  • 1. Data: 2006-02-08 13:49:29
    Temat: ile za wpis do KW
    Od: magda<j...@w...pl>

    Po śmierci ojca działka została podzielona na 4 cześci po 1/3 dzieci i 5/8 mama.
    Taki jest zapis w KW. Mama wybudowała na tej działce dom i w akcie własności
    jest jego włascicielem.

    Chcemy wpisać nieruchomość do KW. Jeżeli dom jest wybudowany na działce
    wspólnej to może należeć tylko do mamy?
    Ile zapłacimy w takim razie za wpis prawa własności do KW?
    Czy musimy to zrobić przez notariusza czy możemy osobviście złozyć wniosek w
    sądzie? jak bedzie taniej?

    Z góry dziekuje za odpowiedź

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2006-02-08 14:16:43
    Temat: Re: ile za wpis do KW
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    magda napisał(a):
    > Po śmierci ojca działka została podzielona na 4 cześci po 1/3 dzieci i 5/8 mama.
    > Taki jest zapis w KW. Mama wybudowała na tej działce dom i w akcie własności
    > jest jego włascicielem.

    jakim akcie własności?

    > Chcemy wpisać nieruchomość do KW. Jeżeli dom jest wybudowany na działce
    > wspólnej to może należeć tylko do mamy?

    nie
    co chcecie wpisać do księgi wieczystej?
    prawo własności działki jest przecież wpisane, a dom nie może stanowić
    odrębnego przedmiotu własności

    KG

  • 3. Data: 2006-02-08 14:42:28
    Od: magda<j...@w...pl>

    chcemy podzielić dom i ja chce pod swoja część wziąść kredyt na remont, ale bank
    wymaga ode mnie założonej KW.
    W istniejacej KW jest tylko wpisana działka niezabudowana a ja nie wiem co
    dalej.... od czego mam zacząć i jakie koszty mnie czekają. czy wogóle warto???

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2006-02-08 20:25:45
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    magda napisał
> [...]
    > wiem co
    > dalej.... od czego mam zacząć i jakie koszty mnie czekają. czy

    Ujawnienie budynku w ksiedze wieczystej kosztuje 30 zl. Sklada sie
    wniosek i zalacza zaswiadczenie z ewidencji budynkow.

    pozdrawiam
    Gosia

  • 5. Data: 2006-02-08 23:49:31
    Od: l...@p...onet.pl

    > Po śmierci ojca działka została podzielona na 4 cześci po 1/3 dzieci i 5/8

    Fajnie została podzielona :)

  • 6. Data: 2006-02-09 08:49:43
    Od: magda<j...@w...pl>

    > Fajnie została podzielona :)
    >
    > --

    masz rację, moja pomyłka, działka została podzielona po 1/8 na 3 dzieci i 5/8 mama

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 7. Data: 2006-02-10 13:16:31
    Od: Rafał Święch <r...@g...pl>

    Dnia Wed, 08 Feb 2006 15:16:43 +0100, kam napisał(a):

> [...]
    > co chcecie wpisać do księgi wieczystej?
    > prawo własności działki jest przecież wpisane, a dom nie może stanowić

    "Nie może stanowić odrębnego przedmiotu własności" - czasami może!, o
    nieruchomości budynkowej słyszałeś?:))), odpowiedź Gosi jest poprawna i
    najwłaściwsza w tym wypadku

  • 8. Data: 2006-02-10 16:58:28
    Od: vel konrad <giedr@wytnij_to.op.pl>

    > "Nie może stanowić odrębnego przedmiotu własności" - czasami może!, o
    > nieruchomości budynkowej słyszałeś?:))), odpowiedź Gosi jest poprawna i
    > najwłaściwsza w tym wypadku

    dobra, ale kiedy moze? z pewnoscia nie w wypadku, gdy budynek "stoi" na
    prawie wlasnosci.

  • 9. Data: 2006-02-10 18:32:13
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Rafał Święch napisał(a):
    > "Nie może stanowić odrębnego przedmiotu własności" - czasami może!, o
    > nieruchomości budynkowej słyszałeś?:))),

    nie :)

    KG