  • 11. Data: 2009-12-07 05:37:50
    Temat: Re: impedancja kolumn vs amp
    Od: stern <s...@n...pl>

    SzalonyKapelusznik pisze:

    > Ze w dokumetnach stoi 4 lub 8 a to jest 6? To powazny zarzut.

    nie rozumiem, dlaczego nikt nie spytał o tytuł prawny do wzmacniacza i
    kolumn.
    Takie podłączenie może rodzić nawet odpowiedzialność prawnokarną.

    s.

  • 12. Data: 2009-12-07 05:45:13
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    stern napisał(a):

    > nie rozumiem, dlaczego nikt nie spytał o tytuł prawny do wzmacniacza i
    > kolumn.
    > Takie podłączenie może rodzić nawet odpowiedzialność prawnokarną.

    Ba, na pewno sluza odtwarzaniu pirackich utworow ;P

    j.

  • 13. Data: 2009-12-07 08:51:16
    Od: stern <s...@n...pl>

    januszek pisze:

    > Ba, na pewno sluza odtwarzaniu pirackich utworow ;P

    słuszna uwaga.
    Trzeba rozważyć przepadek mienia.

  • 14. Data: 2009-12-07 10:24:33
    Od: Rowerex <r...@o...pl>

    On 6 Gru, 16:17, Olgierd <n...@n...problem> wrote:

    > W tym postępowaniu zwana impedancją ;-)

    Czyli jednak przewód sądowy? A, te kolumny to może być samowola
    budowlana! ;-)

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 15. Data: 2009-12-07 18:38:17
    Od: "Mariano Italiano" <m...@s...gov.pl>

    januszek napisał(a):

    > Ba, na pewno sluza odtwarzaniu pirackich utworow ;P

    Pirackich, czyli kradzionych.
    A każdy złodziej to pijak (czy jakoś tak ;) )

    Mariano Italiano

  • 16. Data: 2009-12-12 17:20:20
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "yapann" <y...@o...pl> wrote in message
    > wzmacniacz ma wyjście na 4 oraz 8 Ohm
    > - czy można podłączyć kolumny 6 Ohm?

    Tak, jesli jest odzielne wejscie na 4 ohm to tam podlacz, jesli takowego nie
    ma to jest to 4 omowe wyjscie.
    Mozesz podlaczyc glosniki (kolumny, zestwy itp) o impedancji rownej lub
    wiekszej od 4 Ohm.
    Podlaczysz mniejsze - spalisz koncowke mocy (zwarcie)
    Moce glosnika (kolumny, zestau) ma juz mniejsze znaczenie, poniewaz jak
    podepniesz glosnik 10W do wzmacniacza 30W to przy niesprzyjaajcych
    okolicznosciach spalisz jedynie glosnik nigdy wzmacjaniacz. Jak podepniesz
    100W glosniki do 30W wzmacniacza to automatycznie nigdy nie wykorzystasz
    mocy glosnika ale za to jakosc dzwieku przy maksymalnym wzmocnieniu bedzie
    duzo lepsza niz jak podepniesz glosniki 30W:)) Naturalnie glosnik o wiekszej
    znamionowej mocy jest zdecydowanie polecany ze wzgledu ne lapesza jakosc
    odtwarzania. Naturalnie jesli moc glosnika jest rowna lub wieksza
    znamionowej wzmacnoacza to tez bez obaw.
    Im mocniejsze kolumny (wiecej mocy) tym przewaznie nizsza impedancja 4 omy.
    A tak na marginiesie czy ktos widzial glosnik 3 ohm?:))

  • 17. Data: 2009-12-12 18:41:38
    Od: Rowerex <r...@o...pl>

    On 12 Gru, 18:20, "pmlb" <p...@d...com> wrote:

    > A tak na marginiesie czy ktos widzial glosnik 3 ohm?:))

    A co za problem, impedancja "8Ohm" czy jakakolwiek inna, to pojęcie
    względne obwarowane paroma okolicznościami.

    Pierwszy z brzegu przykład: B&W Nautilus Seria 800 - impedancje
    znamionowe to 8 omów, ale w zależności od częstotliwości może spada do
    ok. 3Ohm, o czym producent rzetelnie informuje. Oczywiście to zestaw
    dla tych, którzy na zakupy jeżdżą czerwonym Ferrari lub przynajmniej
    Porsche, ewentualnie niektórych prawników lub sędziów, takiego
    Ćwiąklaskiego byłoby stać (co by było nie do końca NTG)

    Kolumny dla zwykłych zjadaczy chleba mające 8 lub 4Ohm wcale tyle nie
    mają, bo to fizycznie niemożliwe by cewka głośnika lub kondensator
    zwrotnicy nie zmieniały impedancji wraz z częstotliwością. Ile mają w
    rzeczywistości, wie tylko wzmacniacz, czasami wie też producent owych
    kolumn.

    P.S. Wzmacniacz spalić nie tak łatwo, chyba że badziewny bez
    zabezpieczeń lub wzbudzający się przy wszelkich przesterowaniach. Temu
    kto spali wzmacniacz lub komumny nadmiernym obciążeniem można
    pogratulować szybkiej utraty słuchu.

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 18. Data: 2009-12-13 16:49:22