  • 11. Data: 2010-12-15 12:39:06
    Temat: Re: jak sprzedać audiobooka?
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Wed, 15 Dec 2010 12:46:26 +0100, cyklista napisał(a):

    > Czy odsprzedanie stanowi wprowadzenie do obrotu?
    > Poza tym jest to rzecz. Skoro mogłem ją nabyć, to chyba mogę ją tez zbyć?

    Było jakoś niedawno gdzieś:

    Art. 51.
    1. Wprowadzenie do obrotu oryginału albo egzemplarza utworu na terytorium
    Rzeczypospolitej Polskiej wyczerpuje prawo do zezwalania na dalszy obrót
    takim egzemplarzem na wskazanym terytorium, z wyjątkiem jego najmu lub
    użyczenia.

    Czyli: kupiłeś - możesz sprzedać
    --
    marcin

  • 12. Data: 2010-12-15 12:46:18
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 15 Dec 2010 13:39:06 +0100, zly napisał(a):

> [...]
    > Rzeczypospolitej Polskiej wyczerpuje prawo do zezwalania na dalszy obrót
    > takim egzemplarzem na wskazanym terytorium, z wyjątkiem jego najmu lub

    Kupiłeś _egzemplarz_ utworu (materialny) - możesz sprzedać.

    To coś innego niż sam utwór.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 13. Data: 2010-12-15 13:07:46
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Wed, 15 Dec 2010 13:46:18 +0100, Borys Pogoreło napisał(a):

    > Kupiłeś _egzemplarz_ utworu (materialny) - możesz sprzedać.
    > To coś innego niż sam utwór.

    Tego (materialny) to tam nie ma... I nie wydaje mi się by było to gdzieś
    sprecyzowane. No ale jak już było napisane. Kwestia co kupił, e-booka, czy
    tylko licencję na używanie
    --
    marcin

  • 14. Data: 2010-12-15 13:50:34
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2010-12-15 13:33, s_13 pisze:
    > a właśnie... ustawa o prawie autorskim... sprawdź, czy
    > kupiłeś e- booka, czy tylko licencję na używanie

    Nie istnieje takie coś jak licencja na używanie!

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 15. Data: 2010-12-15 14:02:44
    Od: "Gruby Jendrek" <s...@p...onet.pl>

    > Nie istnieje takie coś jak licencja na używanie!

    http://software.com.pl/prawo-autorskie-licencja-wyla
    czna-niewylaczna-i-sublicencja-programu-komputeroweg
    o/

    A.

  • 16. Data: 2010-12-15 14:11:51
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 15.12.2010 14:50, Arek pisze:
    > Nie istnieje takie coś jak licencja na używanie!

    Jeżeli wypożyczę Ci samochód, to możesz go sprzedać komuś?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 17. Data: 2010-12-15 14:13:33
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2010-12-15 15:02, Gruby Jendrek pisze:
    > http://software.com.pl/prawo-autorskie-licencja-wyla
    czna-niewylaczna-i-sublicencja-programu-komputeroweg
    o/

    Autor tych bajd jest ignorantem w tym zakresie.
    Albo tzw. "przydatnym idiotą" opłacanym przez M$.

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 18. Data: 2010-12-15 14:14:28
    Od: Arek <a...@e...net>

    > Jeżeli wypożyczę Ci samochód, to możesz go sprzedać komuś?

    Rozejdź się po pokoju.

    Nie będę prowadził dyskusji na poziomie dna merytorycznego.

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 19. Data: 2010-12-15 14:21:00
    Od: cyklista <c...@i...pl>

    W dniu 15.12.2010 14:07, zly pisze:

    > Tego (materialny) to tam nie ma... I nie wydaje mi się by było to gdzieś
    > sprecyzowane. No ale jak już było napisane. Kwestia co kupił, e-booka, czy
    > tylko licencję na używanie

    Regulamin:
    Za pośrednictwem serwisu Użytkownik może odsłuchiwać i nabywać oferowane
    w nim produkty w formie plików do pobrania na elektroniczny nośnik
    informacji i korzystać z nich zgodnie z Licencją Użytkownika.

    Licencja:

    Z pobranych w serwisie produktów Użytkownik ma prawo korzystać tylko i
    wyłącznie na własny użytek.

    Z jednej strony nabywam produkt (a nie tylko prawo jego użytkowania)
    Z drugiej licencja zezwala na korzystanie z niego jedynie na własny użytek.
    Ale czy odsprzedanie mieści się? w ramach pojęcia "użytkowanie"?
    Jeżeli tak, to czy takie postanowienie licencji jest skuteczne?

  • 20. Data: 2010-12-15 14:33:02
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2010-12-15 15:21, cyklista pisze:
    [..]
    > Jeżeli tak, to czy takie postanowienie licencji jest skuteczne?

    Nie, albowiem NIE ISTNIEJE w polskim i europejskim prawie coś takiego
    jak licencja na używanie.

    Jeżeli ktoś tego nie rozumie niech sobie wbije do głowy jako aksjomat.

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com