  • 61. Data: 2014-05-25 14:35:32
    Temat: Re: jak uwolnic sie od kosciola katolickiego ?
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    Użytkownik "news" <color1@{wytnij.to}interia.pl> napisał w wiadomości
    news:llol8b$6tc$1@news.vectranet.pl...
    od pewnego czasu interesuje sie tematem, ale to jak droga (nomen-omen)
    przez meke....

    przeczytalem dwa ostatnie wyroki wsa w tej sprawie (a wlasciwie w
    sprawie urzedu i przepisow, w oparciu o ktore mozna się z tej sekty
    skutecznie wypisac, bo innego bata w tym kraju nie ma)

    http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/1BE9F7FF11

    http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/CC97ABDD31

    wyglada na to ze giodo ma jakiegos gotowca i tym gotowcem odwala
    wszystkie wnioski zainteresowanych wystapieniem z kosciola.

    czy jest zatem jakis sposob na szefa giodo ? bo wyglada to troche jak
    znany cytat "sad sadem a sprawiedliwośc musi byc po naszej stronie"

    Jakiś czas temu była dyskusja na podobny temat i, z tego co
    pamiętam, myślenie szło w kierunku, że skoro konstytucja
    gwarantuje wolność wyznania i zrzeszania (obejmującą także
    prawo do nienależenia do żadnej organizacji religijnej) - to powinna
    istnieć "procedura wyjścia" z organizacji, która by miała skutki
    cywilne/świeckie (na przykład takie, że dana organizacja nie
    mogłaby oficjalnie zaliczać danej osoby w poczet swoich członków,
    przetwarzać jej danych) i była zgodna z normami cywilnego/
    świeckiego prawa (oświadczenie woli).

    Obecna sytuacja, w której realizacja wolności wyznania/zrzeszania
    zależy od zdolności do przyprowadzenia 2 świadków do parafii
    oraz dobrego humoru proboszcza - wydaje się co najmniej
    kontrowersyjna.

    Zatem, moim zdaniem, należało by się zastanowić, w jaki sposób
    zmusić państwo polskie do przestrzegania własnej konstytucji.
    Idealnie było by jak np. w Niemczech: obywatel zgłasza się
    do urzędu, wypełnia proste oświadczenie, a państwo załatwia
    resztę w kontaktach z kościołem.

  • 62. Data: 2014-05-25 17:02:33
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "news" <c...@b...ba> napisał

    > ale co tobie do tego ?

    Ależ ja staram się tobie pomóc! Gdybyś podzielił mój pogląd, że nie
    masz problemu, to nie musiałbyś szukać rozwiązania. :)

  • 63. Data: 2014-05-25 17:06:38
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał

    > Bo ma takie prawo?

    To nie jest odpowiedź na to pytanie.

    > Czy przynależnośc do koscioła jest dozywotnia?

    Nie jest. I w chwili gdy postanowił go opuścić już do niego nie
    należy. I tylko niepotrzebnie zamartwia się kwestią aktualności
    zapisków w dokumentacji proboszcza.

  • 64. Data: 2014-05-25 17:12:22
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał

    > Mam wrażenie ze nie musisz się wypisywać z kk.
    > Ty nigdy do niego nie należałeś.

    Ale brak przynależności go nie satysfakcjonuje, on chce aktu
    wystąpienia. To trochę tak jakby chciał rozwodu choć nie jest żonaty
    ;]

  • 65. Data: 2014-05-25 18:28:00
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "news" <c...@b...ba> napisał

    > Np. zaszczepili go nie pytając o zgodę. I teraz on może sobie żądać
    > żeby
    > go wykreślono z rejestru zaszczepinych. I oczywiście nikt tego nie
    > zrobi
    > bo szczepienie to był fakt, którego się cofnąć nie da, a wymazanie
    > go z
    > rejestru byłoby fałszerstwem dokumentu. A nawet gdyby go wykreślono
    > skutki szczepienia i tak są nieodwaracalne.

    madralo, powiedz gdzie napisalem ze chce aby minie WYKRESLILI ?

    ===
    Co oznacza "wypisać się" i czym różni się od wykreślenia?
    Jeśli organizacja prowadzi rejestr członków to IMO są to synonimy.

  • 66. Data: 2014-05-25 18:33:10
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Zdzichu Pi" <p...@c...com> napisał

    > no a pojęcie "sumienia" to skąd zaczęrpnąłeś ? ;)

    Zajumał na odchodnym ;)

  • 67. Data: 2014-05-25 20:25:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 24.05.2014 01:22, news pisze:

> [...]
    >
    > czy jest zatem jakis sposob na szefa giodo ? bo wyglada to troche jak
    > znany cytat "sad sadem a sprawiedliwośc musi byc po naszej stronie"

    GIODO powołując się na konkordat łamie prawo gdyż osoba która nie chce
    być zaliczana do wiernych nie podlega pod KRK i tym samym KRK nie ma
    prawa przetwarzać jej danych osobowych wyłącznie w oparciu o własne
    wewnętrzne zasady.

    Zatem w praktyce możesz domagać się wykreślenia (poprzez np. dodanie
    adnotacji o apostazji) i zaprzestania przetwarzania.

    Co mi przypomina - muszę sprawdzić, czy spaślak w czerni dotrzymał słowa
    i dokonał adnotacji.

  • 68. Data: 2014-05-25 20:33:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 24.05.2014 22:07, Alek pisze:

    > Nieprawda. Nie wyraziłeś sprzeciwu, więc nie było to *wbrew woli*.

    W tym wieku nie był zdolny do podjęcia samodzielnej, świadomej decyzji.
    Czyli wbrew woli.

    [ciach]

    > A część (chyba większość) się nie wymeldowała i nie przeżywa tego faktu
    > jako traumy, krzywdy i obrazy uczuć. Zwyczajnie zostawili coś za sobą i
    > żyją czymś innym. I nie tracą czasu na bzdury.

    To nie jest bzdura - KRK używa ich danych do statystyk i zalicza go do
    "wiernych". Stąd to kompletnie absurdalne 91% Katolików w Polsce i chore
    przywileje oraz władza facetów w czerni i purpurach.

  • 69. Data: 2014-05-25 20:34:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 25.05.2014 10:29, Alek pisze:

> [...]
    > rejestru byłoby fałszerstwem dokumentu. A nawet gdyby go wykreślono to
    > skutki szczepienia i tak są nieodwaracalne.

    Szczepienie jest obiektywnie konieczną procedurą medyczną.

  • 70. Data: 2014-05-25 20:38:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 25.05.2014 10:44, W pisze:

    > - następstwo ochrzcznia - przynależność do pewnej organizacji, która z
    > tytułu przynależności uzurpuje sobie prawo do wypowiadania się w Twoim
    > imieniu (wszak 95% "należy" do tej organizacji więc mogą reprezentować tą
    > zbiorowość, pomijając, że raptem 1/3 tego aktywnie ucześniczy w
    > obrzędach...) - tutaj byłoby miło zadeklarować brak chęci przynależności do
    > tej organizacji z różnych formalnych powodów...

    I tu mi się podoba rozwiązanie niemieckie. Jesteś wiernym jakiegoś
    związku wyznaniowego? Proszę uprzejmie - płacisz podatek i z tego twój
    kult Wielkiego Mzimu, Zeusa czy innego mitu się utrzymuje.

    Zaraz by liczba Katolików w Polsce spadła poniżej 50% ;->