  • 131. Data: 2007-10-01 11:37:14
    Temat: Re: jak się głupio mogłem czuć...!
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Olgierd wrote:

    > No i widzisz jak łatwo chwalisz się swoją ignorancją? I jak mam poważnie
    > traktować Twoje wywody, skoro nie rozumiesz co się do Ciebie mówi?

    A może tak spróbuj merytorycznie, dh'oine?

  • 132. Data: 2007-10-01 12:27:48
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Mon, 01 Oct 2007 13:37:14 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > A może tak spróbuj merytorycznie, dh'oine?

    To było merytoryczne. Na Twoje banialuki odparłem Ci, że faktem
    notoryjnie znanym jest, że nie jesteś właścicielem internetu.
    Merytorycznie odpowiem Ci także, że ogrodzenie nie służy oznaczaniu
    własności i wyłącznie w niektórych przypadkach jest nakazane przepisami
    (np. jeśli ktoś trzyma psa na podwórku).

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.wordpress.com/ ||| http://olgierd.bblog.pl/

  • 133. Data: 2007-10-01 12:45:42
    Od: "GP" <g...@w...pl>

    Poszanowanie dla prywatnej własności zostało w naszym kraju mocno
    "zwichnięte". Co gorsza, każdy baran, któremu odbierzemy możliwość dowolnego
    korzystania z dóbr jakie sobie wymyślił jako dostępne, od razu krzyczy o
    ograniczaniu wolności.
    Ciekawe co powiedzielibyście, gdyby ktoś staranował ogrodzenie miejskiego
    zamknietego osiedla mieszkaniowego, bo właśnie zamarzyło mu się posiedzieć
    tam na ławeczce? W końcu to też jest zawłaszczona przez kogoś część miasta,
    po której kiedyś mogliśmy swobodnie chodzić. To jak to jest? Jedna własność
    jest bardziej "własna", a inna mniej? Gdybym nabyła dworek z parkiem, w
    którym kiedyś przesiadywali okoliczni menele uważający to miejsce nadal za
    swoje, to nie miałabym prawa tego ogrodzić? Znajoma ma działkę nad Wigrami -
    nieogrodzoną, ale z ustawionym napisem, że jest to teren prywatny. Nikomu
    nawet do głowy nie przyjdzie, aby posprzątać tam po swoim pobycie - nie
    mówiąc o jakimś geście w kierunk gospodarzy terenu np.spytanie czy można
    tutaj poplażować itp. Każdy idzie jak po swoje. Mnie dawno szlag by trafił.
    Ich powoli też trafia i niedługo plażowicze będą mieli do najbliższego
    kąpieliska dużo dalej.
    Graszka

  • 134. Data: 2007-10-01 13:13:28
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 1 Oct 2007 10:07:22 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

    > Nie ma, jest tylko kara za odmowę opuszczenia lasu - art. 157 par. 1 kw.

    Tak - ten widziałem (całkiem spora kara).
    Tylko nadal nie wiem co będzie jak zignoruję tę tabliczkę z zakazem
    wejścia - w końcu ustawa o lasach pozwala ją postawić, ale co
    "niepokornymi"?

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 135. Data: 2007-10-01 13:16:23
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Mon, 01 Oct 2007 15:13:28 +0200, Henry (k) napisał(a):

    > Tak - ten widziałem (całkiem spora kara). Tylko nadal nie wiem co będzie
    > jak zignoruję tę tabliczkę z zakazem wejścia - w końcu ustawa o lasach
    > pozwala ją postawić, ale co "niepokornymi"?

    Jak rozumiem sankcji za to nie ma. Konstrukcja jest zresztą podobna do
    naruszenia miru domowego - penalizowana jest odmowa opuszczenia miejsca.

  • 136. Data: 2007-10-01 13:40:21
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 1 Oct 2007 12:10:16 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Hm... no to muszę odszczekać atak za "prywatyzację wszystkiego" :)
    > Tyle, że w mentalności .pl to nie chce przejść.
    > Myślenie jest "moje, to mogę *wszystko*".
    > Zakazać fotografowania też :>

    Oj - bo parę latek musi minąć zanim Polacy się przyzwyczają
    do posiadania. Teraz się zachłysnęli tym że mogą coś mieć prywatnie
    i zachowują się jak wygłodzone psy gdy dostaną kupę kości - same
    tego nie zjedzą ale pilnują żeby broń boże ktoś inny też nie
    skorzystał. A niektórzy to jeszcze gorzej - zachowują się jak psy
    ogrodnika - same nie skorzystają, ale innym też nie dadzą (np.
    wolą żeby owoce zgniły na drzewach niż otworzyć furtkę żeby
    choć dzieciaki z sąsiedztwa sobie nazbierały).

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 137. Data: 2007-10-01 13:56:04
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Mon, 01 Oct 2007 15:40:21 +0200, Henry (k) napisał(a):

> [...]
    > zachowują się jak wygłodzone psy gdy dostaną kupę kości - same tego nie
    > zjedzą ale pilnują żeby broń boże ktoś inny też nie skorzystał.

    A może jest zgoła odwrotnie? Że małą mają jeszcze wiarę w to, że przecież
    w każdym momencie może przyjść jakiś urzędnik i zabrać, albo co gorsza
    nawiedzony polityk rzuci hasło "łapaj oligarchę" i już.
    Dla mnie dostatecznym dowodem jest jawne olewanie prywatnych właścicieli
    lasów - "niech on mi się wylegitymuje"...

  • 138. Data: 2007-10-01 17:58:38
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 1 października 2007 14:27
    (autor Olgierd
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fdqp44$m9$1@inews.gazeta.pl>):

    > To było merytoryczne. Na Twoje banialuki odparłem Ci, że faktem
    > notoryjnie znanym jest, że nie jesteś właścicielem internetu.

    A zastanowiłeś się nad sensem Twojego zdania?

    notoryjny praw. ?ciągle się powtarzający, powszechnie znany?

    czyli mamy:

    ,,faktem ciągle się powtarzającym znanym jest, że nie jesteś właścicielem
    internetu.'' - bełot.

    ,,faktem powszechnie znanym znanym jest, że nie jesteś właścicielem
    internetu.'' - bełot.

    Sam więc używasz słów których nie rozumiesz i vice versa. Ale to pewnie
    dlatego, że w szkole byłeś prymasem.

    --
    Tristan
    napisz tu: i...@b...pl s...@o...pl a...@e...com.pl

  • 139. Data: 2007-10-01 22:35:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 1 Oct 2007, Tristan wrote:

    > a) mam akt własności

    No nie wątpię. Pytałem czy nim "machasz" :)

    > b) mieszkanie mam ,,ogrodzone''

    Przyznaje i pasuję, zakładam że masz tabliczkę z Twoimi danymi na
    drzwiach (odmiennie niż ostatnio modne "dane osobiste" :>), więc
    rzeczywiście, jest problem z twierdzeniem przez kogo innego ze
    to jego mieszkanie. No, chyba że się tak samo nazywa ;)

    > c) 99,9% mieszkań nie jest własnością publiczną,

    Błąd.
    Już Ci pisali: całkiem SPORO mieszkań jest własnością publiczną.
    Komunalną na przykład.
    To, że nie znajdują się w publicznym posiadaniu, stanowi zupełnie
    odrębny temat dyskusji ;)

    Przyjmując że idzie o posiadanie:

    > w przeciwieństwie do lasów

    To jest OT, co najwyżej można rozważać "usprawiedliwienie błędu" :)

    pzdr, Gotfryd

  • 140. Data: 2007-10-01 23:09:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Olgierd wrote:

    > Dla mnie dostatecznym dowodem jest jawne olewanie prywatnych właścicieli
    > lasów - "niech on mi się wylegitymuje"...

    Dlaczego "olewanie właścicieli"? Ciągle nie wiadomo, czy to właściciel.
    On tylko tak twierdzi - i zauważ, że nikt nie upiera się przy
    "legitymowaniu". To dotyczy tylko sytuacji, w której właściciel lasu las
    sobie olewa, granic nie tyczy, informacji nie ustawia, aż nagle mu coś
    odbija i postanawia robić za feudalnego pana i przeganiać banitów z jego
    włości.