-
1. Data: 2004-04-06 19:35:03
Temat: istotne naprawy a gwarancja
Od: "ww" <S...@p...onet.pl>
Art. 581 par.1 k.c. "...albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej
gwarancją, termin gwarancji biegnie od nowa ..." Co oznacza termin
istotne naprawy i czy jest to gdzieś sprecyzowane, może jest to np. 30%
wartości sprzętu lub inna wartość? Chodzi o to, że stałem się nieszczęśliwym
posiadaczem notebooka który okazał się ewidentnym bublem (wymiana fdd,
matrycy, obudowy i jeszcze kilka). Serwis odrzuca moje reklamacje
twierdząc,że wszystkie naprawy nie były istotne
bo nie przekroczyły 30% wartości sprzętu i przedłużył tylko gwarancję
o okres napraw.Sprawę oddałem do sądu konsumenckiego i szukam
potwierdzenia moich argumentów.
Pozdrawiam
W.W.
-
2. Data: 2004-04-06 19:38:48
Temat: Re: istotne naprawy a gwarancja
Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>
ww wrote:
> Art. 581 par.1 k.c.
A ten artykuł w ogóle będzie miał zastosowanie? Kiedy kupiłeś?
KG
-
3. Data: 2004-04-06 19:56:14
Temat: Re: istotne naprawy a gwarancja
Od: "ww" <S...@p...onet.pl>
> > Art. 581 par.1 k.c.
>
> A ten artykuł w ogóle będzie miał zastosowanie? Kiedy kupiłeś?
Powinien mieć zastosowanie, kupiłem w 04.2002 a ostatnia naprawa (wg mnie
istotna) była w 03.2003 -czyli jeszcze w okresie gwarancji.
W.W.
-
4. Data: 2004-04-07 05:56:37
Temat: Re: istotne naprawy a gwarancja
Od: "adre" <s...@p...gazeta.pl>
Witam
Trzeba było skorzystac z rekojmi a nie z gwarancji, zwrócicsie do
sprzedawcy zroszczeniem anie do producenta.
Swoja droga z mojego osobistego doświadczenia wynika, ze ta forma jest
skuteczniejsza. Rekojmia obowiazuje sprzedawce przez rok od dnia sprzedazy
i nie moze sie z niej wywinać w zaden sposób.
pozdrawiam
S>Z
-
5. Data: 2004-04-07 08:28:18
Temat: Re: istotne naprawy a gwarancja
Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>
In article <c5055a$n2b$1@inews.gazeta.pl>, adre wrote:
> Trzeba było skorzystac z rekojmi a nie z gwarancji, zwrócicsie do
> sprzedawcy zroszczeniem anie do producenta.
> Swoja droga z mojego osobistego doświadczenia wynika, ze ta forma jest
> skuteczniejsza. Rekojmia obowiazuje sprzedawce przez rok od dnia sprzedazy
> i nie moze sie z niej wywinać w zaden sposób.
Może nie posiadać odpowiedniego zaplecza technicznego.
--
Marcin