiem, czy podałem właściwy link, ale gdizes na tej stronie czytałem to
    > co prubuję ci wytłumaczyć:O)

    Ciężka sprawa.
    Podałeś linki pokazujące (na zdjęciach):
    - że *w dzień* światło roweru to sobie można
    - że w nocy widać doskonale odblaski.

    Ani jednemu, ani drugiemu NIKT tu nie zaprzecza.
    Sorry sir, szkoda czasu!

    pzdr, Gotfryd

  • 98. Data: 2008-06-17 20:04:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 16 Jun 2008, gargamel wrote:

    > nie, kupiłem w media markt w dziale super hiper zabawek dla dzieci i dużych
    > hłopcuf za durze pieniądze:O)

    No to niestety. W masowej produkcji zwyczajnie nie ma jasnych LEDów -
    ktoś to gdzieś tłumaczył, producenci mają "plan marketingowy"
    i jak zaplanowali wytłuc 120 000 sztuk danej lampki to jej produkcja
    najpierw musi się zwrócić ;)
    Tak, owszem, to jest drugorzędne dla dyskusji o widoczności - przypomnę
    że jedynie sugerowałem iż Szymon ma rację.

    pzdr, Gotfryd

  • 99. Data: 2008-06-17 20:29:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > no przestań, przecież natężenie strumienia światła jest nierozerwalnie
    > związane z mocą zasilania źródła:O)

    Za powierzchnie świecące i oświetlane potrafią różnić się o ładnych
    parę rzędów wielkości.

    > nie operuję tym pojęciem ponieważ nie
    > dysponuję specjalistycznym sprzętem pomiarowym, i ty pewnie też, a
    > sprawdzenia mocy żródła światłw wystarczy umiejętność czytania:O)

    Dziwnych rzeczy od Ciebie się dowiedzieć można, bo przeciętny
    człowiek ma oczy takie, że całkiem dobrze wyłapują *różnicę
    jasności* właśnie, w bardzo dużym przedziale ich wartości
    bezwzględnych.
    Jeśli jakaś powierzchnia jest ze 100 razy jaśniejsza (wskutek
    tego, że sama jest źródłem swiatła) od sąsiedniej (która jest
    tylko oświetlona, nawet znacznie jaśniejszym źródłem) to ona
    JEST widoczna.

    Porównywanie mocy oglądanego źródła i drugiego źródła (które oświetla
    tło) samo w sobie daje... nic.
    Ale Ty oczywiscie wiesz lepiej.
    No to ja się wynoszę z wątku - jeszcze poodpowiadam na te pytania,
    na które odpowiedź wydaje się byc oczywista (w innych postach) :>

    > lampka LED będzie jasnym punktem pod jednym warunkiem, że jej wąski strumień
    > światła trafi akurat w oczy kierowcy:O(

    "Wąski strumień" z soczewki +/-7 stopni (jedne z najwęższych spotykanych,
    często stosuje się +/-14 stopni) zakładając nawet ustawienie "prosto
    w osi" obejmuje pas +/-6 m szerokości z odległosci mniejszej niż 50m.
    Rowerzysta musi być widoczny właśnie *z dalsza*, bo przy 90mkph
    na przejechanie 50m zostają już tylko 2 sekundy (przy czym w drugiej
    rowerzysta, nawet bez żadnych świateł i odblasków, juz jest doskonale
    widoczny w świetle reflektorów auta - tyle że to by było za późno :>)
    Zarówno "zwykłe lampki LED", normalne lampy rowerowe jak i takie migające
    tylne LEDy po kilkanaście złotych mają kąty szersze.

    > natomiast ja jeszcze w życiu na nikogo nie wpadłem i na mnie nikt nie wpadł
    > (chociaż często było o włos od tragedii), mimo kilku tysięcy kilometrów
    > robionych w sezonie, a mam tylko przedni i tylny oblaszczek:O)

    Kiedy owe odblaski (tak jak i światła) w jasny dzień można sobie...
    (do czego zmierzałem - że jak kierowca *nie patrzy*, to mamy problem).

    > a o kandelach i luksach nie będę filozofował bo specjalistycznego sprzętu
    > pomiarowego nie posiadam, a ze na lekcjach fizyki i matematyki w nosie nie
    > dłubałem więc łatwo potrafię sobie owe wartości wyliczyć z mocy zasilania:O)

    Ciekawe dlaczego w postach starannie unikasz zauważenia że do tych
    wartości liczą się powierzchnie.
    Widocznie zdjęć nie robisz :>, bo na nich doskonale widać jak 0,01 W
    świeci na tle powierzchni oświetlonej 1000W zestawem lamp ulicznych.

    pzdr, Gotfryd

  • 100. Data: 2008-06-17 20:42:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > wiec skoro są dobre to dalczego prawnie nie masz obowiązku ich posiadania?

    O.
    To jest pytanie na temat tej grupy (może przynajmniej nas dzięki
    temu nie splonkują :>)
    I odpowiedź może byc tylko jedna: nikomu na tym nie zależy, a jeśli komuś
    zależy, to za mało aby "przemóc" tych którym nie zależy.

    Jak chodzi o moje zdanie to objaśniam: mi nie zależy, żebym miał
    obowiązek, bo w warunkach w których uznaję że są potrzebne to
    je zakładam (na szprychach też mam). W jasny dzień zdarza mi się
    jechać bez :> (np. w tej chwili tylny odblask który był częścią roweru
    mam zdjęty "z przyczyn technicznych").
    Nie będę więc wrzeszczał że szkoda czy że krzywda mi się dzieje, jak
    chcesz pisać petycje do MI - ja się nie wtykam.

    Z p. widzenia tzw. "szkodliwości społecznej" uważam, że podstawą jest
    aby rower był *jakkolwiek* widoczny, a to aktualne przepisy zapewniają
    (poprzez wymóg oświetlenia). To że przepis bywa nieprzestrzegany
    jest *poza* dyskusją o światłach i odblaskach (nie ten jeden przepis
    bywa nieprzestrzegany).
    Tyle :)

    pzdr, Gotfryd