  • 181. Data: 2014-05-29 16:55:12
    Temat: Re: jak uwolnic sie od kosciola katolickiego ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 28 May 2014, Robert Tomasik wrote:

    > Jakiego? sięga chrztów nie jest zbiorem danych osobowych.

    A do definicji w rzeczonej ustawie można Cię odesłać?
    Którego kryterium taka księga *NIE* spełnia?

    pzdr, Gotfryd

  • 182. Data: 2014-05-29 22:42:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Dominik & Co" <D...@g...pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:lm6guc$b79$1@node1.news.atman.pl...

    > Znaczy, że Ty, czy że sądy i GIODO?

    Nie widzę powodu, by każda z tych wymienionych osób / instytucji nie mogła
    sie mylić :-)

    > Bo na poparcie
    > Twoich słów, że to księdza brocha co i czy gdziekolwiek
    > cokolwiek wpisze nie podałeś żadnych argumentów natury
    > prawnej, a ja wrzuciłem skan fragmentu uzasadnienia
    > decyzji GIODO z konkretnymi argumentami. Mogę przepisać,
    > tylko po co?

    Nie wiem. Bicie piany.

    > Szkoda. Potrzeba nam polityków, który nie zmieniają
    > zdania jak wiatr zawieje :-)

    Może kiedyś na emeryturze sie "zabawię".

  • 183. Data: 2014-05-29 22:49:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Dominik & Co" <D...@g...pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:lm6hvq$b79$2@node1.news.atman.pl...

    > I tak i nie. Wg samego KRK po ochrzczeniu (nawet _wbrew_ woli
    > zainteresowanego
    > lub/i jego przedstawicieli ustawowych- vide casus Edgardo Mortary)
    > zostaje
    > się katolikiem i basta- odwrotu nie ma, semel catholicus semper
    > catholicus
    > (kanon 11 KPK). A z kolei Ustawa o gwarancji wolności sumienia i wyznania
    > gwarantuje Ci, że możesz nie należeć do KRK.

    No i tu masz już pierwszy proiblem :-)

    > No jak o co? O uaktualnienie danych osobowych- adnotację, że
    > zainteresowany
    > już jahwochwalcą nie jest- i zaprzestanie dalszego przetwarzania jego
    > danych,
    > jako że cel, dla którego były przetwarzane, już nie istnieje.
    >
    > Nie- jak zorientowani inaczej w temacie uważają- o skasowanie danych
    > włącznie ze stwierdzeniem "nieważności chrztu" czy jak by to nazwać.

    Nie wolno w ogóle przetwarzać informacji o wyznaniu, co wynika z art. 53.7
    Konstytucji.

    > Tak stanowi prawo kościelne. A to ani pierwsza ani ostatnia bzdura
    > czy to w prawie, czy w nauczaniu KRK. I co z tego?

    Nic.

    > Przecież jest proste rozwiązanie, tylko odrobina woli, by zacząć je
    > stosować
    > (i muszę przyznać, powolutku zaczyna być stosowane). Jeśli ktoś z pełną
    > zdolnością do czynności prawnych jasno wyraził swoją wolę co do
    > przynależności
    > do związku wyznaniowego (należenia lub nie należenia) dana organizacja
    > może/nie może przetwarzać dane osobowe osoby zainteresowanej i może/nie
    > może
    > uważać go za członka.

    UWażam, że to nie ma żadnego sensu. Co do zasady nie widzę powodu, by
    organizacja nie uznawąła sobie czegokolwiek. Doąd to nie ma to jakiegoś
    przełożenia na człowieka, to jest spara tej organizacji.

    > Jeśli uznać, że kwestie członkostwa są "sprawą wewnętrzną organizacji
    > wyznaniowej", to co, jeśli organizacja twierdzi, że aby się "wypisać"
    > musisz
    > np. dokonać rytualnego morderstwa? A może tylko zatańczyć w sukience
    > w zielone grochy i zaśpiewać "Jestem robot młody, nie boję się wody,
    > bo gdzie woda to ja hyc, nie boję się nic a nic"?
    >
    > Gdzie leży granica i dlaczego akurat tutaj?

    Granica leży dokładnie w miejscu,w którym organizacja z przynależności do
    niej danej osoby zaczyna wywodzić jakieś skutki prawne.

  • 184. Data: 2014-05-29 23:00:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:lm6t3o$qn$1@node2.news.atman.pl...

    > Wypowiedź uzasadnij.

    Wg jakich kryteriów Twoim zdaniem jest dostępny zestaw danych w księdze
    chrztów?

  • 185. Data: 2014-05-29 23:01:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:lm6tat$11m$1@node2.news.atman.pl...

    > Art. 91 § 3, KK ,,dokument jest to każdy przedmiot, stanowiący dowód
    > prawa, stosunku prawnego lub okoliczności mogącej mieć znaczenie prawne".
    >
    > Przynależność do danego klubu/związku wyznaniowego jest stosunkiem
    > prawnym.

    Tylko, czy księga chrztów określa przynależność do związku wyznaniowego,
    czy też jest miejscem zapisania "faktu historycznego"?

  • 186. Data: 2014-05-29 23:04:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 29.05.2014 07:35, Dominik & Co pisze:

    > Szkoda. Potrzeba nam polityków, który nie zmieniają
    > zdania jak wiatr zawieje :-)

    Pewna elastyczność jest potrzebna.

    Popatrz na takiego JKM, który mentalnie tkwi w XIX wieku, jeśli nie
    dawniej...

  • 187. Data: 2014-05-29 23:11:51
    Od: ikka <i...@n...pl>

    W dniu 2014-05-28 23:54, Alek pisze:
    > Użytkownik "ikka" <i...@n...pl> napisał

    > Ewentualne statystyki robione na podstawie papierów proboszczów mogą
    > mieć znaczenie tylko dla Kościoła, więc tobie nic do tego.

    oczywiście, że mi do tego. jak najbardziej. potem podają, że w Polsce
    jest pierdylion katolików i bach, religia do szkół, bach, ulgi podatkowe

    > Swoją drogą ciekawe czy ktoś wpadł na pomysł żeby żądać sprostowania
    > danych, jeśli w spisie powszechnym zadeklarował się jako wierzący a

    jako niemowlę się zadeklarował? co to za absurd?

    > potem zmienił światopogląd. Tu już są dane państwowe i statystyki o
    > większym znaczeniu. Więc do boju, apostatci, macie nowy front walki! :]

    > Gdybyś prowadził jakiś pamiętniczek czy inny kajecik z zapiskami, to
    > nikt nie może ci dyktować co masz tam zapisać a co przekreślić. Twój
    > kajet - twoja sprawa.

    o ile nie podaje się później, że 95% Polaków to katolicy...
    i nie wyciąga z tego korzyści kosztem Polski...

    --
    Holy Bleble

  • 188. Data: 2014-05-29 23:13:29
    Od: ikka <i...@n...pl>

    W dniu 2014-05-29 01:06, Robert Tomasik pisze:
> [...]
    > deklaracje wprowadzić. Niemcy przykładowo mają coś takiego, jak
    > deklaracje w tej materii i na tej podstawie dany związek wyznaniowy
    > dostaje jakąś część podatku. Osobiście uważam to za sensowne
    > rozwiazanie. Ale kategorycznie pod warunkiem, że związek wyznaniowy nie
    > dostanie informacji kto personalnie co zadeklarował. Bo inaczej, to w
    > mniejszych społecznościach 100% katolików będzie. W drugą stronę
    > trzebaby było wymyślić, co zrobić z kasą niewiernych. PCK? Jakaś
    > fundacja? Tak, by uniknąć z kolei deklaracji niewierności z przyczyn

    a dlaczego? co za różnica, z jakich przyczyn? na razie nikt nie pyta
    się innowierców, czy chcą utrzymywać kk

    --
    Holy Bleble

  • 189. Data: 2014-05-29 23:32:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 29.05.2014 23:01, Robert Tomasik pisze:

    > Tylko, czy księga chrztów określa przynależność do związku wyznaniowego,
    > czy też jest miejscem zapisania "faktu historycznego"?

    Jedno i drugie.

    Więcej - zgodnie z "prawem" kanonicznym powinni z urzędu wyrzucić z
    organizacji każdego zadeklarowanego ateistę i dokonać stosownej
    adnotacji skreślającej.

  • 190. Data: 2014-05-29 23:33:49
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 29.05.2014 23:00, Robert Tomasik pisze:
    > w wiadomości news:lm6t3o$qn$1@node2.news.atman.pl...

    > Wg jakich kryteriów Twoim zdaniem jest dostępny zestaw danych w księdze
    > chrztów?

    Nie rozumiem pytania.