  • 11. Data: 2011-03-24 11:12:47
    Temat: Re: jak legalnie wyświetlać reklamy
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Olgierd <n...@n...problem> writes:

    > To zresztą wynika z prawidłowej interpretacji, że dochodzi do zawarcia
    > umowy najmu powierzchni na stronie internetowej.

    Gazety papierowe też się tak rozliczają z reklam?

    MJ

  • 12. Data: 2011-03-24 11:30:33
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 24 Mar 2011 12:12:47 +0100, Michal Jankowski napisał(a):

    > Gazety papierowe też się tak rozliczają z reklam?

    W zasadzie to bez znaczenia, ponieważ prowadzą działalność gospodarczą i
    wystawiają faktury.

    --
    :-) Olgierd
    Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

  • 13. Data: 2011-03-24 19:25:00
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > prawnikiem, ale za to mam trochę praktyki. Na swoich blogach mam włączone
    > reklamy, trochę na tym zarabiam, płacę podatki od tych przychodów i mogę
    > podzielić się z Tobą wiedzą.

    byłbym wdzięczny,
    mam stronę www na której chciałbym wyświetlać płatne reklamy, obrazek z
    reklamą...
    tylko jak zalegalizować opłaty za takie reklamy?

  • 14. Data: 2011-03-24 19:56:38
    Od: "Marzena" <m...@g...pl>

    Użytkownik "identifikator: 20040501" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:img5qd$kvh$1@news.onet.pl...
    > mam stronę www na której chciałbym wyświetlać płatne reklamy, obrazek z
    > reklamą...
    > tylko jak zalegalizować opłaty za takie reklamy?

    Ale skąd chcesz brać te reklamy? Będziesz sam zgłaszał się do firm z
    propozycją? Firmy będą chciały faktury, jak chcesz je wystawiać nie mając
    firmy?

    Najlepiej napisz do mnie na
    marzatela (at )gazeta.pl
    -------------------------------
    http://mojezakupycodzienne.blox.pl

  • 15. Data: 2011-03-25 22:14:56
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Marzena" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Ale skąd chcesz brać te reklamy? Będziesz sam zgłaszał się do firm z
    > propozycją? Firmy będą chciały faktury, jak chcesz je wystawiać nie mając
    > firmy?

    Jesli mozna to zrobic jako najem, to moze wystawic rachunek. Ba, w pewnych
    sytuacjach to nawet fakture VAT moze wystawiac nie majac firmy (nie bedac
    firma) :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 16. Data: 2011-03-26 18:28:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 23 Mar 2011, Michal Jankowski wrote:

    > O, a dlaczego w 2010 i 2011 jest kompletnie inaczej?

    Ktoś zajrzał do przepisów? ;)
    (trzeba by przekopać, czy nie wystąpili o interpretację)

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2011-03-26 19:59:01
    Od: "Marzena" <m...@g...pl>

    > Ktoś zajrzał do przepisów? ;)
    > (trzeba by przekopać, czy nie wystąpili o interpretację)

    (...)
    Z tego co wiem - wystąpili i dostali juz w zeszłym roku. Dostali czas na
    wprowadzenie nowych zasad i od początku tego roku - sa nowe zasady.
    Gdzieś nawet widziałam link d tego orzeczenia, ale musiałabym pokopać.

    -------------------------------
    marzatela
    http://mojezakupycodzienne.blox.pl

  • 18. Data: 2011-03-28 07:37:40
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Fri, 25 Mar 2011 23:14:56 +0100, SDD napisał(a):

    > [..] Ba, w pewnych sytuacjach to nawet fakture VAT
    > moze wystawiac nie majac firmy (nie bedac firma) :)

    Możesz rozwinąć w jaki sposób wystawia się faktury VAT i nalicza podatek od
    towarów i usług, nie będąc zgłoszonym podatnikiem tegoż podatku?
    Zaciekawiło mnie Twoje stwierdzenie.

  • 19. Data: 2011-03-28 14:46:30
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    to inaczej, co trzeba mieć, żeby legalnie wyświetlać reklamy?

  • 20. Data: 2011-03-31 16:31:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 28 Mar 2011, Kamil wrote:

    > Możesz rozwinąć w jaki sposób wystawia się faktury VAT i nalicza podatek od
    > towarów i usług, nie będąc zgłoszonym podatnikiem tegoż podatku?

    Po pierwsze, IMO mylisz dwie rzeczy: bycie "firmą" z byciem podatnikiem
    VAT. "Firma" jest prawnym określeniem, zdefiniowanym w KC i przypisanym
    do "DG w rozumieniu KC".
    Natomiast definicja "DG w rozumieniu ustawy o VAT" jest szersza, obejmuje
    również czynności które nie podlegają pod DG w rozumieniu KC, DG
    w rozumieniu przepisów o rejestracji DG czy też DG w rozumieniu
    podatku dochodowego.
    Przykładem takiego podatnika jest ktoś kto wynajmuje lokal: jeśli
    wynajmuje go na cele niemieszkalne i do tego nie mieści się w limicie
    zwolnienia, to wręcz ma obowiązek zostać podatnikiem czynnym.
    A "firmą" z tego powodu się nie staje (mimo, że taka możliwość
    istnieje - podatnik może wybrać - stanie się wtedy firmą z *innego*
    powodu, tego mianowicie że... wybrał :))

    Drugi przypadek również niewątpliwie znasz.
    I dziwne, że go ignorujesz.
    Podpadają pod niego wszelkie postacie *importu* towarów (czyli
    sprowadzenia spoza strefy jednolitego obszaru celnego - znaczy
    .ue + Norwegia i jeszcze parę krajów).
    Podpadają pod niego również wewnątrzwspólnotowe dostawy mechanicznych
    środków transportu (po polsku: samochodów, i jeden z drugim w razie
    sprowadzenia pojazdu *podlegającego* lecz *zwolnionego* z VAT
    dyma do US po stosowny papierek ;))

    > Zaciekawiło mnie Twoje stwierdzenie.

    Ale w nim nic dziwnego nie ma!
    Wynajmujący, który nie wybrał "wynajmu w ramach DG" jak najbardziej
    wystawia (o ile czynność nie jest zwolniona bądź on nie korzysta
    ze zwolnienia kwotowego) najzwyczajniejsze f-ry VAT, ale nie ma
    prawa do posługiwania się firmą.
    A jak ktoś sprowadzi "środek transportu" i zwolnienia nie bedzie,
    to najzwyczajniej w świecie wypełni deklarację. A faktura co
    najwyżej będzie "wewnętrzna" :) (i nieobowiązkowa) - to nie
    jest tak, że *każda* faktura VAT jest przeznaczona "dla kogoś",
    forma "dokumentu dla siebie" też istnieje (piszę z przezorności,
    nim jakiś geniusz wyskoczy z tekstem "to co on z tą fakturą
    zrobi", przepraszam wszystkich dla których to oczywiste :))

    pzdr, Gotfryd