  • 1. Data: 2005-04-15 18:17:23
    Temat: jak zachowac sie po slubie zagranica
    Od: "simen" <a...@U...internetdsl.pl>

    W najbliższym czasie będę zawierał związek małżeński
    z obywatelka Niemiec. Aktualnie posiadam tylko obywatelstwo
    Polskie, czy po ślubie cywilnym zawartym w Niemczech będę
    musiał "wyrabiać" niemieckie dokumenty (dowód osobisty).
    Gdzie będę zobowiązany płacić podatki jeśli nadal będę zameldowany
    w Polsce, a żona zameldowana będzie w Niemczech ?

    Pozdrawiam

    SIMEN

  • 2. Data: 2005-04-15 20:25:25
    Temat: Re: jak zachowac sie po slubie zagranica
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    simen wrote:
> [...]
    > Gdzie będę zobowiązany płacić podatki jeśli nadal będę zameldowany
    > w Polsce, a żona zameldowana będzie w Niemczech ?

    To zależy gdzie będziesz mieszkał.

  • 3. Data: 2005-04-15 21:25:27
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-04-15 20:17 :
> [...]
    > Polskie, czy po ślubie cywilnym zawartym w Niemczech będę
    > musiał "wyrabiać" niemieckie dokumenty (dowód osobisty).

    Ale obywatelstwo niemieckie chyba się dostaje po 5 latach stałego pobytu?

    > Gdzie będę zobowiązany płacić podatki jeśli nadal będę zameldowany
    > w Polsce, a żona zameldowana będzie w Niemczech ?

    Tam, gdzie będziesz miał dochody.
    w.

    --
    Jezus mu odpowiedział: "Zaprawdę, powiadam ci: Dziś ze Mną będziesz w raju"

    Łk. 23:43

  • 4. Data: 2005-04-16 08:11:33
    Od: "simen" <a...@U...internetdsl.pl>

    > To zależy gdzie będziesz mieszkał.

    Będę mieszkał w Polsce do czasu skończenia edukacji.

    ??

    Pozdrawiam SIMEN

  • 5. Data: 2005-04-16 08:13:36
    Od: "simen" <a...@U...internetdsl.pl>

    > Ale obywatelstwo niemieckie chyba się dostaje po 5 latach stałego pobytu?

    Właśnie szłyszałem tyle wersji, że juz sam nie wiem.
    Dlatego się o to zapytałem.

  • 6. Data: 2005-04-16 14:53:25
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    simen wrote:

    > Będę mieszkał w Polsce do czasu skończenia edukacji.

    to rozliczasz się w Polsce z całości swoich dochodów.

  • 7. Data: 2005-04-16 15:54:23
    Od: "Funia" <f...@y...de>

    Użytkownik "Wojtek Szweicer" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Dnia 2005-04-15 20:17 :
    > Ale obywatelstwo niemieckie chyba się dostaje po 5 latach stałego pobytu?

    Nie, po 3 latach nieprzerwanego zamieszkiwania z malzonka na terenie
    Niemiec. Gdy z przerwami to jakos inaczej to licza.
    Troche sie orientuje, bo wlasnie to przerabiam.

    Funia