  • 1. Data: 2006-01-24 10:47:15
    Temat: jak zmusić sąsiadów do remonu? czy w ten sposób ?
    Od: "adam m." <a...@o...pl>

    cześć,
    jestem włascicielem mieszkania na piętrze domku dwumieszkaniowego,
    moje mieszkanie jest do remontu kapitalnego, a że moimi ścianami
    są w wiekszości m.in. spady dachu, a dach jest połatany, dachówki popękane,
    niekompletne, obróbki mestalowe przerdzewiałe, konstrukcja
    nośna dachu (krokwie i płatwie) w częsci do wymiany, nie mówiac o konieczności
    przemórowania pochyłych kominów
    muszę koniecznie zrobić remont tych elementów zanim zacznę coś w mieszkaniu
    koszt remontu dachu, konstrukcji, rynien będzie gdzieś ok. 40.000
    są to niewatpliwie części wspólne budynku

    czy jest metoda (może sądowa) na zmuszenie sąsiada do uczesniczenia
    w tym remoncie - w częsci odpowiadającej mu w częściach wspólnych budynku ?

    mam opinie techniczna mówiacą o katastrofalnym stanie,
    mam pozwolenie na budowę z projektem mówiącym o konieczności
    wymiany częsci elenentów konstrukcji, wzmocnień i połaci dachu

    ktoś mi podpowiada abym wezwał go do uczestniczenia w remoncie,
    magazynował rachunki a potem dochaodził części.

    ale jakie kroki po koleii mam robić ?

    może ktoś z Państwwa się z tym spotkał

    dziękuje za każdą nawet najmniejszą podpowiedź.

  • 2. Data: 2006-01-24 10:57:21
    Temat: Re: jak zmusić sąsiadów do remonu? czy w ten sposób ?
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    Jesteście w tzw małej wspólnocie mieszkaniowej... Ma to swoje wady. Sąsiad
    może nie wyrażać zgody na żadne remonty... Ma do tego prawo.
    Może naślij na Wasz dom nadzór budowlany który orzeknie że dach i kominy
    zagrażają bezpieczeństwu i nakaże remont?
    A potem rzeczywiście będziesz musiał remont przeprowadzić sam i dochodzić
    zwrotu częśći kosztów na drodze sądowej...

    --
    pozdrawiam
    P.