  • 31. Data: 2019-02-19 23:23:09
    Temat: Re: jak zostać doktorem prawa
    Od: Animka <a...@t...nieja.idm.pl>

    W dniu 2019-02-19 o 16:19, RadoslawF pisze:

    > Ty jesteś naprawdę idiotą czy tylko udajesz?
    > W 1976 roku były inne wymagana niż dzisiaj.
    > Do znajomości języków również.

    Moja koleżanka na SGPisie miała francuski i angielski. Z obudwu miała
    najwyższe noty. W nagrodę od rektora wybrała sobie wyjazd do Francji (na
    doszlifowanie języka i rozrywki).

    --
    animka

  • 32. Data: 2019-02-19 23:29:06
    Od: Animka <a...@t...nieja.idm.pl>

    W dniu 2019-02-19 o 20:34, RadoslawF pisze:
> [...]

    W latach 70-tych młodzi leżeli na jakichś kocach całą noc przed
    Metodystami przy Pl. Zbawicieka. Zajęli sobie kolejki, żeby się zapisać
    na angielski.

    --
    animka

  • 33. Data: 2019-02-19 23:31:01
    Od: Animka <a...@t...nieja.idm.pl>

    > Prawo, to dość specyficzna dziedzina. O ile inżynier dobrze, by mógł
    > czerpać z obcojęzycznych publikacji, to taki prawnik karnista już może
    > niewiele znaleźć za granicą na temat polskiego prawa. Może stąd się
    > wzięło, że niekoniecznie musiały to być zagraniczne publikacje. Po za
    > tym w tym okresie w Polsce był popularny język rosyjski, którym być może
    > teraz niewygodnie się chwalić.

    Rosyjski to w podstawówkach. W liceach to angielski.

    --
    animka

  • 34. Data: 2019-02-19 23:49:48
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

  • 35. Data: 2019-02-20 01:22:10
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-02-19, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Prawo, to dość specyficzna dziedzina. O ile inżynier dobrze, by mógł
    > czerpać z obcojęzycznych publikacji, to taki prawnik karnista już może
    > niewiele znaleźć za granicą na temat polskiego prawa. Może stąd się

    Tyle, że w doktoracie niekoniecznie o to chodzi. Poza tym każda rozsądna
    praca naukowa wymaga perspektywy i porównania. Co to tam było, bo nie
    chce mi sie przewijac, jakies ciała kolegialne? No to wydawałoby się że
    powinno się to porównac i omówić dla innych systemów prawnych. Czy
    takie twory tam są, jakie sa róznice, a jeśli nie ma to dlaczego.

    > wzięło, że niekoniecznie musiały to być zagraniczne publikacje. Po za
    > tym w tym okresie w Polsce był popularny język rosyjski, którym być może
    > teraz niewygodnie się chwalić.

    To już prędzej.

    Po prawdzie myślę sobie, że jakby było cos nie tak z doktoratem JK to
    Wyborcza juz by to dawno wywlekła :)

    --
    Marcin

  • 36. Data: 2019-02-20 04:54:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    et...
    W artykule "Niezwykłe przypadki Jarosława Kaczyńskiego"
    >http://wyborcza.pl/7,75968,24465178,niezwykle-przyp
    adki-jaroslawa-k.html
    >jest następujący passus:

    >"Był prawnikiem, ale nie miał skończonej aplikacji uprawniającej do
    >wykonywania zawodu prawnika.

    Nie jest to obowiazkowe.

> [...]
    >podstawie mało interesującej pracy o roli ciał kolegialnych w
    >kierowaniu
    >szkołą wyższą, ale kariera naukowa go nie pociągała, choćby dlatego,
    >że nie
    >znał żadnego obcego języka. Przez kilka lat był starszym
    >bibliotekarzem w
    >Bibliotece Uniwersytetu Warszawskiego."

    >Jakie wymagania trzeba spełnić, żeby zrobić doktorat z prawa?
    >W mojej dziedzinie, żeby w ogóle otworzyć przewód trzeba mieć dwie
    >prace w
    >czasopismach z tzw. listy filadelfijskiej, w których publikuje się po

    Chyba sie nie spodziewasz, ze PRL mialo podobny wymog ?

    >Przed dopuszczeniem do obrony trzeba zdać, między innymi,
    >egzamin z angielskiego, a i bez doktoratu trzeba czytać w języku
    >zagranicznym i porozumiewać się z kolegami z innych krajów.

    A ciekawe jak to w USA wyglada :-) No i w GB.

    Ha - tak samo - angielski trzeba znac :-)
    Tylko egzaminu nie ma :-)

    Poza tym znal rosyjski

    >Jak zatem można zostać doktorem z taką ułomnością? Czy na wydziałach
    >prawa
    >są etatowi tłumacze, którzy jeżdżą z pracownikami na konferencje i
    >stypendia tudzież tłumaczą im publikacje?

    Byli. Tlumaczyl taki "nigdzie nie pojedziesz, jak nie podpiszesz".

    J.

  • 37. Data: 2019-02-20 04:58:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    net...
    Dnia Tue, 19 Feb 2019 15:19:07 +0100, RadoslawF napisał(a):

    >Z pewnością masz rację, ale w tam razie, w jaki sposób Jarosław
    >Kaczyński
    >komunikował się z kolegami z innych krajów w konferencyjnych
    >kuluarach

    He ?

    >tudzież zapoznawał z najnowszymi badaniami naukowymi?

    Jak to na prawie - cala potrzebna wiedza juz jest w bibliotece :-P

    J.

  • 38. Data: 2019-02-20 05:04:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    net...
    >Obaj robicie błąd. Nie chodzi tu o wymagania, choć rzeczywiście były
    >deko inne, powiedziabym późnopowojenne. Tak naprawdę chodzi o
    >motywacje.
    >Ówczesna rzeczywistość demotywowała do nauki. W szczególności, do
    >nauki
    >języków.

    Hm, czy tak demotywowala ... raczej nie motywowala.

    Po co czlowiekowi jezyk obcy ... no, ci ktorzy znali, i ktorym udalo
    sie wyjechac nawet na krotki kontrakt, to potem mogli motywowac
    znajomych.
    A demotywowac mogly "trudnosci obiektywne" - ale raczej niewielkie.

    J.

  • 39. Data: 2019-02-20 06:50:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Prawo, to dość specyficzna dziedzina. O ile inżynier dobrze, by mógł
    > czerpać z obcojęzycznych publikacji, to taki prawnik karnista już może
    > niewiele znaleźć za granicą na temat polskiego prawa.
    Ale wiesz, że nawet student prawa uczy się o innych systemach prawnych?

    Shrek

  • 40. Data: 2019-02-20 07:47:08
    Od: ń <k...@t...sie>

    Piszesz, jak jest dziś.
    W latach 70-tych i 90-tych większość profesorów nie znała języka obcego (może poza
    deklaratywnym rosyjskim).
    Zresztą możesz spytać Niesiołowskiego, jak się zostaje profesorem.

    -----