  • 1. Data: 2005-03-12 14:39:59
    Temat: jak moge zamieszkac w kamienicy mojej mamy?
    Od: "PEPE" <b...@p...pl>

    No wlasnie.. Jak w temacie. Chce zamieszkac w prywatnej kamienicy mojej
    mamy.Chodzi o to, zebym nie placil czynszu ale zebym mogl uzyskac ulge
    remontowa i zeby mamie sie US nie czepial, a jest dodatkowo ten problem, ze
    ja mam dzialanosc gospodarcza zarejestrowana na moje nazwisko no i chcialbym
    zeby ta firma byla nadal u mnie w moim nowym mieszkaniu.
    Czy to sie da jakos pogodzic?
    Czy umowa uzyczenia czy cos takiego spelnia te warunki? Jesli nie to co
    innego?
    Dziekuje za wszystkie podpowiedzi.
    PP

  • 2. Data: 2005-03-12 17:43:53
    Temat: Re: jak moge zamieszkac w kamienicy mojej mamy?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "PEPE" <b...@p...pl> napisał w wiadomości

    Moim zdaniem w tych okolicznościach do umowy użyczenia nikt się nie będzie
    czepiał. Jeśli nawet ktoś by uznał, że w ten sposób mama darowuje Ci czynsz,
    no to zwolnienie z darowizny od rodziców jest na tyle duże, że i tak podatku
    nie zapłacisz.

    Ale co do skutków podatkowych dla Twojej działalności gospodarczej
    wywołanych brakiem płacenia czynszu, to już bym zapytał na grupie
    pl.soc.prawo.podatki .

  • 3. Data: 2005-03-12 17:53:53
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <b...@p...pl> napisal(a):
> [...]
    > ja mam dzialanosc gospodarcza zarejestrowana na moje nazwisko no i chcialbym
    > zeby ta firma byla nadal u mnie w moim nowym mieszkaniu.

    Nie ma przeciwskazań - użyczenie rodzinie nie robi skutków podatkowych
    po żadnej stronie. Szczegóły w ustawie o podatku dochodowym osób
    fizycznych.
    --
    Samotnik