  • 1. Data: 2024-08-06 18:30:40
    Temat: immunitet
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    "Sejm zgodził się w piątek na uchylenie immunitetu prezesowi
    Najwyższej Izby Kontroli Marianowi Banasiowi, który popełnił
    wykroczenia drogowe.

    Wniosek o zgodę na pociągnięcie szefa NIK złożył Główny Inspektor
    Transportu Drogowego. Uzasadnił, że w maju 2022 r. Marian Banaś,
    prowadząc w Warszawie samochód, przekroczył dopuszczalną prędkość w
    terenie zabudowanym o 15 km/h.

    Dwa tygodnie temu na posiedzeniu sejmowej komisji regulaminowej prezes
    NIK podkreślił, że "sprawa jest bezsporna" i od samego początku chciał
    zapłacić mandat na wykroczenie drogowe. Jednak przepisy nie pozwalają
    na nałożenie mandatu na prezesa NIK, nawet jeśli chce on mandat od
    razu zapłacić, konieczne jest wyrażenie przez Sejm zgody na uchylenie
    mu immunitetu."

    Prawnie sprawa jest jasna, ale ciekawi mnie - jest jakas baza osób z
    immunitetem, w PESEL to się wpisuje, bo skąd GITD, a raczej podrzędny
    urzędnik, czy policjant, czy strażnik, ma wiedzieć, że nie wolno?

    Czy Prezes, jako praworządny obywatel, do wykroczenia się przyznał,
    ale dopisał, ze wymagana jest zgoda Sejmu ?

    J.

  • 2. Data: 2024-08-06 22:08:16
    Temat: Re: immunitet
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.08.2024 o 18:30, J.F pisze:
    > Prawnie sprawa jest jasna, ale ciekawi mnie - jest jakas baza osób z
    > immunitetem, w PESEL to się wpisuje, bo skąd GITD, a raczej podrzędny
    > urzędnik, czy policjant, czy strażnik, ma wiedzieć, że nie wolno?

    Te osoby mają odpowiednie legitymacje. Co więcej, sądzę, że w wielu
    wypadkach jakby się nie powołali na Immunitet, przyjęli mandat i
    zapłacili, to by nikt nie wiedział o tym immunitecie. Znasz wszystkich
    posłów i senatorów z imienia i nazwiska? A przecież tych immunitetów
    jest masa.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 3. Data: 2024-08-07 11:32:32
    Od: n...@o...pl

    Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał(-a):

> [...]
    > zapłacili, to by nikt nie wiedział o tym immunitecie. Znasz wszystkich
    > posłów i senatorów z imienia i nazwiska? A przecież tych immunitetów

    Może. A może ktoś wprowadzając do bazy wykroczeń PESEL sprawcy zobaczyłby
    komunikat "immunitet pacanie, co ty wyrabiasz?".

  • 4. Data: 2024-08-07 13:54:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 6 Aug 2024 22:08:16 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Te osoby mają odpowiednie legitymacje. Co więcej, sądzę, że w wielu
    > wypadkach jakby się nie powołali na Immunitet, przyjęli mandat i
    > zapłacili, to by nikt nie wiedział o tym immunitecie.

    Tak mi się wydaje.
    A wystarczy przecież nie pokazywać legitymacji.

    Ale tu nic nie pokazywał, bo to fotka z FR, po której przychodzi
    wezwanie z GITD ....

    > Znasz wszystkich
    > posłów i senatorów z imienia i nazwiska? A przecież tych immunitetów
    > jest masa.

    Nie znam, a jeszcze sędziowie, prokuratorzy itp.
    Więc się troche dziwię.

    Nie pamietam ... na tym pismie i ITD nie ma kwadracika "posiadam
    immunitet" i pouczeniu o karze za fałszywe "zeznania" ?

    J.