  • 1. Data: 2003-02-24 22:41:01
    Temat: jak zwrócić towar do sklepu?
    Od: "Lech" <lecban@(no_spam)polbox.com>

    Kupiłem zabawkę dziecięcą w sklepie i chcę ją zwrócić ponieważ:

    1. nie ma polskiej instrukcji
    2. nie działa zgodnie z opisem (przedstawionym w języku obcym)

    Wydaje mi się, że powyższe daje mi takie prawo, jednak sklep argumentuje, że
    towar rozpakowałem i zwrotu nie chce przyjąć. Czy ktoś mógłby podać jakie
    przepisy regulują możliwość zwrotów w takich przypadkach?

    Będę zobowiązany

  • 2. Data: 2003-02-25 02:36:25
    Temat: Re: jak zwrócić towar do sklepu?
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <b3e71t$ojr$1@nemesis.news.tpi.pl>, Lech wrote:
> [...]
    > towar rozpakowałem i zwrotu nie chce przyjąć. Czy ktoś mógłby podać jakie
    > przepisy regulują możliwość zwrotów w takich przypadkach?

    Ustawa o szczególowych warunkach sprzedazy konsumenckiej oraz o zmianie
    Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz. U. 141 poz. 1176)

    (sory za pliterki - chrzania mi sie przy wklejaniu)
    Art.3.
    1. Sprzedawca dokonujcy sprzeday w Rzeczypospolitej Polskiej jest
    obowizany udzieli kupujcemu jasnych, zrozumiaych i niewprowadzajcych w bd
    informacji w jzyku polskim, wystarczajcych do prawidowego i penego
    korzystania ze sprzedanego towaru konsumpcyjnego. W szczególnoci naley
    poda: nazw towaru, okrelenie producenta lub importera i kraj pochodzenia
    towaru, znak bezpieczestwa i znak zgodnoci wymagane przez odrbne przepisy,
    informacje o dopuszczeniu do obrotu w Rzeczypospolitej Polskiej oraz,
    stosownie do rodzaju towaru, okrelenie jego energochonnoci, a take inne
    dane wskazane w odrbnych przepisach.

    2. Informacje, o których mowa w ust. 1, powinny znajdowa si na towarze
    konsumpcyjnym lub by z nim trwale poczone, w przypadku gdy towar jest
    sprzedawany w opakowaniu jednostkowym lub w zestawie. W pozostaych
    przypadkach sprzedawca jest obowizany umieci w miejscu sprzeday towaru
    informacj, która moe zosta ograniczona do nazwy to- waru i jego gównej
    cechy uytkowej oraz wskazania producenta lub importera i kraju pochodzenia
    towaru.
    [..]
    5. Sprzedawca jest obowizany wyda kupujcemu wraz z towarem konsumpcyjnym
    wszystkie elementy jego wyposaenia oraz sporzdzone w jzyku polskim
    instrukcje obsugi, konserwacji i inne dokumenty wymagane przez odrbne
    przepisy.

    Jak sie będą stawiać zagróź powiadomieniem Inspekcji Handlowej, a jak nie
    poskutkuje to ją powiadom.
    --
    Marcin

  • 3. Data: 2003-02-25 10:15:10