  • 51. Data: 2016-06-28 15:49:51
    Temat: Re: jak uciszyć pierdolone dzwony kościelne
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:nkrftv$cn1$...@n...news.atman.pl...
    On 27.06.2016 16:50, J.F. wrote:

    >Akurat nie ja dałem.

    >Kościoła - jak najbardziej - jeśli przekraczają normy. Czemu nie?

    Kupujesz, widzisz ze obok kosciol, wiec beda czasem dzwonili.
    Albo sie godzisz, albo kupujesz inna, proste ? :-)

    J.

  • 52. Data: 2016-06-28 17:37:34
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 28 Jun 2016 15:49:51 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Albo sie godzisz, albo kupujesz inna, proste ? :-)

    "Gdzie?
    Nie wiesz, ze parafianin ma miec blisko do kosciola ?"

    --
    Marek

  • 53. Data: 2016-06-28 18:25:45
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "J.F."

    >Akurat nie ja dałem.

    >Kościoła - jak najbardziej - jeśli przekraczają normy. Czemu nie?

    Kupujesz, widzisz ze obok kosciol, wiec beda czasem dzwonili.
    Albo sie godzisz, albo kupujesz inna, proste ? :-)
    ---
    Przecież to prawo do spokoju nie znika z momentem kupna tylko właśnie jest
    przenoszone od poprzedniego właściciela. I może właśnie ten poprzedni
    właściciel dlatego sprzedał, że miał dosyć. A może nie z tego, ale i tak
    pewnie kościół powstał nim pierwsze domy powstały bez uzgodnienia z
    właścicielami domów. Ja do tego dzwonienia nic nie mam bo nie mieszkam, ale
    wiem jak się mieszka obok krajówki po której kiedyś jedna furmanka na
    godzinę jeździła. Ci sami mieszkańcy nawet są.

  • 54. Data: 2016-06-28 21:05:44
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 28 Jun 2016 08:24:56 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Bywa albo nie bywa - zależy jeszcze od tego kto, i jak oblewa. Inny
    > przykład: hałasowanie w sylwestra.

    To akurat średni przykład, bo gminy uchwalają zakazy z jawnym wyłączeniem
    31.12 i 01.01.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 55. Data: 2016-06-28 21:09:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-06-28 o 21:05, Borys Pogoreło pisze:

    > To akurat średni przykład, bo gminy uchwalają zakazy z jawnym wyłączeniem
    > 31.12 i 01.01.

    Zakazy czego?

    --
    Liwiusz

  • 56. Data: 2016-06-29 00:08:44
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 28 Jun 2016 21:09:08 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Zakazy czego?

    Pirotechniki.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 57. Data: 2016-06-29 00:34:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-06-29 o 00:08, Borys Pogoreło pisze:

    > Pirotechniki.

    A ja nie o tym.

    --
    Liwiusz

  • 58. Data: 2016-06-30 16:56:32
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26-06-16 o 16:37, kriters pisze:
    > Czy z tymi hałaśliwymi skurwysynami da się jakoś walczyć ? Od 6:30 nie
    > słysze niczego
    > oprócz tego napierdalania tego gówna z każdej strony. Myśle czy nie
    > zacząć od jakiegoś
    > pisma od kancelarii prawnej. Raczej nie mogę liczyć na zebranie większej
    > grupy ludzi
    > bo tu głównie stare dewotki a reszta nie będzie miała odwagi się wychylić.
    >
    > Ma ktoś jakieś pomysły ?

    Po pierwsze zaczął bym od rozmowy z miejscowym proboszczem, przeorem,
    czy inną osobą zarządzającą tym przybytkiem. Jeśli jest kilka w grupie,
    to w Kościele Katolickim jest tzw. "dekanat", czyli jeden taki
    ważniejszy kościół. Ostatecznie pismo do Biskupa. Może da się do
    niezbędnego minimum zmniejszyć poranne walenie w dzwon. Zamiast
    pieniactwa uderz w ton współżycia społecznego, miłości do bliźniego,
    powodowania zgorszenia i podważania autorytetu Kościoła poprzez
    naruszanie zasad współżycia społecznego - i inne temu podobne klimaty.

    Jeśli to nie pomoże, a jesteś Katolikiem, to zgodnie z prawem
    kanonicznym weź drugiego wiernego i napomnij drugi raz w jego obecności,
    że swoimi działaniami ów kościelny urzędnik narusza elementarne zasady
    współżycia społecznego i powoduje tym zgorszenie oraz narusza zasady
    współżycia społecznego. Gdy i to nie wywoła skutku napisz do
    przełożonego tej osoby, by ją upomniała (kan. 1339). Później już ów
    przełożony w zasadzie z urzędu powinien wdrożyć procedurę kary
    kanonicznej, ale możesz i Ty o to się zwrócić do Biskupa.

    Jak to nie pomoże, albo nie jesteś Katolikiem lub z innych powodów nie
    chcesz wdrożyć tego powyższego, to pozostaje Inspekcja Ochrony
    Środowiska. Są przepisy dotyczące natężenia hałasu. Przyjadą. Zmierzą.
    To wchodzi w ich kompetencje. Były takie sprawy w Polsce i nie będziesz
    pierwszy.

    Jeśli to nie pomoże, to będziemy się nadal zastanawiać. Taka dzwonnica
    narusza przepisy budowlane i Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego
    zostanie nam przykładowo. Budynek nie może naruszać norm. Niech sobie
    dzwony wytłumią, skoro muszą w nie walić.

    Odradzam proponowane tu przez niektórych rozwiązania z pianką
    (uszkodzenie mienia), zawiadomieniem o wykroczeniach (bo to nie jest
    złośliwe niepokojenie, ani żadne inne wykroczenie, a tym bardziej
    przestępstwo).

    Czepianie się, że kościół już tam był, jak Ty się urodziłeś też jest bez
    sensu, bo kościół służy do nabożeństw, ma jako instytucja działać ku
    chwale Boga, a poranne walenie w żelastwo ani nie przysparza chwały
    Bogu, ani korzyści wiernym. To nie czasy, że ludziska były biedne, nie
    miały zegarków i według tych efektów akustycznych toczyło się życie.

  • 59. Data: 2016-06-30 21:07:36
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    > Po pierwsze zaczął bym od rozmowy

    > Jeśli to nie pomoże,
    > Jak to nie pomoże,
    > Jeśli to nie pomoże,
    > Czepianie się,

    Przecież to jakaś farsa.
    Naprawdę trzeba dorosłym ludziom tłumaczyć, płaszczyć się, a w
    ostateczności sięgać po środki prawne... robić jakieś ekspertyzy
    przekraczania norm hałasu? Trzeba prosić księdza/proboszcza o zachowanie
    elementarnego poziomu kultury?
    (pytania retoryczne...)

    A już kompletnie nie rozumiem normalnych (czytaj: niesukienkowych)
    ludzi, którzy nieudolnie usprawiedliwiają takie zachowania.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 60. Data: 2016-06-30 21:32:10
    Od: kriters <k...@o...pl>

    On 2016-06-30 21:07, Kviat wrote:

> [...]
    >
    > A już kompletnie nie rozumiem normalnych (czytaj: niesukienkowych)
    > ludzi, którzy nieudolnie usprawiedliwiają takie zachowania.
    Nic dodać, nic ująć. Widocznie ciężko wpaść na to, że niektórzy w
    niedziele o 6:30 chcieliby spać.