  • 1. Data: 2008-11-11 10:21:03
    Temat: inspekcja pracy
    Od: Wodz <w...@n...tlen.pl>

    Witam

    Pisze tutaj po raz pierwszy więc się przywitam :))

    Chciałbym się spytać teoretycznie, co może się stać jeśli skłamię przed
    lekarzem do spraw pracy (czy jak on się tam zwie) i wpadnie inspekcja
    pracy?
    Co się stanie jeśli oni to kłamstwo wykryją?
    Kto będzie płacił ewentualną karę? pracodawca niezależnie czy wiedział czy
    nie, czy może i też pracownik?
    Czy może ktoś z Was przeżywał nalot takiej inspekcji?

    Z góry dziękuję za odpowiedz.
    Wódz

  • 2. Data: 2008-11-11 11:31:31
    Temat: Re: inspekcja pracy
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Tue, 11 Nov 2008 11:21:03 +0100, Wodz napisał(a):

> [...]
    > nie, czy może i też pracownik?
    > Czy może ktoś z Was przeżywał nalot takiej inspekcji?

    Lekarz medycyny pracy się zwie.

    Inspekcja pracy wykonuje czynności kontrolne, głównie sprawdza papiery,
    dokumentacje, ale także zgodnie z ustawą ma prawo przesłuchiwać i
    legitymować osoby przebywające na terenie zakładu, ale tylkoi wyłącznie w
    celu realizacji zadań z art. 21 ustawy o państwowej inspekcji pracy, czyli
    poprostu aby ustalić jak jest na prawdę w tym zakładzie pracy. Na podstawie
    tak zebranych faktów wydaje decyzje, nakazy, wystąpienia itd.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Miłośnik kolejowej jazdy i przemijających Krajobrazów.

  • 3. Data: 2008-11-11 11:35:13
    Od: Wodz <w...@n...tlen.pl>

    Witam

    Dnia Tue, 11 Nov 2008 12:31:31 +0100. osoba podająca się za "Krzysztof
    'kw1618' z Warszawy" napisał:
> [...]
    > poprostu aby ustalić jak jest na prawdę w tym zakładzie pracy. Na podstawie
    > tak zebranych faktów wydaje decyzje, nakazy, wystąpienia itd.

    Czy taka inspekcja pracy może wykryć zatajenie ważnej operacji przed
    lekarzem medycyny pracy??

    Wódz

  • 4. Data: 2008-11-11 14:47:00
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dnia Tue, 11 Nov 2008 12:35:13 +0100, Wodz napisał(a):

    > Czy taka inspekcja pracy może wykryć zatajenie ważnej operacji przed
    > lekarzem medycyny pracy??

    Nie przesadzaj - żaden inspektor nie nakazuje zdjęcia gaci i wypięcia
    pośladków w celu weryfikacji autentyczności choroby.

    Pisząc serio to co napisał kolega Krzysztof.
    Sprawdzenie dokumentacji i ew. potwierdzenie pewnych faktów poprzez tzw.
    wywiad przeprowadzony wśród pracowników. To wszystko.

    --
    ===Tomy===

    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
    Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym
    następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany
    poglądów, bez podawania przyczyny.

  • 5. Data: 2008-11-11 15:39:34
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:rcub1ee8p2c.fcomfwft0lzl.dlg@40tude.net Wodz
    <w...@n...tlen.pl> pisze:

    > Czy taka inspekcja pracy może wykryć zatajenie ważnej operacji przed
    > lekarzem medycyny pracy??
    To zależy jaką operację zataiłeś.
    Jeśli np. amputację kończyny to szansę mają... ;)
    A bardziej serio - PIPa kontroluje pracodawców, nie pracowników.
    Nie widzę w ustawie możliwości dotarcia inspektora do dokumentacji medycznej
    dotyczącej pracownika, szczególnie bez jego zgody.
    Ustawę masz tu:
    http://42.pl/u/1fyk

    --
    Jotte