  • 1. Data: 2003-12-18 20:51:04
    Temat: jak mozna sie odwolac od wyroku sadu apelacyjnego??
    Od: "marzen" <m...@o...pl>

    witam.
    czy ktos może mi pomóc, gdzie można sie odwołać od wyroku sądu apelacyjnego
    (III wydział pracy i ubezpieczen spolecznych)???
    po krótce:
    otrzymano wyrok sadu, przysądzajcy do zwrotu ok 6 tys. zl (przez okolo 3 lata
    KRUS przesylal ubezpieczonemu zawyzona rente...)
    po odwolaniu sie od wyroku sadu I instancji, sad apelacyjny rowniez utrzymal w
    mocy wyrok.
    podobno mozna wniesc jeszcze o kasacje wyroku do sadu najwyzszego??

    z gory wielkie dzieki.
    marzen

  • 2. Data: 2003-12-18 22:49:34
    Od: "MarekMąkowski\"Lex\"" <m...@r...lex.pl>

    Witam !
    Kasację może wnieść tylko adwokat lub radca prawny.
    Pozdrawiam Marek

  • 3. Data: 2003-12-19 10:04:38
    Od: "marzen" <m...@o...pl>

    ok.
    kasacje może wniesc adwokat - ale w jakim terminie (od daty otrzymania wyroku
    na pismie czy ogloszenia wyroku)??

    bo termin mija ...
    dzieki
    pozdrawiam
    marzen

  • 4. Data: 2003-12-19 15:42:11
    Od: "MarekMąkowski\"Lex\"" <m...@r...lex.pl>

    Witam !
    Kasację wnosi się do sądu, który wydał zaskarżony wyrok w terminie
    miesięcznym od dnia doręczenia orzeczenia stronie skarżącej. Zob art. 393
    kpc

  • 5. Data: 2003-12-19 19:57:20
    Od: Dredd<...@...pl>

    A sprawdziliście czy kasacja w ogóle służy? Bo wcale nie jest to
    bezwzględną zasadą :)

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 6. Data: 2003-12-19 21:20:52
    Od: "MarekMąkowski\"Lex\"" <m...@r...lex.pl>

    Pytanie było gdzie i w jakim terminie można wnieść kasację, natomiast
    zupełnie inna sprawa czy wniesienie kasacji jest mozliwe a tego w pytaniu
    nie było.
    O tym kiedy kasacja przysługuje stanowi art. 392z1kpc
    Pozdrawiam Marek