  • 1. Data: 2008-06-12 19:00:38
    Temat: jazda na światłach na rowerze
    Od: Tom <t...@o...pl>

    Wczoraj zatrzymał mnie strażnik miejski jak jechałem na rowerze. Mam
    sprawne światła ale były wyłączone. Nigy na rowerze nie włączam świateł.
    Strażnik powiedział, że powinienem jeździć na światłach, bo w przepisach
    jest, że każdy pojazd musi przez cały rok włączać światła.
    Spisał mnie i pouczył. Powiedział, że następnym razem będzie mandat.

    Czy miał on rację? Wydaje mi się absurdem jazda na swiatłach na rowerze.
    Czy są w ogóle uregulowania prawne dotyczące jazdy na światłach na
    rowerze? Czy też wszystkie pojazdy są faktycznie wrzucone do jednego
    worka i faktycznie trzeba jeździć na światłach.

    Jeżeli są jakieś uregulowania to proszę o namiary bo chciałbym następnym
    razem wiedzieć jak dyskutować.

  • 2. Data: 2008-06-12 19:01:55
    Temat: Re: jazda na światłach na rowerze
    Od: Tom <t...@o...pl>

    Dodam, że było to w szczycie dnia. Trochę tylko pochmurne niebo. A
    strażak mówił, że nawet przy ładnej pogodzie mam na światłach jeździć.

  • 3. Data: 2008-06-12 19:02:05
    Od: "Andrzej" <a...@p...pl>

    Tom wrote:
> [...]
    >
    > Jeżeli są jakieś uregulowania to proszę o namiary bo chciałbym
    > następnym razem wiedzieć jak dyskutować.

    trzeba mu było powiedziec ze masz tylko długie :D

  • 4. Data: 2008-06-12 19:28:00
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 12 czerwiec 2008 21:00
    (autor Tom
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g2rs61$htc$1@nemesis.news.neostrada.pl>):

    > Czy miał on rację?

    Miał. Zgodnie z nowym PoRD jeździmy cały dzień na światłach. Rowery też.

    --
    Tristan

  • 5. Data: 2008-06-12 19:40:54
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Tristan w <news:g2rtbv$njo$1@news.onet.pl>:

> [...]
    > wasz znak: <g2rs61$htc$1@nemesis.news.neostrada.pl>):

    > Miał. Zgodnie z nowym PoRD jeździmy cały dzień na światłach. Rowery też.

    Zacytuj ten nowy PoRD może...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 6. Data: 2008-06-12 19:45:36
    Od: Przemysław Bernat <p...@p...com>

    Dnia Thu, 12 Jun 2008 21:28:00 +0200, Tristan napisał(a):

    > Miał. Zgodnie z nowym PoRD jeździmy cały dzień na światłach. Rowery też.

    Podstawę prawną podasz?

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 7. Data: 2008-06-12 19:50:17
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Tristan pisze:

    > Miał. Zgodnie z nowym PoRD jeździmy cały dzień na światłach. Rowery też.

    Też zapewne dla dobra innych rowerzystów :)

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 8. Data: 2008-06-12 19:51:36
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Tom pisze:

    > Wydaje mi się absurdem jazda na swiatłach na rowerze.

    Mi się wydaje absurdalne jeżdżenie na światłach w słonecznych dzień
    czymkolwiek ...

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 9. Data: 2008-06-12 19:55:02
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    > Miał. Zgodnie z nowym PoRD jeździmy cały dzień na światłach. Rowery też.

    Na grupie rowerowej temat z oczywistych przyczyn się wcześniej przewinął.
    Wnioski tam mamy takie, że rower z braku obowiązku posiadania świateł
    mijania nie musi mieć ich włączonych cały dzień.
    Nie wiem czy w jakieś nowe przepisy teraz obowiązują, ale chyba byśmy o tym
    wiedzieli ;)

    A, tak już realnie, to niewiele jest lampek rowerowych które dałoby się w
    ogóle zauważyć w ciągu dnia :]

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 10. Data: 2008-06-12 19:56:24
    Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl>

    Tom wrote:
    > Jeżeli są jakieś uregulowania to proszę o namiary bo chciałbym następnym
    > razem wiedzieć jak dyskutować.

    Rowerow to nie dotyczy, patrz
    http://www.wrower.pl/wiadomosci/?news=199
    http://www.rowery.org.pl/swiec.html

    Ale moglby sprawdzic, czy masz swiatlo max. 90 cm nad jezdnia, jak masz
    na kierownicy (jak prawie wszyscy), to masz niezgodnie z przepisami.

    Ludek