  • 1. Data: 2013-12-25 02:05:26
    Temat: inflacja a czynsz
    Od: pilocik <p...@n...pl>

    Wynajmuję lokale kilku firmom, zgodnie z zapisem w umowach mam prawo co
    rok podnosić czynsz o wysokość inflacji, jednak do tej pory przez kilka
    lat ( biorąc pod uwagę kondycję tych firm jak i koniunkturę z tego nie
    korzystałem)
    jednak w tm roku chcę to zrobić.
    Czy wystarczy wysłać tym firmom informację czy tez powiadomienie o
    zmianach w wysokości czynszu ?
    Jak powinno brzmieć takie pismo ?

  • 2. Data: 2013-12-25 02:30:47
    Temat: Re: inflacja a czynsz
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-12-25 02:05, pilocik pisze:

> [...]
    > korzystałem)
    > jednak w tm roku chcę to zrobić.
    > Czy wystarczy wysłać tym firmom informację czy tez powiadomienie o

    Zamieść odpowiednie zapisy z umowy.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2013-12-26 13:41:36
    Od: pilocik <p...@n...pl>

    > Zamieść odpowiednie zapisy z umowy.

    Czyli pismo :
    "zgodnie z umowa najmu zawartą w ... pomiędzy ...
    informuję, że zgodnie z $x powyższej umowy czynsz za wynajem lokalu od
    1.1.2013 wzrośnie o stawkę inflacji tj. x% i będzie wynosił xxx zł "

    będzie wystarczające ?

  • 4. Data: 2013-12-26 13:53:19
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 26 gru 2013 13:41, pilocik pisze:
> [...]
    > informuję, że zgodnie z $x powyższej umowy czynsz za wynajem lokalu od
    > 1.1.2013 wzrośnie o stawkę inflacji tj. x% i będzie wynosił xxx zł "

    Od 1.1.2014 r.
    Podaj jeszcze źródło, w oparciu o które podajesz wielkość inflacji.
    Powinien to być wskaźnik GUS-u, chyba że w umowie masz napisane co innego.

    --
    .B:artek.

  • 5. Data: 2013-12-27 16:00:11
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 26 grudnia 2013 13:41:36 UTC+1 użytkownik pilocik napisał:
    >wzrośnie o stawkę inflacji tj. x% i będzie wynosił xxx zł "
    Jaką stawkęw inflacji?
    Z 2000r czy może z 2009 czy może jednak z 2013?

  • 6. Data: 2013-12-27 20:27:18
    Od: "Ajgul" <p...@k...uz>

    ps.com...
> [...]
    >wzrośnie o stawkę inflacji tj. x% i będzie wynosił xxx zł "
    Jaką stawkęw inflacji?
    Z 2000r czy może z 2009 czy może jednak z 2013?

    Ludzie uwielbiają sobie utrudniać życie... Niech napisze, że zwiększy się o
    5% i koniec.
    Zresztą, po jaką ci to cholerę wkładać sobie łeb w chomąto? Zrób umowę na
    rok, a w nowej podnieś czynsz o ile chcesz i o ile ktoś akceptuje.

    Aygool

  • 7. Data: 2013-12-27 21:50:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 27 Dec 2013, Ajgul wrote:

    > Ludzie uwielbiają sobie utrudniać życie... Niech napisze, że zwiększy
    > się o 5% i koniec.

    Coś przeoczyłeś - nie może, jeśli *już* jest związany umową.

    > Zresztą, po jaką ci to cholerę wkładać sobie łeb w chomąto? Zrób umowę na
    > rok,

    No to musi wypowiedzieć stare.
    A wtedy dla odmiany:
    - być może część zainteresowanych powie "spadaj, wychodzę"
    - być może są tacy którym to akurat by pasowało, tylko sami wolą
    nie płacić (czy to kar umownych czy za okres wypowiadania
    czy za co tam w umowie może być okazja)

    > a w nowej podnieś czynsz o ile chcesz i o ile ktoś akceptuje.

    Ototo :)
    Jemu jest wygodniej skorzystać z isniejącej umowy - bo wtedy,
    jak ktoś postanowi się "zbuntować", to on będzie wypowiadającym
    umowę (na którym najczęściej wiszą obowiązki).

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2013-12-28 15:30:29
    Od: pilocik <p...@n...pl>

    > Jemu jest wygodniej skorzystać z isniejącej umowy - bo wtedy,
    > jak ktoś postanowi się "zbuntować", to on będzie wypowiadającym
    > umowę (na którym najczęściej wiszą obowiązki).
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Dokładnie jest tak, jak kolego napisałeś

    umowy z najemcami mam długoterminowe, zatem chyba oczywiste jest, że w
    moim interesie jest ich utrzymanie a skorzystanie tylko z zapisu o
    podwyżkę "inflacyjną" bo taki zapis w umowach mam.
    W innych przypadkach mogło by dojść do sytuacji w której najemcy zechcą
    negocjować warunki kolejnej umowy lub co gorsza wyprowadzić się, a nie
    muszę dodawać że obecnie o dobrego wynajmującego łatwo nie jest ;)

    Dzięki za podpowiedzi.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2013-12-29 00:46:47
    Od: "Ajgul" <p...@k...uz>

    > Ototo :)
    > Jemu jest wygodniej skorzystać z isniejącej umowy - bo wtedy,
    > jak ktoś postanowi się "zbuntować", to on będzie wypowiadającym
    > umowę (na którym najczęściej wiszą obowiązki).

    Jak ktoś chce odejść, to odejdzie, byle rachunki zapłacił.
    W Krakowie zawsze ktoś się znajdzie na miejsce odchodzącego, nie ma aż
    takiej presji na "umowę za wszelką cenę".
    Ja zawsze mówię ludziom, tyle i tyle coś podskoczyło, będzie tak i siak -
    bierzecie, czy wychodzicie? Ale robię to kilka miesięcy przed końcem i
    ZAWSZE staram się mieć umowy na rok, kończące się we sierpniu. Kiedyś miałem
    na czas nieoznaczony i mi 3 ludków wymówiło w czerwcu. I były słabe wakacje
    ;)

    Aygool