  • 11. Data: 2008-11-06 14:35:33
    Temat: Re: jak skutecznie ściągnąć dług od Sp z o.o.
    Od: "pio" <a...@p...onet.pl>

    bagatela 40tyś
    dziś zaczynam akcję windykacyjną
    na giełdzie już ich zablokowałem
    spotkałem się dziś kolejny raz z prawnikiem i jakoś mnie nie przekonał. gość
    z windykacji wynagrodzenie pobiera dopiero gdy coś odzyska więc układ
    uczciwy.
    Wstępnie ustaliliśmy że spróbuje wejść na firmę - jak sie nie uda to tak
    jak napisałeś windykator założy sprawę przeciwko członkowi zarządu.

    a czy miał ktoś z was styczność z odsprzedażą długu odpowiednim firmom? coś
    na google znalazłem ale jak przychodzi do pytania na telefon to firma taka
    mówi "co - sp z o.o ?? nie nie chcemy"

  • 12. Data: 2008-11-06 14:37:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    pio pisze:
> [...]
    > na google znalazłem ale jak przychodzi do pytania na telefon to firma taka

    Nie sprzedasz tego, chyba że za symboliczne 100zł. Aby ktoś kupił,
    musi widzieć realną szansę odzyskania, a - z tego co piszesz - jest tu
    za dużo wątpliwości.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 13. Data: 2008-11-06 15:04:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Zacznijmy od tego, że są firmy windykacyjne nie pobierające z góry zapłaty,
    a biorące jedynie prowizję od odzyskanej kwoty.

  • 14. Data: 2008-11-06 21:57:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik pisze:
    > wiadomości news:geumo8$8r9$1@news.onet.pl...
    >
    > Zacznijmy od tego, że są firmy windykacyjne nie pobierające z góry
    > zapłaty, a biorące jedynie prowizję od odzyskanej kwoty.

    I tak, i nie.

  • 15. Data: 2008-11-06 21:58:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Nov 2008, pio wrote:

    > na google znalazłem ale jak przychodzi do pytania na telefon to firma taka
    > mówi "co - sp z o.o ?? nie nie chcemy"

    :P
    OT:
    To jest temat pojawiający się czasem na .podatki: jest co nieco
    potencjalnych klientów, którzy nie wiedzieć czemu uważają
    podatnika VAT za "właściwego kontrahenta" (i na hasło "rachunek"
    reagują alergicznie "my chcemy fakturę") i tacy którzy takoż
    reagują na nie-spółki handlowe.
    Uważają spzoo za "poważniejszego" kontrahenta niż np. S.C.
    Bardzo ciekawa koncepcja, ja tego nie rozumiem.
    Jak widzisz *raczej* jest na odwrót.

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2008-11-07 12:06:13
    Od: PN <k...@w...pl>

    pio pisze:
    > Witam
    > jak w temacie - jak skutecznie ściągnąć dług z Sp. z o.o.
    > Dłużnik nie odpowiada na wielokrotne wezwania do zapłaty.
    > Czy firma windykacyjna, czy sąd czy jeszcze jakaś inna instytucja ?
    > Proszę o rady.
    > Pozdrawiam

    A możesz ustalić jakoś numer ich konta w banku? Może wiesz o jakiś
    nieruchomościach - ruchomościach, albo przysługujących tej firmie
    wierzytelnościach względem innych firm?
    Idź do radcy albo adwokata i złóżcie pozew razem z wnioskiem o
    zabezpieczenie. Firmę windykacyjną bym sobie zdecydowanie odpuścił bo i
    tak będą wnosili najpierw pozew (no chyba że wyślą kolegów zza Buga po
    pieniądze - ale bym na to nie liczył). Jak by chodziło o moje pieniądze,
    to bym wolał, żeby pozew pisał profesjonalny prawnik a nie jakiś nie
    wiadomo kto z firmy windykacyjnej, bo szanse, że coś schrzani są bardzo
    bardzo duże.

  • 17. Data: 2008-11-07 21:12:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:hs5cu5-c6k.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > I tak, i nie.

    Czy byłbyś uprzejmy nieco rozwinąć ten swój post, bo nie za bardzo wiem, co
    miałeś na myśli, a znajduje się on pod moim postem. Chciałbym zaspokoić
    swoją ciekawość.

  • 18. Data: 2008-11-07 21:28:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik pisze:
> [...]
    >
    > Czy byłbyś uprzejmy nieco rozwinąć ten swój post, bo nie za bardzo wiem,
    > co miałeś na myśli, a znajduje się on pod moim postem. Chciałbym

    Tak zupełnie darmo to się za to nie biorą - z reguły jakąś opłatę za
    "wzięcie sprawy" pobierają.

    Ja np. miałem nie zapłaconą połowę sumy za umowę o dzieło (około 5
    tysięcy) - procent był swoją drogą, po pomyślnym odzyskaniu, ale też za
    wzięcie sprawy "na warsztat" z góry dwie stówki wzięli (stała stawka).