  • 1. Data: 2010-03-21 10:52:49
    Temat: jak to mozliwe?
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    witam

    http://skocz.pl/dbtuw

    W duzym skrocie:
    "Pomimo braku dowodów Polak traci majątek, a polska strona za pomoc w
    wyegzekwowaniu niemieckich żądań, miała otrzymać milion euro - tak zaczyna
    się historia polskiego przedsiębiorcy ze Szczecina z niemieckim fiskusem
    opisana w najnowszych wydaniu "Sueddeutsche Zeitung", którą przytacza portal
    Deutsche Welle.
    "Nieszczęście maklera nieruchomości Grzegorza Smolnego zaczęło się 25
    sierpnia, gdy własnoręcznie wyciąga ze skrzynki pocztowej 22-stronicowe
    pismo pełne napisanych drobnym maczkiem zdań, liczb i odsetek" - pisze
    dziennik. "Najważniejsza informacja również do niego dociera: Polak jest
    winny niemieckiemu fiskusowi 25 milionów euro plus odsetki". Pieniądze mają
    wpłynąć w ciągu dziesięciu dni - to standardowe zachowanie niemieckiego
    urzędu skarbowego, jeżeli jest przekonany, że podatnik zalega mu z kasą."

    Jak to mozliwe, ze dlugi z innego kraju egzekwuje sie w Polsce? Czy jest na
    ta okolicznosc jakas umowa? Czy polskie dlugi mozna egzekwowac z Polaka
    przebywajacego np w GB ?

    --
    Picasso

  • 2. Data: 2010-03-21 11:14:32
    Temat: Re: jak to mozliwe?
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-03-21 11:52, P_ablo pisze:

    > Jak to mozliwe, ze dlugi z innego kraju egzekwuje sie w Polsce? Czy jest na
    > ta okolicznosc jakas umowa? Czy polskie dlugi mozna egzekwowac z Polaka
    > przebywajacego np w GB ?

    Ależ oczywiście - wszystko kwestią kosztów.

    --
    spp

  • 3. Data: 2010-03-21 13:39:43
    Od: wirefree <m...@m...pl>

    Nie sa z tego co mi wiadomo tylko PKP ma podpisana umowe z DB o
    egzekwowaniu mandatow w polsce.

    Grzesiu moze miec problem jak pojawi sie w niemacach bo pewnie bedzie
    musial odsiedziec.

  • 4. Data: 2010-03-22 08:06:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    w_i_r_e_f_r_e_e (lamerzy z home.pl nie potrafią poprawić błędu, który
    powoduje odrzucenie każdego postu zaczynającego się od tej ksywki jako
    spam - ba, nawet nie potrafią zrozumieć, że problem jest z ich serwerem
    i odsyłają mnie... do serwera adresata!) pisze:

    > Grzesiu moze miec problem jak pojawi sie w niemacach bo pewnie bedzie
    > musial odsiedziec.

    Tylko co? Sęk właśnie tkwi w tym, póki co jest niewinny i niczego nie
    przemycał - szwabski fiskus domaga się kasy na podstawie _podejrzenia_

    Gestapo, jak w mordę strzelił...

  • 5. Data: 2010-03-22 09:21:59
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    > Ależ oczywiście - wszystko kwestią kosztów.

    Pytam dlatego, bo znam przynajmniej 2 osoby ktore przeprowadzily w Niemczech
    upadlosc konsumencka a posiadaja w Polsce majatek - samochody dom itp.

    Z tego co wiem, nie ukrywaly majatku a dlugi w DE oscylowaly w okolicach 100
    tys eur wiec nie jest to jakas zawrotna kwota. Faktem jest, ze chyba nie
    mieli dlugow w urzedach a tylko u prywatnych podmiotow.

    --
    Picasso

  • 6. Data: 2010-03-22 10:09:09
    Od: wirefree <m...@m...pl>

    Andrzej Lawa pisze:
> [...]
    >
    > Tylko co? Sęk właśnie tkwi w tym, póki co jest niewinny i niczego nie
    > przemycał - szwabski fiskus domaga się kasy na podstawie _podejrzenia_

    Jesli fiskus domaga sie od niego pieniedzy to moze byc pewien ze na
    granicy go zlapia standardowa procedura i przekonalo sie juz o niej
    wielu polakow.