  • 21. Data: 2024-10-17 07:05:03
    Temat: Re: imigranci
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-10-17, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Nawet niespecjalnie. Nie i już - tak samo jak z ruchaniem nieletnich
    > przez cyganów. Chcą ty mieszkać mają się stosować do naszego prawa.

    Nu dlatego dałem przykład z kamieniowaniem.

    --
    Marcin

  • 22. Data: 2024-10-17 10:15:19
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 17 Oct 2024 06:24:03 +0200, Shrek napisał(a):

    > Dostrzegam problem. Nawet napisałem jakbym go (niedoskonale) rozwiązał -
    > analogicznie do aresztu tymczasowego, który jednak sąd nakłada a nie
    > funkcjonariusz władzy.

    Bardzo niedoskonale. Anonimowy hejter publikuje na znanym komunikatorze
    nienawistny wpis. Kogo sąd aresztuje?
    1. Nieznanego hejtera?
    2. Właściciela komunikatora?
    3. Właściciela serwera?
    Wybierz :) Już pominę taką drobnostkę że sąd nigdy sam z siebie nic nie
    robi. Musi być pozew. Kto ma pozywać? Obywatel? Już to widzę, nikomu by
    się nie chciało. Urzędnik, agent? Znowu Shreki będą pyskować że to
    urzędnik a oni z definicji nieuczciwi. Czy taką drobnostkę że obłożone
    po uszy robotą, w większości zupełnie zbędną ale wymaganą przez
    nadmiernie zbiurokratyzowane prawo sądy mają czas reakcji rzędu lat. W
    tym czasie hejter zdąży zamieścić setki nienawistnych wpisów.
    Czekam na skuteczniejszą propozycję, trafniej na realiach opartą.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 23. Data: 2024-10-17 15:51:27
    Od: nadir <n...@h...org>

    > To zalezy, czy chcą tego prawa dla siebie, swojej społecznej grupy z
    > dobrowolnym w tej grupie uczestnictwem, czy chcą do tego przymusić
    > innych.

    Nie zależy. To tak jakby Amerykanie zorganizowali pikietę pod Sejmem, że
    chcą swobodnego dostępu do broni jak to jest w Teksasie czy Arizonie.
    Chcą broni dla siebie czy chcą przymusić innych?

  • 24. Data: 2024-10-17 16:09:22
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Ale póki tylko manifestują? Poza tym też zalezy co chcą wprowadzać.
    > Kamienowanie niewiernych czy np. legalizację małżeństw zawartych w ich
    > obrządku?

    Szariat to szariat, nie ma wybiórczych wyjątków, albo się jemu poddają w
    całości albo wcale.

    > Przy innej dyskusji wspominałem, w Singapurze muzułmanie mają
    > szariat. Jest ich tam ca 15%. Nic z tego dla niemuzułmanów nie wynika.

    Może nie wiesz, że wynika? W niektórych rejonach Niemiec już obowiązuje
    szariat, muzułmanie sami się do niego stosują a władze nawet o tym nie
    wiedzą albo mają nikłe pojęcie o jego istnieniu.
    Już z 10 lat temu w niemieckiej TV pokazywali program, gdzie policjanci,
    sędziowie czy prokuratorzy wypowiadali się z przerażeniem, że
    społeczności muzułmańskie gdzieniegdzie praktykują szariat i wszystkie
    spory, umowy czy nakazy rozwiązują we własnym gronie a państwo
    niemieckie nie ma o tym żadnego pojęcia.

  • 25. Data: 2024-10-17 16:32:55
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.10.2024 o 16:09, nadir pisze:

> [...]
    > spory, umowy czy nakazy rozwiązują we własnym gronie a państwo
    > niemieckie nie ma o tym żadnego pojęcia.

    Ależ w Polsce też tak jest. Romowie tak działają przykładowo. Sportowcy
    mają własne sądy. Niektóre grupy zawodowe (np. adwokaci, lekarze).
    Kościół Katolicki ma prawo konkordatowe. To, ze Ty o czymś nie wiesz nie
    oznacza, ze tego nie ma.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 26. Data: 2024-10-17 17:14:57
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Ależ w Polsce też tak jest. Romowie tak działają przykładowo. Sportowcy
    > mają własne sądy. Niektóre grupy zawodowe (np. adwokaci, lekarze).
    > Kościół Katolicki ma prawo konkordatowe.

    Problem w tym, że szariat to nie tylko prawo dotyczące wiary i sfery
    duchowej. Czy któreś z powyżej wymienionych grup dopuszcza i praktykuje
    mordy za homoseksualizm czy cudzołóstwo?

    > To, ze Ty o czymś nie wiesz nie
    > oznacza, ze tego nie ma.

    Nie wiem o czym?

  • 27. Data: 2024-10-17 17:36:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Bardzo niedoskonale. Anonimowy hejter publikuje na znanym komunikatorze
    > nienawistny wpis. Kogo sąd aresztuje?
    > 1. Nieznanego hejtera?
    > 2. Właściciela komunikatora?
    > 3. Właściciela serwera?

    Przede wszystkim to dojdzmy do tego co to jest "nienawistny wpis". Bo
    ostatnio to był wpis że są szabrownicy.

    > Urzędnik, agent? Znowu Shreki będą pyskować że to
    > urzędnik a oni z definicji nieuczciwi.

    I będzie miał rację - urzędnicy podlegają władzy. Szrek nie chce żeby
    władza mogła sobie po uważaniu blokowała media.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 28. Data: 2024-10-17 17:37:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nu dlatego dałem przykład z kamieniowaniem.

    I dlatego należy sobie powiedzieć od początku jasno, że to nie imigranci
    mają ustalać normy prawne. Jak im się nie podoba że nie ma szariatu, to
    niech siedzą tam gdzie jest.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 29. Data: 2024-10-17 17:56:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 16 Oct 2024 19:39:39 +0200, Shrek wrote:

    > Więc utwierdza mnie to w przekonaniu żeby nie nadawać im podobnym
    > obywatelstwa:P

    Troche głupio, ale może właśnie mądrze :-)

    Tylko:
    -na obywatelstwo i paszport rodzimego kraju być może już nie mogą
    liczyć,
    -to co im dać - paszport nie-obywatela? Paszport ONZ?

    -czy po prostu obywatelstwo warunkowe, i zabrać paszport w razie
    przegięcia.

    O, dawali takie za PRL, "uprawnia do jednokrotnego przekroczenia
    granicy" :-)

    J.

  • 30. Data: 2024-10-17 18:12:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.10.2024 o 17:56, J.F pisze:

    > Troche głupio, ale może właśnie mądrze :-)

    Dlaczego głupio? skoro prowadzi to do niekorzystnych efaktów, to należy
    tego unikać w zarodku.

    > Tylko:
    > -na obywatelstwo i paszport rodzimego kraju być może już nie mogą
    > liczyć,

    Przykro, ale to nie nasz problem.

    > -czy po prostu obywatelstwo warunkowe, i zabrać paszport w razie
    > przegięcia.

    Nie ma takiego pojęcia jak "obywatelstwo warunkowe".

    > O, dawali takie za PRL, "uprawnia do jednokrotnego przekroczenia
    > granicy" :-)

    Za komuny to różne rzeczy robili - a ten kwitek to chyba nawet nie był
    paszport.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!