  • 191. Data: 2024-10-23 11:24:31
    Temat: Re: imigranci
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 21 Oct 2024 16:22:04 +0200, nadir wrote:

    > Księga Wyjścia to Stary Testament, ja tam mistrzem teologii nie jestem,
    > ale zdaje się że właśnie tak powstało chrześcijaństwo, że odrzucili
    > niektóre praktyki, szczególnie te bardziej okrutne i dopisali swój
    > update w postaci Nowego Testamentu.

    Ogólnie jakos tak.
    Przy czym chyba nie napisano co z ST odrzucamy.
    Generalnie wszystko? Zostawiamy tylko dla przykładu?

    No i jakim prawem - wszak to były nakazy Boga.
    No dobra - można uznac, ze zaktualizowane przez Syna Bożego,
    o ile rzeczywiście on to powiedział.

    > Pierwsze wspólnoty chrześcijańskie
    > były racze pokojowo nastawione do wszystkich, to raczej oni byli
    > kamienowani i praktykowali nadstawianie drugiego policzka.

    Jak z tym drugim policzkiem było, to nie wiem, ale fakt - byli w
    mniejszości :-)

    > Ale Stary Testament jest wspólny dla żydów, chrześcijan i muzułmanów,

    Islam chyba sporo zaczerpnął na wzór, ale żeby tak od razu "wspólny" ?

    > jedynie ci ostatni praktykują nadal kamieniowanie, oczywiście nie
    > wszyscy, bo muzułmanie też mają swoje wewnętrzne podziały.

    Bo zaczęło też funkcjonować państwowe prawo.

    > Ci "biedacy" z Niemiec nie chcą się wziąć do pracy i edukacji, a teraz
    > jeszcze fikają po szariat, co proponujesz robić z takimi?

    Edukować, edukowac i jeszcze raz edukować.
    Dobrze się edukowało w Dachau :-P

    > No tak nie bardzo pasuje to do dowolnej religii.

    Do dowolnej może nie, ale wojny religijne są znane i nam.

    > Nie wiem czy nasz i czy ulubiony, ale przymuszają kogoś do chrztu?

    Teraz to tylko spolecznie ("babcia wnuka chce ochrzcic").
    Jak PiS wróci, to może bardziej społecznie.

    Ale dawniej ... nie ochrzczony, nie katolik ... heretyk jakis.
    Na stos, bo chrześcijanie nie kamieniują :-)

    Swoją drogą - jak ateiści zawierali małżeństwa?
    Nie było ateistów ?

    J.

  • 192. Data: 2024-10-23 11:34:42
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 23 Oct 2024 06:33:08 +0200, Shrek wrote:

    > Nikt nie powiedział, że muszą być obywatelami. Po prostu nie powinno się
    > obywatelstwa na lewo i prawo rozdawać.

    A co z dziećmi i wnukami?

    A nawet i tymi osobami - chcemy, żeby żyli jak rodacy, a jednak jacys
    gorsi obywatele z nich?

    No dobra - obywatel ma prawa wyborcze, imigranci mieć nie muszą.

    J.

  • 193. Data: 2024-10-23 18:10:35
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23.10.2024 o 10:33, J.F pisze:

    > Ogólnie tak. Ręce do pracy są im bardzo potrzebne.
    > Ale od początku się mówiło, ze imigrantami trzeba się dzielić.

    Od początku czego? Gdyby pierwszy ponton, który wylądował na ziemi
    włoskiej został grzecznie, acz stanowczo odprawiony zamiast stosować
    przepisy o ratownictwie morskim, to by problemu nie było.

    > Po pierwsze - wydaje mi się, że jak najbardziej mogą wpuszczać i
    > udzielac wiz szengeńskich, jeśli te normy spełniają.

    Tyle, że to na 180 dni

    > Po drugie - u nas jest wiza krajowa typu D, nie szengenska,
    > https://www.gov.pl/web/dyplomacja/wizy
    > i myślę, ze w Niemczech też jest takowa.
    > A jeszcze mamy karty pobytu.

    Tylko jakoś ten obcokrajowiec musi do Polski dotrzeć. My mamy Białoruś.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 194. Data: 2024-10-23 18:31:49
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Ja bym zapytał, co szariat pisze o gejostwie -)

    -----
    > "W niedzielę w Hamburgu odbyła się demonstracja, podczas której, jak podają
    świadkowie, wzięło udział ponad dwóch tys. muzułmanów.

  • 195. Data: 2024-10-23 18:51:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 23 Oct 2024 18:10:35 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Od początku czego?

    poważniejszego kryzysu, tzn ilości

    > Gdyby pierwszy ponton, który wylądował na ziemi
    > włoskiej został grzecznie, acz stanowczo odprawiony zamiast stosować
    > przepisy o ratownictwie morskim, to by problemu nie było.

    Nie wiem czy tak można, jak ponton/łajba nie nadaje się transportu.
    Zresztą desprerat przedziurawi, i co mu zrobisz - wrzucisz do morza,
    czy skleisz?
    A on zawróci i przypłynie w inne miejsce :-)

    Poza tym jest prawo o azylu.

    No i ... Włosi nie potrzebują rąk do pracy?

    > Tyle, że to na 180 dni

    A potem następna?

    > Tylko jakoś ten obcokrajowiec musi do Polski dotrzeć. My mamy Białoruś.

    Normalnie może dotrzeć. Samolotem czy pociągiem.
    Jak ci, co otrzymali wizy.

    Skoro u nas mogą okazjonalnie pracować i mieszkać Amerykanie,
    Koreańczycy, Japończycy, czy Wietnamczycy, Ukraincy i Filipińczycy,
    to co zabroni Niemcom sprowadzic sobie pracowników?

    J.

  • 196. Data: 2024-10-23 19:43:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    Od początku niemieckiego planu. On sobie wykombinowali (i poniekąd
    słusznie) że wszystkich zaproszą do siebie, a potem tych nierobotnych
    odeślą do somsiadów. Tylko że wyszło na to że oni tu do pracy nie
    przyjechali...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 197. Data: 2024-10-23 20:08:22
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    > Od początku czego? Gdyby pierwszy ponton, który wylądował na ziemi
    > włoskiej został grzecznie, acz stanowczo odprawiony zamiast stosować
    > przepisy o ratownictwie morskim, to by problemu nie było.

    Przeca przed ubiciem Kadafiego robili zwroty z włoch do afryki i ue
    sponsorowała druty zaporowe hiszpanom.

    Oni sami se wajchę przełożyli na przyjmowanie, ale teraz widzą opór
    społeczeństwa i udają że robią krok w tył.

    ... ble ble ble europa nie przetrwa bez multikulturalizmu ble ble be

    To że w TV nie mówią jak zarządzają masami wcale nie oznacza że
    zarządzania nie ma.

    cyt
    Barack Obama powiedział, że największym błędem jego prezydentury był
    brak planowania następstw obalenia Muammara Kaddafiego w Libii

    mr.Kadafi ostrzegał przed zalewem europki jak go zdejmą z urzędu bo nie
    będzie komu pilnować granic.

  • 198. Data: 2024-10-23 20:15:52
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-10-23 o 18:51, J.F pisze:
    > Normalnie może dotrzeć. Samolotem czy pociągiem.
    > Jak ci, co otrzymali wizy.

    Normalnie znaczy ma kasę na samolot i stać go.
    Kasę na bilet wyda, w UE go cofną i kasa stracona.

  • 199. Data: 2024-10-23 21:24:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 23 Oct 2024 20:15:52 +0200, alojzy nieborak wrote:

    > Normalnie znaczy ma kasę na samolot i stać go.

    Pracodawca mu zafunduje.

    > Kasę na bilet wyda, w UE go cofną i kasa stracona.

    Nie cofną, bo jak wizę dostał, to wjedzie. To nie USA.

    No może nielicznych nie wpuszczają/my.

    J.

  • 200. Data: 2024-10-23 21:27:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 23 Oct 2024 20:08:22 +0200, alojzy nieborak wrote:

    > Przeca przed ubiciem Kadafiego robili zwroty z włoch do afryki i ue
    > sponsorowała druty zaporowe hiszpanom.

    Jak się tam zrobiła wojna, to i prawo do azylu przysługuje ..

    > Oni sami se wajchę przełożyli na przyjmowanie, ale teraz widzą opór
    > społeczeństwa i udają że robią krok w tył.

    Bo tam jest pare aspektów.

> [...]
    > brak planowania następstw obalenia Muammara Kaddafiego w Libii
    >
    > mr.Kadafi ostrzegał przed zalewem europki jak go zdejmą z urzędu bo nie

    A on tak pilnował, żeby mu obywatele nie uciekli ?

    J.