  • 1. Data: 2009-01-22 16:57:51
    Temat: jak ominąć komornika zalegając za mandat
    Od: "Janek" <e...@p...wprost.pl>

    witam
    tak sie jakos stalo ze usbieralo sie mi sie mandatow za okolo 700zl
    na poczatku myslalem ze dotrwam spokojnie do 3 lat przedawnienia
    pomimo blokady kont bankowych i braku pracy

    ale tak sobie pomyslalem ze czas dorosnac i je ZAPLACIC
    i teraz pytanko czy da sie jakos zaplacic bez posrednictwa
    komornika ktory za egzekucje prawdopodobnie bierze od niedawna niemale
    pieniadze np placac je bezposrednio w urzedzie skarbowym
    (komornik przedstawil sie pod drzwiami jako urzad skarbowy,a potem
    o mnie wypytywal rodzicow)

    pozdrawiam janek

  • 2. Data: 2009-01-22 17:57:47
    Temat: Re: jak ominąć komornika zalegając za mandat
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Janek pisze:
> [...]
    > komornika ktory za egzekucje prawdopodobnie bierze od niedawna niemale
    > pieniadze np placac je bezposrednio w urzedzie skarbowym

    A czy czasem grzywien nie inkasuje poborca skarbowy, hmm?

  • 3. Data: 2009-01-22 19:47:39
    Od: "moje_przedmioty" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Janek" <e...@p...wprost.pl> napisał w
    wiadomości news:5e5c.00000541.4978a58f@newsgate.onet.pl...
> [...]
    > pieniadze np placac je bezposrednio w urzedzie skarbowym
    > (komornik przedstawil sie pod drzwiami jako urzad skarbowy,a potem

    To nie był komornik tylko poborca skarbowy
    Z US
    Foti

  • 4. Data: 2009-01-22 21:44:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    moje_przedmioty pisze:
> [...]
    > wiadomości news:5e5c.00000541.4978a58f@newsgate.onet.pl...

    > To nie był komornik tylko poborca skarbowy

    I nie ma potrzeby go omijać, od mandatów nie ma odsetek, a koszty
    egzekucji są śmiesznie niskie, kiedyś byłem winien w mandatach 50zł i
    poborca zainkasował w sumie 50zł i kilka złotych.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2009-01-23 00:56:30
    Od: Green <z...@u...gazeta.pl>

    W artykule <glapbp$783$1@news.onet.pl> Liwiusz napisal(a):

    > I nie ma potrzeby go omijać, od mandatów nie ma odsetek, a koszty
    > egzekucji są śmiesznie niskie, kiedyś byłem winien w mandatach 50zł i
    > poborca zainkasował w sumie 50zł i kilka złotych.

    Ej, te odsetki chyba są, ale faktycznie, jako ustawowe, do niedawna były
    znacząco niskie.Nie chce mi sie sprawdzac. Miałem kiedys (kilka lat tamu)
    tez taki "przedawniony' mandat, i dopłaciłem po dwu(?) latach kilka złotych.

    --
    Pozdr.
    ____________________

  • 6. Data: 2009-01-23 06:56:13
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Thu, 22 Jan 2009 17:57:51 +0100, Janek napisał(a):

    > ale tak sobie pomyslalem ze czas dorosnac i je ZAPLACIC
    > i teraz pytanko czy da sie jakos zaplacic bez posrednictwa
    > komornika

    Zazwyczaj najpierw staraja sie blokowac kase na koncie, potem u pracodawcy.
    Jesli tego nie zrobili to mozesz zadzwonic do swojego us dzial egzekucji,
    podac swoj nip i pani wszystko ci powie, poda numer konta na ktore trzeba
    wplacic kase, odsetek jak juz ktos wspomnial nie ma, sa jakies drobne
    oplaty manipulacyjne

    --
    marcin

  • 7. Data: 2009-01-23 09:49:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Green pisze:

> [...]
    > tez taki "przedawniony' mandat, i dopłaciłem po dwu(?) latach kilka złotych.

    Przecież piszę - płaci się jakieś grosze za egzekucję. Jeśli miałeś
    mandat a 100zł i po dwóch latach dopłaciłeś np. 5zł, to nie mogłyby to
    być odsetki ustawowe, musiałyby wynieść przecież tylko 2,5% rocznie.

    --
    Liwiusz