  • 1. Data: 2003-06-05 17:19:03
    Temat: jak to jest z rekojmia w przypadku umowy kupna sprzedazy samochodu ?
    Od: "sqrczak" <j...@w...pl>

    no właśnie
    jak to jest ?
    kupuje samochód , klient nie mowi mi nic o waznych usterkach ( całe
    sprzęgło do wymiany ) , sprzedaje samochód który na liczniku ma 96 000
    , a ja dzisiaj sprzątając bryczkę znajduję karteczkę z wymiany oleju
    przy 76 000 w 99 roku

    jakie mam prawa i jak ich dochodzić ?

  • 2. Data: 2003-06-05 23:31:08
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <3edf7bcc$1@news.home.net.pl>, sqrczak wrote:
    > no właśnie
    > jak to jest ?

    Jeśli od osoby prywatnej na zasadzie typowej umowy kupna-sprzedaży to
    najczęściej rękojmia jest wyłączona (klauzula, że kupujący zapoznał się ze
    stanem technicznym pojazdu...).

    > kupuje samochód , klient nie mowi mi nic o waznych usterkach ( całe
    > sprzęgło do wymiany ) , sprzedaje samochód który na liczniku ma 96 000

    Musiłbys mieć MZ na to świadka. Nie wiem jak sąd ewentualnie
    konfrontowałby ww. zdanie wyłączające rękojmie z faktem podstępnego
    zatajenia poważnej usterki. Wydaje mi się, że wziąłby twoją stronę, bo w
    ocenie stanu technicznego mogłeś MZ założyć dobrą wolę sprzedającego i
    niekoniecznie samemu wybebeszać samochód czy wzywać mechanika. Ale że
    jakoś musisz udowodnić że sprzedający twierdził że jest ok, a potem
    jeszcze że usterka nie powstała już po zakupie, o tym jestem przekonany.

    > , a ja dzisiaj sprzątając bryczkę znajduję karteczkę z wymiany oleju
    > przy 76 000 w 99 roku

    A masz na umowie k-s wpisany stan licznika albo wcześniej wymienionego
    świadka? Jeśli nie, to MZ dupa, bo facet powie że przekręciłeś licznik już
    po zakupie.

    > jakie mam prawa i jak ich dochodzić ?

    Możesz spróbować zwrócić, ale nie sądze aby się próba powiodła. Jeśli
    potrafisz jakoś udowodnić o czym piszę powyżej to oddaj sprawę do sądu.
    Możesz też faceta sądem postraszyć, ale pewnie się nie przejmie.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2003-06-06 05:22:15
    Od: "sqrczak" <j...@w...pl>

    Marcin Debowski a...@n...net napisał :

> [...]
    > mechanika. Ale że jakoś musisz udowodnić że sprzedający twierdził że
    > jest ok, a potem jeszcze że usterka nie powstała już po zakupie, o

    no świadek jest
    słyszał wyrażnie - to linka
    jest nowa i nie wystarczająco podciągnięta

    > A masz na umowie k-s wpisany stan licznika albo wcześniej
    wymienionego
    > świadka? Jeśli nie, to MZ dupa, bo facet powie że przekręciłeś
    > licznik już po zakupie.

    akurat jeśli idzie o przebieg to niewiele wskuram
    bo w 99 roku sprzedający nie był jeszce włąścicielem bryczki

> [...]
    > potrafisz jakoś udowodnić o czym piszę powyżej to oddaj sprawę do
    > sądu. Możesz też faceta sądem postraszyć, ale pewnie się nie

    generalnie wolałbym zwrot kosztów naprawy
    no chyba ze jeszcze coś wyjdzie podczas generalnego przeglądu