  • 11. Data: 2009-03-04 21:59:39
    Temat: Re: inwigilowanie pracownika
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Wed, 4 Mar 2009 21:08:06 +0100, Maykel napisał(a):

    > co pisala na gg o swojej przelozonej a ta z kolei to czytala na bieżąco
    > (wnikanie w prywatną korespondencję), jednak w wypowiedzeniu otrzymala
    > wyjasnienie iz zwolnienie jest z przyczyn ekonomicznych.

    Są zakłady pracy kiedy pracodawca nie informuje pracownika, że ten jest
    inwigilowany, a podsłuchane czy poglądnięte komentarze o szefostwie są
    analizowane i wykorzystywane w celu podnoszenia jakości usług i polepszania
    relacji w zakładzie pracy;

    siłą jest mieć świadomośc własnych wad...

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    http://foto.3mam.net/11-11-2008/ind.php?pid=5&iid=37 Kebab Warszawa

  • 12. Data: 2009-03-04 22:00:20
    Od: Patryk Włos <p...@i...peel>

    > nie mamy problemu bo szef o tym nie wie.

    No i właśnie w tym rzecz - szef ma *uzasadnioną potrzebę* monitoringu
    swoich pracowników, aby odpowiednio wcześnie wychwytywać problemy
    motywacyjne, zanim staną się one problemami kadrowymi.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 13. Data: 2009-03-04 22:07:07
    Temat: Re: inwigilowanie pracownika [długie]
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gomq73$1t23$1@opal.icpnet.pl Patryk Włos

    > Ale zgodzisz się, że jeśli mówimy o obgadywaniu innego pracownika, a tym
    > bardziej własnego przełożonego, to już nie jest tylko prywatna sprawa.
    Dcyduje o tym kwestia czy zdarzenie ma miejsce w czasie pracy (wówczas
    dotyczy pracownika), czy poza nim (wówczas dotyczy osoby prywatnej).
    Opiszę pewne zdarzenie ze mną w roli głównej za co z góry przepraszam.
    Osoba będąca moim zwierzchnikiem w głupocie swej spieprzyła pewne rzeczy w
    sytemie (nie będę opisywać niewistotnych szczegółów). Utrudniło to bardzo
    pracę szeregowej pracownicy, nieco zastraszonej i raczej niezdolnej do
    protestów, żadań, pretensji itp. Dziewczyna ładna (nawet bardzo) zwróciła
    się do mnie prywatnie o pomoc, bo ją potem objadą jak coś nie zrobi - chyba
    oczywiste, że się skwapliwie zgodziłem. No i przyszedłem po godzinach pracy,
    zacząłem poprawiać, ale szło długo, bo szkody wyrżadzone przez debila były
    spore. Zadzwoniła mi na prywatną komórkę moja lepsza połowa, czemu mnie
    jeszcze nie ma w domu, bo obiad. Na to ja, że debil (tu padło jasne
    określenie kto) tak napieprzył, że sobie koleżanka nie może sobie poradzić,
    pomagam i niedługo będę.
    Pochłonięty pracą i lukaniem na uroczą koleżankę w ogóle nie przewidziałem,
    że za uchylonymi drzwiami, w odległości może z 4 metrów ten debil siedzi i
    słyszy...
    Oczywiście wylazł i naburmuszony jak to kretyn, w końcu to było jeszcze przy
    jego podwładnej, nawija: "... no to ja się tu ładnie dowiaduję, co pan sądzi
    o mnie, to bezczelność, pan jest niewychowany..." itp. cytat niedokładny, bo
    to dawno, ale coś w tym stylu.
    Panienka zamarła.
    A ja na to spokojnie: Proszę nie podsłuchiwać i nie komentować prywatnych
    rozmów, to brak elementarnej kultury, by nie nazwać inaczej, jestem tu
    prywatnie.
    Coś tam jeszcze usiłował, nie pamiętam dokładnie, jakoś go zgasiłem kolejnym
    tekstem i się zmył ze wstydu.
    Oczywiście i ja i owa urocza dziewczyna zupełnie _prywatnie_ opowiedzieliśmy
    o tym innym pracownikom. Rozeszła sie w kilka dni.

    Otóż "obgadywanie" szefa czy pracownika poza pracą to prywatna sprawa.

    --
    Jotte

  • 14. Data: 2009-03-04 22:07:16
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Patryk Włos pisze:

    > No i właśnie w tym rzecz - szef ma *uzasadnioną potrzebę* monitoringu
    > swoich pracowników, aby odpowiednio wcześnie wychwytywać problemy
    > motywacyjne, zanim staną się one problemami kadrowymi.

    Ciekawe, szef ma uzasadniona potrzebe lamac prawo i narazac sie na
    konsekwencje z karnymi wlacznie?

    Jacek Kustra

  • 15. Data: 2009-03-04 22:15:28
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:49aefb9d$1@news.home.net.pl castrol
    <j...@w...wp.pl> pisze:

    > Ciekawe, szef ma uzasadniona potrzebe lamac prawo i narazac sie na
    > konsekwencje z karnymi wlacznie?
    Wyrażę pogląd zapewne niepopularny, ale trudno.
    Uważam, że właściciel komputera ma prawo dostępu do jego zawartości, choć
    powinien z całą pewnością powiadomić pracownika o tym fakcie. Ładnie byłoby
    również z góry jasno określić zasady korzystania ze służbowego sprzętu do
    celów prywatnych bądż braku takiej możliwości.
    Zupełnie czym innym jest natomiast monitorowanie działań stricte prywatnych
    (w tym na własnym sprzęcie) poza czasem pracy. Mam tu na myśli np. taką
    sytuację, podczas regulaminowej przerwy w pracy pracownik przeprowadza
    prywatną rozmowę przez prywatną komórkę, która to treść rozmowy jest
    zarejestrowana przez system monitoringu (tu de facto podsłuchu). To jest
    niedopuszczalne.
    A w ogóle to co może (prawnie) szefina jak mu telewizja przemysłowa nagra
    pracownika idącego z napisem na plecach mam szefa kretyna? :)))
    Nic!

    --
    Jotte

  • 16. Data: 2009-03-04 22:17:21
    Od: Patryk Włos <p...@i...peel>

    > Ciekawe, szef ma uzasadniona potrzebe lamac prawo i narazac sie na
    > konsekwencje z karnymi wlacznie?

    A to jest inna sprawa.

    Dobrą praktyką jest dopisywanie odpowiednich klauzul do umów o pracę -
    nawet jeśli się na daną chwilę nie prowadzi żadnego monitoringu.

  • 17. Data: 2009-03-04 23:03:58
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Patryk Włos wrote:

    > No i właśnie w tym rzecz - szef ma *uzasadnioną potrzebę* monitoringu
    > swoich pracowników, aby odpowiednio wcześnie wychwytywać problemy
    > motywacyjne, zanim staną się one problemami kadrowymi.

    taa, cel uświęca środki
    to już chyba kiedyś było.

    najwyraźniej ten szef nadaje się do wymiany.

  • 18. Data: 2009-03-05 07:30:59
    Od: armar <a...@p...fm>

    Jotte pisze:

> [...]
    > Ładnie byłoby również z góry jasno określić zasady korzystania ze
    > służbowego sprzętu do celów prywatnych bądż braku takiej możliwości.

    Zazwyczaj sprawy reguluje regulamin zakładu pracy
    i polityka bezpieczeństwa (lub jej część wdrożona w zakładzie)
    przez zapis "ruch w sieci komputerowej jest rejestrowany",
    "służbowe wykorzystanie połączenia z Internetem"
    lub podobny (u mnie tak jest).

> [...]
    > przeprowadza prywatną rozmowę przez prywatną komórkę, która to treść
    > rozmowy jest zarejestrowana przez system monitoringu (tu de facto

    Takiego przypadku tu nie mamy.

    > A w ogóle to co może (prawnie) szefina jak mu telewizja przemysłowa
    > nagra pracownika idącego z napisem na plecach mam szefa kretyna? :)))
    > Nic!

    Zawsze ten pracownik może się tłumaczyć, że jest większym kretynem,
    więc nie zauważył, gdy mu ktoś kartkę przyczepiał. ;)

    --
    Pozdrawia Marek

  • 19. Data: 2009-03-05 19:57:35
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@N...o2.pl>

    "Patryk Włos" <p...@i...peel> wrote
    > Ale zgodzisz się, że jeśli mówimy o obgadywaniu innego pracownika, a tym
    > bardziej własnego przełożonego, to już nie jest tylko prywatna sprawa.

    Nie zgodzę się. To dalej sprawa prywatna. Nie mówi tego publicznie, a w
    zakresie jej obowiązkó nie ma wydawania opinii o szefie. Tak więc jest to
    jej własne zdanie i rozmowa.

  • 20. Data: 2009-03-05 20:26:10
    Od: "h" <h...@h...he>

    Użytkownik "Maykel" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > z tego co mi wiadomo nie jest to dozwlone bez wiedzy pracownika a takze
    > jest na to odpowiedni paragraf.

    Okradanie pracodawcy, pobieranie wypłaty za prywatę jest wg Ciebie zgodne z
    prawem?
    Normalnie baba powinna z hukiem wylecieć dyscyplinarnie na zbity pysk i mieć
    potracone karne wynagrodzenie.
    Szef wyjątkowo łagodnie z nią postąpił
    Po polsku jest kraść i nie dać się złapać. Dalej wołaj łapać złodzieja,
    krzywda mi się dzieje.
    Niech do kościoła idzie księdzu się wyspowiadać i skuli uszy po sobie,
    weźmie tę nauczkę na przyszłość
    Gdyby ona była właścicielem firmy, przełożonym, chciałaby, aby podwładni ryj
    darli i ją okradali?
    Do Samoobrony niech sie zapisze