  • 31. Data: 2009-05-04 16:03:27
    Temat: Re: jakie legalne oprogramowanie dla firm
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 04 maj 2009 17:58
    (autor castrol
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <49ff10d1$1@news.home.net.pl>):

    > Rozwiazaniem jest Excel Viewer.

    A viewer pozwala na pracę z arkuszem, a nie tylko wyświetla treść?
    Bo skoro pozwala na pracę, to czym się różni od pełnej wersji?

    --
    Tristan

  • 32. Data: 2009-05-04 16:17:11
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Tristan pisze:

    > A viewer pozwala na pracę z arkuszem, a nie tylko wyświetla treść?
    > Bo skoro pozwala na pracę, to czym się różni od pełnej wersji?

    Nie pozwala. Mozna tylko dana prace otworzyc i ew. drukowac.

    Jacek Kustra

  • 33. Data: 2009-05-04 16:18:08
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Tristan pisze:

    > A viewer pozwala na pracę z arkuszem, a nie tylko wyświetla treść?
    > Bo skoro pozwala na pracę, to czym się różni od pełnej wersji?

    A i zeby nie bylo. Sam OO writer tez nie posiada niektorych przydatnych
    funckji jakie posiada MSW. Moja zona, ktora jest tlumaczem, pomimo ze
    juz sie do OO przyzwyczaila to i tak narzeka ;)

    Jacek Kustra

  • 34. Data: 2009-05-04 20:22:02
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Mon, 04 May 2009 07:25:38 +0200, Tristan napisał(a):

    > W odpowiedzi na pismo z niedziela 03 maj 2009 22:08
    > (autor Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <gtktkg$p3l$1@inews.gazeta.pl>):

    > Zdecydowanie co?

    Zdecydowanie zgadzam się z wypowiedzią.

    > tzn?

    w znanej mi firmie oprogramowanie to Office 97 na jednym stanowisku i
    Office 2000 na pozostałych;
    przychodzą załączniki wygenerowane w Office2007 i niestety gdy dwukrotne
    kliknięcie nie otwiera, użytkownik jest bezradny... wysyła wiadomość do
    nadawcy, żeby przysłał w innym formacie, a nadawca w Office2007 zapisuje...
    tak samo, bo nie wie jak zapisać inaczej...

    a tylko trzeba otworzyć Office, z menu "Otwórz..." otworzyć zapisany
    wcześniej załącznik na dysku.
    Tak tak... są tacy użytkownicy, którzy gdy dwukrotne kliknięcie nie
    otwiera są bezradni.

    Przychodzi Word2007-załącznik z ładnie zrobionymi wypełnionymi tabelkami i
    niestety tabelki w starszych wersjach otwierają się rozjechane, trzeba
    trochę poprzesuwać tabele, kolumny i wiersze...

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
    Cmentarz Komunalny Południowy Antoninów
    http://foto.3mam.net/album2/Cmentarz-Poludniowy/inde
    x2.php

  • 35. Data: 2009-05-05 15:51:15
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Co to jest to wstążkowe miedzymordzie?
    JaC

    -----

  • 36. Data: 2009-05-06 07:30:11
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 04 maj 2009 14:43
    (autor januszek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <s...@g...mierzwiak.com>):

    > No wlasnie a Ty bys chcial zeby AutoCad otwieral i w 100% interpretowal
    > projekty cdr... Tak sie po prostu nie da.

    Bo nie są kompatybilne, jakby były, to by otwierały. PNG działa i w GIMPie i
    Fotostodole i... i...

    > Wyjasnij prosze co masz na mysli, szczegolnie zwiazek nieoplacalnosci z
    > nielegalnoscia.

    No więc zadaniem przedsiębiorstwa jest przynoszenie zysku. W przypadku DG OF
    to chyba nie ma na to paragrafów, jak przedsiębiorca Caritas odstawia, ale
    sankcje podatkowe już i owszem, się objawiają. Za to w ZOO czy SA to chyba
    wręcz kryminał grozi za działania niegospodarne.

    > W malych firmach jednym z najczesciej uzywanych formularzy
    > elektronicznych jest (są) produkt (produkty) firmy IPS. I jakos nie sa
    > kompatybilne z MSO ;)

    No i. A Star nie jest kompatybilny z osobowym. Sęk w tym, że osobowy (MSO) w
    firmie zazwyczaj jest potrzebny i starem się go nie zastąpi.

    > I ile licencji sprzedales temu klientowi? 1000? 50000? ;)

    Nie, nie jestem dilerem MSa.

    Ale wczoraj znów byłem u jednej księgowej w szkole. I ona ma na jednym
    stanowisku OOo na drugim MSO. I instalowaliśmy trzecie i mówi, że trzeba
    kupić MSO. Ja jej, że w sumie czemu nie OOo, bo pisze tylko proste pisemka.
    Ale ona, że nie, że OOo dziwny jest i że jak ma coś napisać, to się
    przesiada i tak do stanowiska z MSO, więc na tym nowym chce MSO.

    A kobieta lamerka nie jest. Zaradna, życiowa i z programami sobie bardzo
    dobrze radzi.

    > O, krok w dobra strone - narzedzia dobieramy do zadan jakie maja zostac
    > wykonane a nie z gory zakladamy ze MSO=biznes a OO=harcerstwo ;)

    Nie zakładamy z góry, a po analizie.

    > Tych z kampanii marketingowej MS?

    Nie, tych z mojego życia. W życiu nie widziałem żadnej kampanii MS.

    > Nie. Da sie wymieniac dane.

    Zależy co rozumiesz przez dane. Pomiędzy MSO a OOo wymieniają się tylko
    podstawowe dane.

    > A nie stosowac w zastepstwie oczekujac
    > pelnej funkcjonalnosci.

    No tak rozumiem kompatybilność.

    > Definicja pojecia sie klania.

    A gdzie to pojęcie jest zdefiniowane?

    --
    Tristan

  • 37. Data: 2009-05-06 07:31:41
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 05 maj 2009 17:51
    (autor ąćęłńóśźż
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gtpn9d$3rp$1@news.wp.pl>):

    > Co to jest to wstążkowe miedzymordzie?

    To, co zastosowano w MSO2007. Nowy pomysł ułatwiania życia ZU. Zresztą teraz
    bardzo aktywnie przenoszony do innych programów, podobnie jak interfejs z
    Office 97, który teraz jest standardem dla wszystkich programów. Więc za
    parę lat wstążki będą wszędzie.

    --
    Tristan

  • 38. Data: 2009-05-06 07:48:01
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Tristan napisał(a):

    > Bo nie są kompatybilne, jakby były, to by otwierały. PNG działa i w GIMPie i
    > Fotostodole i... i...

    Nie wiem co to jest "Fotostodola". Wiem, ze kompatybilność oznacza
    wymianę danych, podkreślam *danych*
    Wyobraź sobie, że format png jest nośnikiem skryptu wykonywalnego (a
    czasem jest o czym wiedzą twórcy wirusów) i masz już, że wtedy nie
    chodzi już o wymianę danych a o interpretację tego wykonywalnego kodu. Z
    takim przypadkiem mamy miejsce w oskryptowanych plikak doc, xls etc.

> [...]
    > sankcje podatkowe już i owszem, się objawiają. Za to w ZOO czy SA to chyba
    > wręcz kryminał grozi za działania niegospodarne.

    Chyba się za bardzo rozpędziłeś ;) Dodam, że z powyższej odpowiedzi nic
    nie jest dla mnie zrozumiałe. Nawet nie wiem jak ją mogę zakotwiczyć w
    tej dyskusji? ;P

    > No i. A Star nie jest kompatybilny z osobowym. Sęk w tym, że osobowy (MSO) w
    > firmie zazwyczaj jest potrzebny i starem się go nie zastąpi.

    Znam firmy w których się nawet faxu nie używa bo zbyt nowoczesny... ;P
    I jakoś funkcjonują, czasem nawet lepiej niż nieźle. W każdym razie
    proszę byś w argumentacji nie odlatywał w jakieś fantazje motoryzacyjne,
    no chyba, że masz jakieś biznesowe uzasadnienie po co przedsiębiorcy,
    którego biznes polega na kierowaniu taksówką koniecznie musi mieć do
    wykonywania swojej pracy pakiet MSO z Accesem?

> [...]
    > Ale ona, że nie, że OOo dziwny jest i że jak ma coś napisać, to się
    > przesiada i tak do stanowiska z MSO, więc na tym nowym chce MSO.

    Typowy przykład tego, że marketing w wydaniu firmy MS o lata świetlne
    wyprzedza to co może w tym zakresie OO. Swoją drogą ciekawy jestem czy
    ta sama Pani byłaby aż taką fanką rozwiązań MSO gdyby koszty wyposażenia
    stanowiska pracy wpływały bezpośrednio na jej pensję ;) Bo to co
    opisujesz to pewna mentalność typu "przecież to firma/szkoła/urząd
    płaci" ;)

    > Nie zakładamy z góry, a po analizie.

    Po analizie czego? Bo skoro nie podałeś przykładu to skąd, my czytający
    to co napisałeś mamy wiedzieć do czego się konretnie odnosisz?

    > Nie, tych z mojego życia. W życiu nie widziałem żadnej kampanii MS.

    Albo tak sprytnie były zrobione, że nawet ich nie zauważyłeś ;)

    > Zależy co rozumiesz przez dane. Pomiędzy MSO a OOo wymieniają się tylko
    > podstawowe dane.

    Od wyjaśnienia tego problemu zacząłem tego posta. GOTO #START ;)

    > No tak rozumiem kompatybilność.

    To już nie mój problem ;)

    > A gdzie to pojęcie jest zdefiniowane?

    A chociażby w Wiki ;)

    j.

    --
    www.e-glosowanie.org - 4 czerwca weź udział w
    pierwszym w Polsce głosowaniu przez Internet!

  • 39. Data: 2009-05-06 08:10:22
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Tristan napisal:
    > bardzo aktywnie przenoszony do innych programów, podobnie jak interfejs z
    > Office 97, który teraz jest standardem dla wszystkich programów.

    Ehm, zaraz, zaraz, jaki to NOWATORSKI interfejs wprowadzil Office97?
    Bo moze cos mi umknelo.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 40. Data: 2009-05-06 08:26:58
    Od: Tapatik <t...@b...adresu>

    Użytkownik Tristan napisał:
    > W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 04 maj 2009 13:27
    > (autor Tapatik
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <gtmjvr$3jr$1@nemesis.news.neostrada.pl>):

    > No u mnie działa. I całe szczęście, bo OOo to będzie otwierało formaty 2007
    > może za 20 lat.

    U mnie otwiera. Przynajmniej Worda. Excela jeszcze nie miałem okazji
    sprawdzać.

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik