  • 201. Data: 2024-10-23 21:30:14
    Temat: Re: imigranci
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-10-23 o 21:24, J.F pisze:

    > Pracodawca mu zafunduje.

    > Nie cofną, bo jak wizę dostał, to wjedzie. To nie USA.
    >
    > No może nielicznych nie wpuszczają/my.
    >
    > J.

    Jest jakiś % muzułmanów i murzynów których wpuszczają np. osoby
    wykształcone. Kandada w l. 80 i niemce przed 2004r też chętnie witali PL
    inżynierów. Teraz zagadka czemu w UE i USA wpuszczają więźniów których
    afrykańce starają się pozbyć z korzyścią dla własnego budżetu.
    Ofkors są i biedacy w namiotach, ale ich na podróż zwyczajnie nie stać.

  • 202. Data: 2024-10-23 21:40:10
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-10-23 o 21:27, J.F pisze:

    > A on tak pilnował, żeby mu obywatele nie uciekli ?
    >
    > J.

    Obywatele żyli jak pączki w maśle i nie mieli powodu uciekać. Pilnował
    łunię przed napływem ludków z afryki patrolując łodziami morze.

    Porównaj se ludków z libii z ludkami na łódkach. Inny poziom melaniny.

  • 203. Data: 2024-10-24 00:47:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23.10.2024 o 18:51, J.F pisze:
    > poważniejszego kryzysu, tzn ilości

    On był od dawna poważny, ale dopiero później zaczęto o tym mówić.

    > Nie wiem czy tak można, jak ponton/łajba nie nadaje się transportu.
    > Zresztą desprerat przedziurawi, i co mu zrobisz - wrzucisz do morza,
    > czy skleisz?

    Ja bym ich ładował na okręty desantowe i odstawiał na plażę po drugiej
    stronie - ale wiem, ze to niehumanitarne :-)

    > A on zawróci i przypłynie w inne miejsce ?

    Nie. Nie wierz, ze oni na pontonach przez Morze Śródziemne płynęli. Były
    statki, które ich podrzucały7 po brzeg i stamtąd desant na pontonach.

    > Poza tym jest prawo o azylu.

    Już pisałem, że prawo do azylu nie może się wiązać z naruszeniem prawa
    na samym początku, czyli nielegalnym przekroczeniem granicy. Taka jest
    różnica pomiędzy Białorusią, a Ukrainą. na Ukrainie jest wojna i mamy
    uchodźców. Na Białorusi nie ma wojny i mają korzystać z przejść
    granicznych.

    > No i ... Włosi nie potrzebują rąk do pracy?

    Oni wiedzieli, że uchodźcy nie płynął tu do pracy.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 204. Data: 2024-10-24 00:52:02
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23.10.2024 o 21:30, alojzy nieborak pisze:
> [...]
    > afrykańce starają się pozbyć z korzyścią dla własnego budżetu.
    > Ofkors są i biedacy w namiotach, ale ich na podróż zwyczajnie nie stać.

    Pisze to jako plotkę, bo nie sprawdzałem. Nie mam jak.

    Podobno to działa tak, że składa się wioska i dają kasę jednemu, który
    przedziera się do Europy po socjal. Kilkaset EURO w Europie, to
    niewiele, ale wysłane do Afryki, to masa kasy, bo oni tam kilka dolarów
    miesięcznie zarabiają. Zakładnikami jest rodzina emigranta, która
    zostaje na miejscu. Dlatego oni z granicy Polsko-Białoruskiej nie mają
    się gdzie cofnąć, bo musieliby wiosce oddać kasę, a nie mają skąd.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 205. Data: 2024-10-24 00:52:50
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23.10.2024 o 19:43, Shrek pisze:

    > Od początku niemieckiego planu. On sobie wykombinowali (i poniekąd
    > słusznie) że wszystkich zaproszą do siebie, a potem tych nierobotnych
    > odeślą do somsiadów. Tylko że wyszło na to że oni tu do pracy nie
    > przyjechali...

    Dokładnie masz rację.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 206. Data: 2024-10-24 00:58:06
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23.10.2024 o 21:27, J.F pisze:
    > Jak się tam zrobiła wojna, to i prawo do azylu przysługuje ..

    Ale do sąsiedniego kraju. Socjal w takiej Nigerii, czy Egipcie
    niespecjalnie zachęca do wędrówki przez pustynię. Algieria, czy Tunezja
    też szczególnie lepiej nie wychodzą na tym. Stąd kombinowali z
    Hiszpanią, a potem Włochami. Zresztą kraje arabskie niezbyt chętnie
    "braciom w wierze" chcą pomagać.

    > Bo tam jest pare aspektów.
    > A on tak pilnował, żeby mu obywatele nie uciekli ?

    Ktoś musiał na niego robić.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 207. Data: 2024-10-24 01:33:19
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    > Były statki, które ich podrzucały7 po brzeg i stamtąd desant na pontonach.

    Na internetach podawali trasy z systemu https://www.vesselfinder.com/pl
    Często pontony odpływały 20 km od brzegu afryki i stamtąd statki ich
    zabierały do europy. Statki oczywiście wynajęte najczęściej przez
    fundacje np. Sorosa.

  • 208. Data: 2024-10-24 01:47:18
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    > Ktoś musiał na niego robić.

    Przeca oni na ropie siedzieli i kasą pierdzieli. W afryce robił
    największy projekt geoinżynieryjny z kanałami wodnymi.
    Lubijczyk w 2010 miał 14 tysi usd, da porównania niemiec 12 tysi.

    Był jeszcze watek ropy, chińczycy tam się kręcili co było nie w smak
    zachodkowym. Poza tym wygłupił się przedwcześnie z odejściem od dolara i
    mu zrobili rewolucję.

  • 209. Data: 2024-10-24 02:46:59
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-10-23, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Akurat w Azji kontrasty ekonomiczne są ogromne w porównaniu z Europą.

    W obrębie kraju, poza nielicznymi wyjątkami jak własnie Singapur.
    Natomiast między poszczególnymi krajami w Azji Pd-Wsch takich dużych
    kontrastów nie ma. Są róznice ilościowe, ale nie jakościowe. Biedę masz
    i w Chinach i Malezji i Indonezji i Tailandii i Wietnamie i innych.
    Indie, Bangladesz, mają duzo więcej rzucającej się w oczy skrajnej
    biedy, ale to nieznaczy, że skrajnej biedy nie ma i w innych
    wymienionych.

    > Nie wydaje mnie się. Wręcz przeciwnie - generalnie mają gorszy start i
    > bez zaawansowanego komunizmu tego nie zmienisz. Co powoduje, że wszelkie
    > gadanie o tym że należy im zapewnić ten sam poziom życia co obywatelom
    > to będzie ok, jest to prostu głupim gadaniem bez pokrycia.

    A kto tak gada? Powinni miec warunki, aby mogli taki poziom zycia
    osiagnąć na podobnej zasadzie jak moga to osiągnąc obywatele. Z tą
    poprawka, że powinno sie im pomóc znaleźć w nowym kraju i zniwelowac
    róznice podstawowe, np. edukacji.

    --
    Marcin

  • 210. Data: 2024-10-24 03:03:06
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.10.2024 o 01:33, alojzy nieborak pisze:
> [...]
    > Często pontony odpływały 20 km od brzegu afryki i stamtąd statki ich
    > zabierały do europy. Statki oczywiście wynajęte najczęściej przez

    Przy czym trzeba jeszcze dodać, że to było z góry ustalane. Bo przecież
    nikt nie będzie wypływał na pełne morze "kajakiem" w oczekiwaniu, że
    przypadkowo trafi na statek "ratunkowy", który go przerzuci na drugą
    stronę. I na pewno nie było to tak, że oni uciekali, a te statki im
    ratowały życie - jak to próbowano przedstawiać na arenie międzynarodowej.

    Popatrz na mapę. Najbliżej z Afryki do Włoch, to w prostej linii 140 km.
    To nie jest dystans do przepłynięcia "na materacu", czy łodzią wiosłową.
    No i tu by trzeba startować z Tunezji.

    Nielegalni imigranci, którzy starają się dotrzeć do Włoch przez Morze
    Śródziemne, korzystają z kilku głównych tras, z których każda ma inne
    źródła i punkty wyjściowe w Afryce Północnej. Tych tras jest wieje, ale
    cztery są najbardziej znane.

    Centralna trasa śródziemnomorska - Libia -> Włochy: Jest to jedna z
    najczęściej używanych tras przez przemytników ludzi. Wyrusza się z
    wybrzeży Libii, głównie w okolicach Trypolisu, a celem są wybrzeża
    południowych Włoch, zwłaszcza wyspa Lampedusa (~300 km), Sycylia i inne
    części południowego Półwyspu Apenińskiego (~550 km).

    Trasa zachodnio-śródziemnomorska - Algieria / Maroko -> Hiszpania ->
    Włochy: Uchodźcy i migranci często próbują dostać się przez cieśninę
    Gibraltarską do Hiszpanii, a następnie kontynuować podróż do Włoch.
    Migranci pochodzący z Afryki Zachodniej, takich jak Mali, Niger czy
    Senegal, przemieszczają się przez Saharę, docierając do Algierii lub
    Maroka, by stamtąd spróbować przepłynąć przez Morze Śródziemne (to tylko
    ~200 km).

    Trasa wschodnio-śródziemnomorska - Turcja -> Grecja -> Włochy: Chociaż ta
    trasa bardziej dotyczy migrantów próbujących dotrzeć do Grecji,
    niektórzy starają się kontynuować podróż przez Albanię, Bałkany lub
    przepływając z greckich wysp w kierunku Włoch.

    Egipt -> Włochy: Zdarzają się też przypadki, w których migranci wyruszają
    z Egiptu, próbując przepłynąć przez centralne części Morza Śródziemnego
    do południowych Włoch. (~700 km)

    Te trasy są dłuższe. Tego "podręcznymi środkami przeprawowymi" nie
    pokonasz. Statek płynie ~200 km na dobę. Najprościej byłoby pociągnąć do
    odpowiedzialności kapitanów tych statków, które transportowały ludzi,
    ale oni cwanie nie wchodzili na wody włoskie, a nikt na otwartym morzu
    ich nie będzie ścigał. Z tego, co wiem nasz ORP ORZEŁ właśnie w ramach
    operacji NATO o nazwie Sea Guardian w 2019 i 2021 roku obserwował
    właśnie ten ruch na Morzu Śródziemnym. Podczas drugiego rejsu popsuliśmy
    go trochę :-)
    --
    (~) Robert Tomasik