  • 21. Data: 2009-01-02 10:01:40
    Temat: Re: jaki paragraf
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Kotlet mielony pisze:

    > mozna sciagnac nie majac zamiaru 'przywlaszczenia' czyli trwalego
    > zapisania.
    > Jak komus jakas rzecz zabierzesz i za chwile oddasz to nie mozesz
    > odpowiedziec za kradziez, tu analogicznie jest - moim zdaniem.

    Zabranie na chwilę też jest kradzieżą.

    --
    Liwiusz

  • 22. Data: 2009-01-02 10:03:23
    Od: KRZYZAK <k...@g...com>

    On 2 Sty, 10:41, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    >    Nie, oznacza to tylko tyle, że korzyścią majątkową jest samo używanie
    > programu do celów prywatnych

    Przed chwila pisales, ze samo uzyskanie.

  • 23. Data: 2009-01-02 10:06:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    KRZYZAK pisze:

    > Przed chwila pisales, ze samo uzyskanie.

    Nabycie. Nabył od osoby nieuprawnionej, za darmo, czyli osiągnął
    korzyść majątkową.

    --
    Liwiusz

  • 24. Data: 2009-01-02 10:17:41
    Od: BK <b...@g...com>

    On 2 Sty, 11:01, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    >    Zabranie na chwilę też jest kradzieżą.
    >
    > --
    > Liwiusz

    Oj, oj oj... nie do konca. Dlatego sa szczegolowe przepisy np.
    dotyczace krotkotrwalego zaboru samochodu, co jest karane tak samo jak
    kradziez.

  • 25. Data: 2009-01-02 10:22:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    BK pisze:

    > Oj, oj oj... nie do konca. Dlatego sa szczegolowe przepisy np.
    > dotyczace krotkotrwalego zaboru samochodu, co jest karane tak samo jak
    > kradziez.

    Chyba w swoim stanie wiedzy na temat kk. zatrzymałeś się w XX wieku.

    --
    Liwiusz

  • 26. Data: 2009-01-02 10:32:02
    Od: KRZYZAK <k...@g...com>

    On 2 Sty, 11:06, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    >    Nabycie. Nabył od osoby nieuprawnionej, za darmo, czyli osiągnął
    > korzyść majątkową.

    "Z tego, co czytałem orzecznictwa dotyczącego tego paragrafu,
    korzyścią majątkową jest już sam fakt darmowego uzyskania programu"

    ^^^^^^^^^^^^

  • 27. Data: 2009-01-02 10:35:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    KRZYZAK pisze:

    > "Z tego, co czytałem orzecznictwa dotyczącego tego paragrafu,
    > korzyścią majątkową jest już sam fakt darmowego uzyskania programu"
    >
    > ^^^^^^^^^^^^

    Uściślę: "Samo ściągnięcie programu jest już uważane za uzyskanie
    korzyści majątkowej".

    --
    Liwiusz

  • 28. Data: 2009-01-02 10:45:04
    Od: BK <b...@g...com>

    On 2 Sty, 11:22, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    >    Chyba w swoim stanie wiedzy na temat kk. zatrzymałeś się w XX wieku.
    >
    > --
    > Liwiusz

    Chyba warto sprawdzic cos zanim sie komus cos wytknie:

    "t. 289. § 1. Kto zabiera w celu krótkotrwałego użycia cudzy pojazd
    mechaniczny,
    § 2. Jeżeli sprawca czynu określonego w § 1 pokonuje zabezpieczenie
    pojazdu przed jego użyciem przez osobę nieupoważnioną, pojazd stanowi
    mienie znacznej wartości albo sprawca następnie porzuca pojazd w
    stanie uszkodzonym lub w takich okolicznościach, że zachodzi
    niebezpieczeństwo utraty lub uszkodzenia pojazdu albo jego części lub
    zawartości,
    § 3. Jeżeli czyn określony w § 1 popełniono używając przemocy lub
    grożąc natychmiastowym jej użyciem albo doprowadzając człowieka do
    stanu nieprzytomności lub bezbronności, sprawca
    podlega karze pozbawienia wolności od roku do lat 10.
    § 4. W wypadkach określonych w § 1-3 sąd może wymierzyć grzywnę obok
    kary pozbawienia wolności.
    § 5. Jeżeli czyn określony w § 1-3 popełniono na szkodę osoby
    najbliższej, ściganie następuje na wniosek pokrzywdzonego.
    "

    Stan prawny _na dzis_ prosto z lexa.

    Kiedys przy tym czynie przewidywano duzo nizsza sankcje niz przy
    kradziezy, co powodowalo, ze kazdy sie tlumaczyl, ze zabral na chwile
    zeby sie przejechac. Zmieniono wiec sankcje i jest IDENTYCZNA jak przy
    kradziezy. Ale to nie jest TO SAMO przestepstwo. Przy kradziezy
    istotny jest CEL - poniewaz dowodowo krotkotrwaly zabor trudno czasami
    podciagnac pod cel okreslony w kradziezy to czasami klepie sie
    kolesiowi 289 i z tego sie juz nie wywinie.

  • 29. Data: 2009-01-02 10:46:49
    Od: "Kotlet mielony" <w...@d...mnie>

    > Zabranie na chwilę też jest kradzieżą.

    nie, chyba ze mowa o pojezdzie mechanicznym i zabierasz go w celu
    krotkotrwalego uzycia

    (jakmyslisz czemu ten przepis dodano ?)

    --
    Znudziła Ci się nasza-klasa? Looknij na http://Wspolna-Flaszka.PL
    Chcesz handlować w internecie na wysoką skalę?
    gratis. Oferujemy ciekawy program partnerski, zarabiaj z nami!

  • 30. Data: 2009-01-02 10:48:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Kotlet mielony pisze:

    > wiadomości news:gjkom4$qfj$5@news3.onet...

    > nie, chyba ze mowa o pojezdzie mechanicznym i zabierasz go w celu
    > krotkotrwalego uzycia
    >
    > (jakmyslisz czemu ten przepis dodano ?)

    Czyli jak na chwilę (powiedzmy na 1 dzień) ukradnę książkę z
    księgarni, to nie jest to przestępstwo? (Załóżmy, że książka jest warta
    powyżej 250zł).

    --
    Liwiusz