  • 261. Data: 2024-10-25 16:55:55
    Temat: Re: imigranci
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.10.2024 o 16:30, J.F pisze:
    > Którego on nie zapłaci, bo nie ma pieniędzy. Ale wtedy się go
    > przeszuka i zabierze ostanie dolarki ?

    Zawsze można zamienić grzywnę na areszt :-)

    > Ukrarać może i można, ale z tym zawróceniem to formalnie jednak
    > znacznie gorzej, szczególnie jak wystąpi o azyl.

    Nie. Zajrzyj do ustawy o ŚPB. Art 11 i tam mamy pkt 7. On był tam
    zawsze. Jest oczywiście kilka problemów. Przykładowo jak daleko od
    granicy, to jeszcze zapobiegamy jej nienaruszalności, a od którego
    momentu zatrzymujemy za nielegalny pobyt. Nie ma w tej ustawie
    żołnierzy, a tych ostatnio wysłano na granicę.

    > No i jak chcesz go zawrócic? Wypchnąć w kajdankach? Kajdanki trzeba
    > rozliczyc ? Zdjąc kajdanki i pałką czy paralizatorem? Ja tam nie
    > wiem, ponoć nie można dwóch ŚPB, ale tu chyba można, bo nie naraz ?

    Czasem wystarczy nakazać powrót.

    > A tak w ogóle, to jak oni wypychają, jak tam wysoki płot jest?
    > Furtki są w płocie, czy miejscami płotu nie ma, bo są bagna, a
    > policja i sg zna scieżki?

    A jak weszli?

    > Wyobrazam sobie, że jeszcze można po dobroci ... "zawrocicie sami,
    > bo jak nie, to was zamkniemy w obozie na parę lat, grosza nie
    > dostaniecie, a co najważniejsze - nie będziecie juz mogli wnioskować
    > o azyl w żadnym innym kraju ! Wracajcie i próbujcie innym razem,
    > może się nie spotkamy" Na rozsądnych może by zadziałało ?

    Tylko dość krótkotrwale. Już psiałem, że oni nie maja dokąd wrócić.

    > A przy wykroczeniach nie można? Jeszcze można posadzic, jak nie chce
    > płacic, ale nie wiem, czy to nie rodzi problemów później.

    No potem coś z nim trzeba zrobić.

    > A jak ma zapłacic, jesli chce ?

    To płaci i wraca skąd przyszedł.

    Podsumowując, to problemem nie jest brak procedur, bo te są, tylko ilość
    osób, wobec których trzeba je stosować.

    > U nas nie dostanie, a w Niemczech dostanie? To zakrawa na
    > dyskryminację ?

    Bo do Niemiec nie wszedł nielegalnie przez granicę, albowiem nie ma jej :-)

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 262. Data: 2024-10-25 16:56:31
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.10.2024 o 16:13, J.F pisze:
    > Dla nas, czy dla nich ?

    Dla nich oczywiście.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 263. Data: 2024-10-25 17:00:46
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    7

    > https://www.youtube.com/watch?v=AfWm5thhwVU&t=76s
    > https://www.youtube.com/watch?v=Rwpa_rhCaQY&t=17s
    >

    > Zakupki są darmowe od czasu jak murzyna udusili.

    cyt
    Jaki obraz Afryki wyłania się po tej pana kolejnej podróży?
    Przygnębiający. To jedyny kontynent, który się nie rozwija. Pomoc płynie
    tam od lat ze świata, ale rzecz nie polega na jej ciągłym udzielaniu,
    tylko na tym, by Afrykanie zechcieli pracować. A oni nie potrafią i nie
    chcą pracować.

    https://plus.dziennikzachodni.pl/ebola-zmowa-zlych-d
    uchow-czy-na-pewno-interaktywna-mapa/ar/3849865

  • 264. Data: 2024-10-25 17:12:11
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Czyli? Prawo do wykszałcenia, dom rodzinny, i pomoc finansowa od
    > rodziców?

    W tym celu należałoby ich dostarczyć tam, gdzie to mają.

    > Ale co z tymi, co mimo tego będą chcieli żyć w faszystowskim
    > szariacie? A może zamknąc w obozie i trzymać tam, póki się po polsku
    > nie nauczą? Bo jesli mają miec równe szanse ...

    Ale czemu ich chcesz polskiego uczyć? I co to zmieni, skoro oni nie chcą
    być Polakami. Oni chcą dostać kasę. Im polskość do niczego nie jest
    potrzebna.

    > Ale akurat u Niemców szkoły darmowe, studia "darmowe", imigranci, a
    > raczej ich dzieci dostęp mają równy, a wyszło co wyszło.

    W większości krajów nauka jest darmowa - przynajmniej na tym podstawowym
    poziomie. Tylko, że dotyczy to obywateli danego kraju. W Polsce objęto
    tym Ukraińców, ale oni przed wojną uciekali. Ale znam tego typu problemy
    z dawnych lat, zanim zaczęła się ta "szopka". Do naszych szkół chodziły
    dzieci Rosjan, którzy gromadnie przyjeżdżali i tu żyli z handlu na
    placach targowych. Potem były problemy, bo nie był o tych dzieci w
    ewidencji naszych gmin.

    Szkoły wykazują ilość dzieci (cyferkę) i za to dostają subwencje
    oświatową. Czasem gminy nakazywały zwrot, jako bezpodstawnie pobranej.
    Bywało, ze się o prokuraturę opierało bo wyłudzenie subwencji, to
    przestępstwo (art. 297 kk)

    > Tylko ... czy wszyscy muszą iść na studia ?

    Studia akurat są najmniejszym tu problemem. Ale dzieci powinny do szkoły
    chodzić. mamy obowiązek szkolny. Pozostaje dyskusja, czy dotyczy tylko
    obywateli polskich.

    > Chcą w innym kraju zamieszkać, to wypada się zgodzić na zwyczaje
    > tego kraju.

    Tylko to działa tak, że po pewnym czasie to my musimy się dostosować do
    większości.

    > I tak, i nie. Shrek nic o tym nie pisze. Ale z drugiej strony tania
    > siła robocza jest dla kraju dobra ?

    Czasem warto się zastanowić, czemu ona jest tania. Nie można mieć
    Mercedesa w cenie "malucha". Albo to nie będzie Mercedes, albo nie
    będzie w cenie "malucha".

    > Z szóstej - wielu Ukrainców było z tej kiepskiej pracy zadowolnych.
    > Mam na mysli przed 2022, bo teraz to często nie mają wyjscia. Za to
    > mieszkania bardzo im podrożały.

    Bo tu zarabiali, a na Ukrainie wydawali. Przed 2022 rokiem średnia płaca
    na Ukrainie była znacznie niższa niż w Polsce. W latach 2019-2021
    różnica ta wynosiła średnio od 50% do 70% na niekorzyść Ukrainy, choć
    dokładna wartość zmieniała się w zależności od kursu walut i inflacji. W
    latach 2019-2021 średnie wynagrodzenie brutto wynosiło około 5 000-5 500
    PLN miesięcznie. Średnia płaca wynosiła od 11 000 do 13 000 UAH, co
    odpowiadało około 1 500-2 000 PLN miesięcznie (zależnie od kursu
    wymiany). Dodatkowo wielu z nich pracowało na tzw. umowach śmieciowych,
    bo przecież nie potrzebny im był socjal.

    Ceny podstawowych artykułów dnia codziennego są mniej więcej na podobnym
    poziomie względem płacy. Dlatego nasi rolnicy mają problem z żywnością z
    Ukrainy.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 265. Data: 2024-10-25 17:20:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.10.2024 o 16:37, J.F pisze:

    > Chyba był wyjątek w przypadku uchodźców.

    Tak. Jakby Ukraina na Białoruś przykładowo napadła. Chwilowo chyba się
    na to nie zanosi. Rosjanie coś kombinują. Jak - przykładowo - jest wojna
    w Afganistanie, to możesz uchodzić do sąsiedniego kraju, a ne po całym
    świecie.

    > No co - trzymacie w areszcie, izbie zatrzymań, albo osrodku dla
    > uchodźców. Pytanie raczej czy da się uzasadnić odmowę, no i co
    > dalej.

    Uzasadnić się da, albowiem nie mają podstaw. Natomiast "co dalej".

    > To mamy problem. Ale jak nie ujawnią, to nawet nie masz kogo
    > spytać :-)

    Nie mamy Syberii, by ich tam puścić wolno. Może wynająć jakąś wysepkę od
    Rosjan :-)

    > Nie mówie nie, póki nie ma ich u nas, to nie nasz problem :-) Ale
    > granica długa, płot słaby, i jak widać - przechodzą ją. I teraz co
    > zrobić, aby było calkowicie zgodnie z przepisami ?

    Miejmy nadzieję, że ktoś nad tym panuje.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 266. Data: 2024-10-25 18:02:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 25 Oct 2024 11:51:30 +0200, Kviat wrote:

    > No właśnie. Z jednej strony płacz, że się nie integrują, a z drugiej po
    > chuj ich uczyć i integrować, skoro potrzebujemy taniej siły roboczej?

    Chciałes równouprawnienia, to masz.
    Praca jest. Dla wszystkich chętnych. Polacy też tam pracują, choć
    niechętnie :-)

    Ale pracę może osoba niewykwalifikowana zacząc powiedzmy w tydzien, po
    przeszkoleniu.

    A ty co chcesz zrobic - na studia ich wysłać i niech lekarzami czy
    prawnikami zostaną?

    > Jeszcze się czegoś naumieją i zażądają podwyżki, albo niedajboże jakichś

    ależ nikt im nie zabrania. Podwyżki na tym stanowisku raczej nie
    dostaną ... przynajmniej póki są inni chętni :-)

    > praw na które nie zasłużyli, bo nie są biali, albo się tu nie
    > urodzili...

    Ba - fabryka szuka np spawaczy, i płaci im znacznie więcej niż tym od
    pras. Choc oczywiscie stara się jak najmniej, ale spawacze się cenią
    :-)

    Spawanie wymaga umiejętności, uprawnień i zdolności.
    Za uprawnienia fabryka jest skłonna zapłacic, choć może być problem
    językowy. Umiejętności ... można się nauczyć.
    Ale zdolności trzeba mieć. I białość skóry nie ma tu nic do rzeczy.

    > no to wtedy wypierdolić i wziąć następnego taniego i bez
    > wykształcenia do podkładania detali i... dalej płakać, że się nie
    > integrują i nie uczą.
    > To logiczne.

    Ale wypierdolic jak tylko zażądają podwyżki, czy po prostu nie dać,
    i sami się zwolnią?

    Ale jest równouprawnienie, rodacy są traktowani tak samo :-)

    J.

  • 267. Data: 2024-10-25 19:02:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 25 Oct 2024 17:20:10 +0200, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > na to nie zanosi. Rosjanie coś kombinują. Jak - przykładowo - jest wojna
    > w Afganistanie, to możesz uchodzić do sąsiedniego kraju, a ne po całym

    Wydaje mi się, że po całym świecie mozesz uchodzic i domagać się
    ochrony
    https://www.unhcr.org/pl/wp-content/uploads/sites/22
    /2016/12/konwencja_genewska.pdf

    natomiast nielegane przekraczanie granicy istotnie dopuszczone tylko
    bezpośrednio z terytorium, gdzie im zagrażało niebezpieczeństwo.

    Przy czym ukarać możesz, ale odmówić azylu nie możesz - tak mi się
    przynajmniej wydaje :-)

    Ale ale - czy Białoruś to taki praworządny kraj, że nic im tam nie
    zagraża ? :-)

    > Uzasadnić się da, albowiem nie mają podstaw.

    Ale wypadałoby uzasadnic ten brak podstaw.
    Tymczasem w ich krajach bywały jakies strzelaniny czy pogromy.

    > Nie mamy Syberii, by ich tam puścić wolno. Może wynająć jakąś wysepkę od
    > Rosjan :-)

    Z Rosjanami nie gadamy :-(

    > Miejmy nadzieję, że ktoś nad tym panuje.

    Taa, na zasadzie ustnej sugestii chyba.

    Na razie w PiS i PO istnieje chyba konsesus w tej sprawie, aby g* nie
    tykać. SG dzielnie broni naszych granic, i tego się trzymamy.

    Niemcy chcieli nam pomagać na granicy, ale przecież nie w wypychaniu
    ... a może już dorośli i do tego :-)

    J.

  • 268. Data: 2024-10-25 19:36:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 25 Oct 2024 17:12:11 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > W tym celu należałoby ich dostarczyć tam, gdzie to mają.

    tzn do Niemiec, czy do ich własnego kraju?
    A tam akurat nie wiadomo, czy mają...

    > Ale czemu ich chcesz polskiego uczyć? I co to zmieni, skoro oni nie chcą
    > być Polakami. Oni chcą dostać kasę. Im polskość do niczego nie jest
    > potrzebna.

    Kviatek chce rĂłwnych warunkĂłw, to trzeba ich polskiego nauczyc ...

    > W większości krajów nauka jest darmowa - przynajmniej na tym podstawowym
    > poziomie.

    No ale ci uchodĹşcy zazwyczaj starsi, i do podstawĂłwki sie juĹź nie
    nadają.
    Chyba, ze rodzice z dziećmi ...

> [...]
    > oświatową. Czasem gminy nakazywały zwrot, jako bezpodstawnie pobranej.
    > Bywało, ze się o prokuraturę opierało bo wyłudzenie subwencji, to

    Ale jakie szkoły?
    Podstawówki samorządowe chyba nie, po prostu samorząd je finasuje.
    Średnie - być może.
    Prywatne średnie i podstawowe - te pewnie dostają.

    Tylko ci Rosjanie ... mieli karty pobytu, czy tak całkiem
    nieoficjalnie mieszkali ?

    > Studia akurat są najmniejszym tu problemem.

    Nie wszędzie są bezpłatne, a jeszcze rzadziej dla obcokrajowców.
    No i dość drogie.

    > Ale dzieci powinny do szkoły chodzić. mamy obowiązek szkolny.
    > Pozostaje dyskusja, czy dotyczy tylko obywateli polskich.

    Zdecydowanie tylko.
    Jeszcze by tego brakowało, żebys jakiegos zagranicznego turystę karał,
    bo jego dzieci powinny być w szkole, a nie na wycieczce :-)

    Natomiast ci, co się tu chcą osiedlić na stałe ... to powinni
    podlegać, jak obywatele.

    Akurat na ile ukrainscy uchodźcy chcą tu być na stałe, to nie wiadomo.
    Wielu tak, ale nie można wykluczyc, że wielu chciałoby wrócić wkrótce
    do siebie, jak przestaną bombardować. O ile będą mieli do czego.

    No i tak prawdę mówiąc ... wypadałoby by im pomóc zorganizować system
    ukraińskiego kszałcenia. Żeby np taki ze szkoły średniej mógł u nas
    napisać ukrainską maturę. Przyda mi się na ukrainskie studia.

    Bo polska matura, to jakies przegięcie.
    Taki 4-to czy 3-cio klasista ma sie nagle nauczyc polskiej
    literatury? Bo matemamatyka czy fizyka, to akurat taka sama,
    tylko trudności językowe.

    Czy może oni zdają "międzynarodową maturę" ?

    > Tylko to działa tak, że po pewnym czasie to my musimy się dostosować do
    > większości.

    No i oni sie muszą dostować do naszej większości :-)

    Gorzej, jak się ich zjedzie 20 mln ...

    > Czasem warto się zastanowić, czemu ona jest tania. Nie można mieć
    > Mercedesa w cenie "malucha". Albo to nie będzie Mercedes, albo nie
    > będzie w cenie "malucha".

    A patrzyłes na SSangyonga ? :-)

    A nie, przepraszam - z BAIC sie powinienes zapoznać

    https://www.onet.pl/motoryzacja/autoswiat/chinski-ba
    ic-najwiekszy-udzialowiec-koncernu-mercedesa-tylko-w
    -dziale-badawczo/rpqn109,d18cb688

    No cóż, produkowanie np foteli dla mercedesa jakiś ambitnie nazywanych
    kwalifikacji nie wymaga. Bo szyć jednak trzeba umieć, a tego na
    studiach nie uczą :-)

    Albo mamy tanią siłę roboczą i produkujemy, albo produkuje Rumunia,
    Bułgaria, czy np Białoruś. A my narzekamy na bezrobocie.

    Choć szczęśliwie teraz narzekamy na brak rąk do pracy, a mercedes ...
    szuka dostawcĂłw ?

    > Bo tu zarabiali, a na Ukrainie wydawali.

    Tu duĹźo nie zarabiali, a teĹź tu mieszkali.

    > Przed 2022 rokiem średnia płaca
    > na Ukrainie była znacznie niższa niż w Polsce.

    Ale mieszkanie w Polsce zachodniej kosztuje, żywność kosztuje, odzież
    kosztuje ...
    Choć z tą żywnoscią i odzieżą to różnie bywa - mam na myśli Polske i
    Niemcy czy UK.

> [...]
    > dokładna wartość zmieniała się w zależności od kursu walut i inflacji. W
    > latach 2019–2021 średnie wynagrodzenie brutto wynosiło około 5 000–5 500

    WsrĂłd UkraincĂłw teĹź ?

    > Dodatkowo wielu z nich pracowało na tzw. umowach śmieciowych,
    > bo przecież nie potrzebny im był socjal.

    Co im pozwalało wypracować dużo nadgodzin ... ale czy uczciwie
    płaconych ...

    > Ceny podstawowych artykułów dnia codziennego są mniej więcej na podobnym
    > poziomie względem płacy. Dlatego nasi rolnicy mają problem z żywnością z
    > Ukrainy.

    To akurat sugeruje, że na Ukrainie żywność tania.

    Ale tanie, to jest zboĹźe ...

    J.

  • 269. Data: 2024-10-25 19:55:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 25 Oct 2024 16:55:55 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Zawsze można zamienić grzywnę na areszt :-)

    Tylko to bez sensu w tym przypadku.
    No chyba, żeby tak potem wypchnąć nielegalnie :-)

> [...]
    > granicy, to jeszcze zapobiegamy jej nienaruszalności, a od którego
    > momentu zatrzymujemy za nielegalny pobyt.

    Granica to granica. Linia taka.
    Już nawet płot stoi daleko od granicy, bo pewnie dalej niż metr,
    ale załóżmy, że linię płotu da się naciągnąć pod zapobiegania :-)

    > Nie ma w tej ustawie
    > żołnierzy, a tych ostatnio wysłano na granicę.

    Żolnierze mają swoją ustawe, i obowiązek ochrony granic tam jest :-)

    > Czasem wystarczy nakazać powrót.

    A jak nie będzie chciał?
    Trzeba postraszyć. Serią z kałasza?

    > A jak weszli?

    Jakoś weszli.
    Może po drabinie, może rozepchnęli szczeble w płocie ...
    nie chcesz chyba, abyśmy tez rozpychali?

    > Tylko dość krótkotrwale.

    Ale jest lege artis, i daje nam parę godzin ... dni ...

    >Już psiałem, że oni nie maja dokąd wrócić.

    Niektórzy to parę miesięcy tam już ponoć koczują.
    A idzie kolejna zima ...

    > No potem coś z nim trzeba zrobić.

    No wypchnąć.
    Tylko czy tak moĹźna, po oficjalnej odsiadce?

    Nieoficjalną zrobić? Noclegownia dla uchodźców, z drutem kolczastym i
    karabinami maszynowymi :-)

    > To płaci i wraca skąd przyszedł.

    ale jak ma zapłacic, jesli nie zapłacił na miejscu, a potem został
    wypchnięty?

    Przy czym telefon zabrać, to może być bardzo dobrze.
    I kontakty straci, i znaleźć coś ciekawego można ..

    > Podsumowując, to problemem nie jest brak procedur, bo te są, tylko ilość
    > osób, wobec których trzeba je stosować.

    Ale w sensie, ze za dużo wypychania, czy że za dużo uchodżców by się
    nam zrobiło, gdybysmy tak proceduralnie działali?

    P.S. Tak mi wpadło ... taki uchodźca białorusko-polską granicę
    przekracza nielegalnie. A polsko-niemiecką?

    > Bo do Niemiec nie wszedł nielegalnie przez granicę, albowiem nie ma jej :-)

    No patrz, ta sama myśl.

    Ale nie - decyzja/zgoda nie zależy od legalności przekroczenia
    granicy.

    Tylko jak widać - Niemcom się znudziło ich przyjmowanie i
    utrzymywanie.

    J.

  • 270. Data: 2024-10-25 20:00:30
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 25 Oct 2024 17:00:46 +0200, alojzy nieborak napisał(a):

    > tylko na tym, by Afrykanie zechcieli pracować. A oni nie potrafią i nie
    > chcą pracować.

    Skąd się biorą tacy głupcy jak ty? Wręcz nieprawdopodobne...
    --
    Jacek
    I hate haters.