  • 1. Data: 2002-10-17 13:29:26
    Temat: jak wyciagnac alimenty
    Od: Adam <N...@p...onet.pl>

    ...od osoby, którą stać na ich płacenie, ale nie chce?

    Sprawa wygląda tak: dziewczyna musiała zeznawać w sprawie rozwodowej.
    Ojciec ma do niej o to żal. Zasądzono alimenty (po 400zł na każde
    uczące się dziecko). Dziewczyna uczy się i mieszka w innym mieście.
    Ojciec płaci tylko młodszemu jej bratu (poprzez matkę). Dziewczynie nie
    ma zamiaru - wymiguje się w ten sposób, że czasem przelewa jakieś
    grosze (50zł). Stać go na płacenie - zarabia ok. 2000zł netto afair
    (nie ma istotnych innych wydatków, rat itd..).

    Jakie są sposoby na a) zmuszenie go do płacenia, b) przestraszenie go,
    żeby zdecydował się dobrowolnie płacić c) wyciągnięcie należności bez
    jego woli (komornik?). Czy w ogóle są jakiekolwiek sposoby? Intuicja
    i to co już się dowiedziałem podpowiada mi, że prawo jest bezradne, a
    wręcz umożliwia _zbyt_ wiele kręcenia takiemu człowiekowi (wystarczy,
    że płaci te 50zł i już sprawa nie jest rozpatrywana itp.).
    Nie posiada nieruchomości, papierów wartościowych (chyba) itp.

    Z góry dziękuję za jakiekolwiek porady.

    Adam

  • 2. Data: 2002-10-17 13:40:45
    Temat: Odp: jak wyciagnac alimenty
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Adam <N...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:X...@1...0.0.
    1...
    > i to co już się dowiedziałem podpowiada mi, że prawo jest bezradne,

    i jak ja mam odpowiedzieć skoro z góry zakładasz j.w eh a może to w momencie
    pisania postu u Ciebie wystąpiła jakaś bezradność ?
    bezwzglednie komornik najlepiej w miejscu jego zamieszkiwania

    Sandra

  • 3. Data: 2002-10-17 13:41:35
    Temat: Re: jak wyciagnac alimenty
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    .
    > ...od osoby, którą stać na ich płacenie, ale nie chce?

    -fundusz alimentacyjny, ale w tym wypadku wazne jest, jaki w jej rodzinie
    jest dochod na czlonka rodziny.
    -komornik moze przeciez odciagac te pieniadze z jego pensji, kosztami
    egzekucji komorniczej obciazany jest tez ojciec, jesli pracuje, ma pensje,
    to sprawa jest prosta.

    Pozdrawiam,
    MArta

    Ps. Ona nie mogla byc zmuszona zeznawac, bo nie mozna zmusic corki, zeby
    zeznawala w sprawie rozwodu rodzicow. Chyba, ze musiala z innych wzgledow,
    np. musiala to zrobic dla matki. Jezeli nie, to najwyrazniej wprowadzono ja
    w blad, a w takim razie moze miec pretensje do ojca, ze jako starszy, byc
    moze korzystajacy z pomocy adwokata, nie dowiedzial sie, ze ja oszukuja i
    jej z tego nie wyciagnal.

  • 4. Data: 2002-10-17 14:00:42
    Od: "marcin" <s...@f...id.pl_das.weg>

> [...]

    > żeby zdecydował się dobrowolnie płacić c) wyciągnięcie należności bez
    > jego woli (komornik?). Czy w ogóle są jakiekolwiek sposoby?

    jeśli masz wyrok zasądzający alimenty, to biegniesz z nim do komornika, wraz
    z wnioksiem o wszczęcie egzekucji,
    który to komornik zajmuje wynagrodzenie za pracę, a następnie oddaje
    pieniądze uprawnionej.

    > Intuicja
    > i to co już się dowiedziałem podpowiada mi, że prawo jest bezradne,

    intuicja Cię zmyliła a dowiedziałeś się głupot

    > wręcz umożliwia _zbyt_ wiele kręcenia takiemu człowiekowi (wystarczy,
    > że płaci te 50zł i już sprawa nie jest rozpatrywana itp.).

    bzdura jakaś

    > Nie posiada nieruchomości, papierów wartościowych (chyba) itp.

    ale ma pensję, tralalalala :)

    > Z góry dziękuję za jakiekolwiek porady.

    a proszę bardzo :)

  • 5. Data: 2002-10-17 14:05:30
    Od: Adam <N...@p...onet.pl>

    "Marta Wieszczycka" napisał co następuje:

    > -fundusz alimentacyjny, ale w tym wypadku wazne jest, jaki w jej
    > rodzinie jest dochod na czlonka rodziny.

    Nie wiem dokładnie. Być może okazuje się to już być cała suma na
    4 osoby (ojciec, matka i syn mieszkają razem).

    > -komornik moze przeciez odciagac te pieniadze z jego pensji,
    > kosztami egzekucji komorniczej obciazany jest tez ojciec, jesli
    > pracuje, ma pensje, to sprawa jest prosta.

    Hmmm nie miałem pojęcia, że jest taka formalna możliwość - o to mi
    chodziło. Mogę poznać jakieś szczegóły?
    Ojciec pracuje na stałym etacie od dłuższego już czasu.

    > Ps. Ona nie mogla byc zmuszona zeznawac, bo nie mozna zmusic
    > corki, zeby zeznawala w sprawie rozwodu rodzicow. Chyba, ze
    > musiala z innych wzgledow, np. musiala to zrobic dla matki.

    Tak właśnie było - wyraziłem się nieściśle. To nie jest
    najistotniejsze, chodziło mi tylko o uzasadnienie tego, że ojciec płaci
    na syna a nie chce na córkę.

    Adam

  • 6. Data: 2002-10-17 14:21:36
    Od: Adam <N...@p...onet.pl>

    "marcin" napisał co następuje:

    > ale ma pensję, tralalalala :)

    Poprawiliście mi humor :) Zresztą na pewno nie tylko mi.

    Dzięki śliczne. Wyszedłem na kompletnego laika, ale co tam.

    Adam

  • 7. Data: 2002-10-17 14:23:49
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

> [...]
    > Tak właśnie było - wyraziłem się nieściśle. To nie jest
    > najistotniejsze, chodziło mi tylko o uzasadnienie tego, że ojciec płaci

    Więc do wiadomości podaje, jeśli orzeka sie wyrok z powództwa
    małol.reprezentowanego przez np. matke i w tym samym powództwie występuje
    drugi powód /córka/ pełnoletnia
    to orzeczenie jest tak napisane , że w pkt. dot. małoletniego
    jest zaznaczone do czyich rąk ma pozwany płacić alimenty
    i w pkt. dot. drugiej córki jest napisane, że alimenty bedą wypłącane do
    rąk tej właśnie osoby
    i nalezy sie wtedy
    złożyć w sądzie wniosek o wydanie tytułu wykonawczego do pkt. zasądzającego
    alimenty na rzecz osoby pełnoletniej do jej rąk

    czy to jasne?

    Sandra

  • 8. Data: 2002-10-17 14:35:37
    Od: Adam <N...@p...onet.pl>

    > to moze jeszcze bardziej poprawię Ci humor, jeśli CI napiszę,
    > że jestem kompletnym laikiem w temacie:
    > - budownictwo
    > - angielski
    > - nauki ścisłe
    > i kilkadziesiąt innych dziedzin? :)

    W naukach ścisłych akurat się dobrze czuję :)

    Ale jestem kompletnym laikiem w szczególności w tematach:
    - prawo
    - podatki
    - biznes
    - gospodarka
    - polityka
    - sport
    itd. nie kumam o co tam chodzi, bo mi się nie chce tylu śmieci do głowy
    wkładać. Wiem, że nieznajomość prawa szkodzi i zaszkodziła mi już nie
    raz, ale niezaśmiecanie mojej głowy i tak jest tego warte. Dlatego też
    nie oglądam TV, nie słucham radia itd... a jak czegoś potrzebuje to
    szukam po sieci lub pytam na grupach. Czasami i to zawodzi, ale dzisiaj
    i tutaj akurat nie (dzięki jeszcze raz).
    Ale mi się na refleksje zebrało.

    Adam

  • 9. Data: 2002-10-17 14:35:43
    Od: "marcin" <s...@f...id.pl_das.weg>

    .

    > Dzięki śliczne. Wyszedłem na kompletnego laika, ale co tam.

    to moze jeszcze bardziej poprawię Ci humor, jeśli CI napiszę,
> [...]

    pozdrowienia

    marcin

  • 10. Data: 2002-10-17 14:39:50
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

> [...]
    > Poprawiliście mi humor :) Zresztą na pewno nie tylko mi.
    >
    > Dzięki śliczne. Wyszedłem na kompletnego laika, ale co tam.

    :-))) po to tu jesteśmy ...powodzenia

    Sandra