  • 71. Data: 2016-07-01 16:58:14
    Temat: Re: jak uciszyć pierdolone dzwony kościelne
    Od: m <m...@g...com>

    On 01.07.2016 16:40, Tomasz Chmielewski wrote:

    > No ale właśnie opisałeś "wdupiemanie". Zastąp ten nieszczęsny dzwon czym
    > innym, nie wiem:
    >
    > A mi się heavy metal o 6 rano podoba, i synowi sąsiada też

    Niczego nie opisałem, wiec nie mam jak się do tego co napisałeś nawet
    odnieść.

    Chciałem tylko wyrazić przypuszczenie, że w tejże Bawarii dzwony
    dzwoniące co godzinę mogą być przez mieszkańców traktowane jako element
    miejscowego kolorytu a nie jako uciążliwość. Stąd wniosek że w Bawarii
    ludzie (w domyśle dzwoniący) mają w dupie innych jest na wyrost.

    Wyobraź sobie dom, dom z tradycjami, w środku domu tkwi zegar który co
    godzinę bije godzinę. O północy pełne 12 uderzeń w gong. Jest tak od
    zawsze. Zjawia się ktoś komu to przeszkadza. Są 2 metody: przejść drogę
    podobną do opisanej przez Roberta, tj. nazwijmy to dyplomatycznie i
    zaczynając od środków łagodnych, albo drogą Kviata, tj. wyzwać tych co
    nakręcają zegar od najgorszych, tupnąć nogą i żądać żeby teraz
    natychmiast dostosowali się do jego standardów.

    p. m.

  • 72. Data: 2016-07-01 17:36:39
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    > Też

    :):)

    > Nie, ale może jemu dzwony akurat nie przeszkadzają.

    Jak widać przeszkadzają. W myśleniu o innych.

    > Rozumiem,że wykluczasz, że jemu też przeszkadza, ale uznał, że skoro
    > nikt nie protestuje, to będzie się umartwiał na chwałę Boga?

    Nie. Sugeruję, że wykształcony człowiek z odrobiną rozumu robi to złośliwie.
    Jeżeli nie złośliwie, to oznacza, że jest nieskażony nawet odrobiną
    refleksji.

    A zapytał zanim zaczął walić w dzwony?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 73. Data: 2016-07-01 17:39:41
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 2016-07-01 o 16:33, m pisze:

    > Ale dlaczego od razu zakładasz wdupiemanie?

    Bo olewa tych, którym to przeszkadza.

    > Przecież są ludzie który
    > takie dzwony odpowiadają. Dlaczego zakładasz że jak tobie się nie
    > podoba, to nikomu się nie podoba?

    Nic takiego nie zakładam.
    Zakładam, że on zakłada, że wszyscy to uwielbiają.
    Przecież są ludzie, którym takie dzwony przeszkadzają.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 74. Data: 2016-07-01 17:46:12
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 2016-07-01 o 16:58, m pisze:
> [...]
    > nakręcają zegar od najgorszych, tupnąć nogą i żądać żeby teraz
    > natychmiast dostosowali się do jego standardów.

    Jest trzecia metoda.
    Jakbym miał w domu taki zegar, to na czas przyjazdu gości zapytałbym ich
    czy będzie im to przeszkadzać, albo od razu wyłączył.

    Najtrudniej jest wpaść na najprostsze rozwiązanie.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 75. Data: 2016-07-01 20:57:47
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-07-01 o 17:39, Kviat pisze:

    > Nic takiego nie zakładam.
    > Zakładam, że on zakłada, że wszyscy to uwielbiają.
    > Przecież są ludzie, którym takie dzwony przeszkadzają.

    I uważasz że skoro im przeszkadzają to należy dzwony zlikwidować ?
    Znam wielu którym przeszkadza ruch uliczny - zlikwidować, sąsiedzi -
    zlikwidować, małe dzieciaki które czasami bawiąc się coś tam krzyczą -
    zlikwidować i najważniejsze kretyni którzy w sieci udowadniają
    swoje racje w sytuacji kiedy wszyscy im tłumacza że się mylą - też
    zlikwidować.

    Pozdrawiam

  • 76. Data: 2016-07-01 21:17:48
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 2016-07-01 o 20:57, RadoslawF pisze:

    > I uważasz że skoro im przeszkadzają to należy dzwony zlikwidować ?

    Nie. Wystarczy zdroworozsądkowo nie napierdalać codziennie o 6:30.
    Zbyt wygórowane oczekiwania?

    > Znam wielu którym przeszkadza ruch uliczny - zlikwidować,

    Oczywiście. Zawsze można przeginać w dowolną stronę.

    > sąsiedzi -
    > zlikwidować,

    Czasem się przydają.
    Dzwony nie :)

    > małe dzieciaki które czasami bawiąc się coś tam krzyczą -
    > zlikwidować

    No bez przesady. Ktoś musi pracować na moją emeryturę.

    > i najważniejsze kretyni którzy w sieci udowadniają
    > swoje racje w sytuacji kiedy wszyscy im tłumacza że się mylą - też
    > zlikwidować.

    Ludzi, choćby i kretynów, do dzwonów porównujesz.
    Odważnie.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 77. Data: 2016-07-01 22:00:12
    Od: m <m...@g...com>

    On 01.07.2016 21:17, Kviat wrote:

    > Nie. Wystarczy zdroworozsądkowo nie napierdalać codziennie o 6:30.
    > Zbyt wygórowane oczekiwania?

    Ale zdrowy rozsądek nie jest tożsamy z twoimi poglądami. Na przykład -
    mi takie dzwony nie przeszkadzają, a dla mojej teściowej i wielu innych
    mają wysoką wartość użytkową, bo budzą wtedy kiedy trzeba.

    Zdrowy rozsądek każe zbadać czego chce ogół i jaki jest zwyczaj.

    p. m.

  • 78. Data: 2016-07-01 22:02:09
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01-07-16 o 17:46, Kviat pisze:

    > Jest trzecia metoda.
    > Jakbym miał w domu taki zegar, to na czas przyjazdu gości zapytałbym ich
    > czy będzie im to przeszkadzać, albo od razu wyłączył.

    No ale ten, kto tego zegara słucha od urodzenia może w ogóle nie
    ogarnąć, że komuś to przeszkadza.

    > Najtrudniej jest wpaść na najprostsze rozwiązanie.

    Sporo w tym racji. Ale mojego prostego wdrożyć nie chcesz.

  • 79. Data: 2016-07-01 22:19:06
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01-07-16 o 21:17, Kviat pisze:

    > Nie. Wystarczy zdroworozsądkowo nie napierdalać codziennie o 6:30.
    > Zbyt wygórowane oczekiwania?

    Ja,to powoli dochodzę do - być może nieuprawnionego wniosku, że Tobie
    nie tyle zależy na tym, by te dzwony nie grały, co na tym, by o tym pisać.

  • 80. Data: 2016-07-01 22:21:58
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01-07-16 o 16:37, Tomasz Chmielewski pisze:

    > No, niestety, to tak nie działa.
    >
    > Ja kiedyś poszedłem, i sąsiedzi poszli, i w ogóle kto nie poszedł to
    > okazało się, że wszyscy jesteśmy w błędzie, że dzwony o 6 rano wcale nie
    > przeszkadzają, to tylko diabeł w naszych głowach tak mówi (wg. proboszcza).

    Czy autor tego wniosku mieszka gdzieś obok Ciebie i istnieją postawy, by
    sądzić, że dotyczy to tego samego proboszcza / przeora? Ludzie są różni.
    Oczywiście może się zdarzyć, jak piszesz,l tym niemniej zaczął bym od
    normalnych rozwiązań.