  • 1. Data: 2008-08-30 10:22:29
    Temat: jak napisać rezygnację
    Od: "Bynio" <b...@i...pl>

    Gdzie mogę znaleźć wzór pisma w którym można napisać rezygnację ze spółki
    cywilnej ?

  • 2. Data: 2008-08-31 06:24:22
    Temat: Re: jak napisać rezygnację
    Od: "Bynio" <b...@i...pl>

    Może jednak ktoś się zlituje i podpowie ?

  • 3. Data: 2008-08-31 21:06:07
    Temat: Re: jak napisać rezygnacj
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Bynio" <b...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Może jednak ktoś się zlituje i podpowie ?

    Z tego się zrezygnować nie da, toteż nikt takiego wzoru jeszcze nie
    wymyślił. Umowę spółki cywilnej się wypowiada. Google po tym haśle wyrzuca
    wszystko, co być sobie życzył. W pierwszych kilku linkach powinieneś
    znaleźć kompendium. A to nie będzie już spółka jawna?

  • 4. Data: 2008-09-01 06:23:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 31 Aug 2008, Bynio wrote:

    > Może jednak ktoś się zlituje i podpowie ?

    S.C. rozwiązują się na ogół na dwa sposoby - na drodze pokojowej i na
    wojennej. Przy tej pierwszej wszystkich zadowala dowolne pismo, i tak
    z czasem najważniejszym stanie się jakiś "protokół" ze stwierdzeniem
    że *rozliczenie* *po* rozwiązaniu zadowala wszystkich i nikt nie ma
    dalszych roszczeń.
    A przy tej drugiej ("wojennej") to czasami nie pismo o wystąpieniu,
    lecz uzyskanie zgody "organów" (rejestracyjnego, skarbowego na
    pominięcie terminu zgłoszenia remanentu itepe) o oparciu o zapis
    art.869 par. 2 Kodeksu Cywilnego znacznie bardziej zaprząta
    głowę "występującego" :) (opisy, rzadkie bo rzadkie, ale do
    znalezienia w archiwach .prawo i .podatki)

    Metody masz więc IMO trzy:
    - zgodne oświadczenie zainteresowanych, wystarczy krotkie pismo
    - wypowiedzenie wg art. 869.1 (trzy miesiące przed)
    - wypowiedzenie "wojenne" :) 869.2, muszą istnieć "ważne powody".
    Pismo dłuższe o "ważne powody" :P

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2008-09-01 13:37:47
    Od: "Bynio" <b...@i...pl>

> [...]
    > - wypowiedzenie wg art. 869.1 (trzy miesiące przed)
    > - wypowiedzenie "wojenne" :) 869.2, muszą istnieć "ważne powody".

    Wiem ż emusze to zrobić na trzy miesiące przed końcem okresu rozrachunkowego
    tylko mnie chodziło czy to musi być jakiś szczególny wzór na rezygnację w
    którym powiadamiam wspólników . Znalazłem coś takiego na e-prawnik i z tego
    skorzystam .Mnie chdziło tylko o to żeby oni w formalny sposób przyjeli to
    do wiadomości natomiast co do rozliczenia to czas pokaże. Dziękuję wszystkim
    za wskazówki i mam nadzieje ze wszystko pójdzie na drodze pokojowej :)