  • 1. Data: 2003-12-21 18:10:53
    Temat: ile moze zarobic student zeby...
    Od: "[.:whammy:.]" <w...@W...pl>

    zwrocili mu podatek odprowadzony od dochodow
    w ciagu roku? czy zwracaja calosc, czy jakis procent
    tej sumy? i czy ta kwota, ktora moge zarobic
    to pieniadze, ktore dostalem do reki,
    czy wartosc liczona razem z odprowadzonym podatkiem?
    czy trzeba sie o to jakos upomniec? czy
    wystarczy ze pracodawca pod koniec kwietna zlozy
    pit [czy moze cos innego - nie wiem :o) ]
    a do mnie przyjda pieniazki?
    bardzo prosze o pomoc,
    wesolych swiat!!!

    --
    pozdrawiam,

    ---------------------------------------------[.:wham
    my:.]

  • 2. Data: 2003-12-21 19:29:42
    Temat: Re: ile moze zarobic student zeby...
    Od: "treneros" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "[.:whammy:.]" <w...@W...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > czy trzeba sie o to jakos upomniec? czy
    > wystarczy ze pracodawca pod koniec kwietna zlozy
    > pit [czy moze cos innego - nie wiem :o) ]

    Nic nie odbywa sie automatycznie. Musisz zlozyc PIT do urzedu
    skarbowego

    Rozliczanie sie odbywa na zasadach ogolnych.
    Generalnie:
    1. Pracujesz -> zarabiasz -> pracodawca potraca podatek z twojego
    wynagrodzenia
    2. Z poczatkiem roku pracodawca przysyla ci druk z danymi potrzebnym
    do rozliczenia sie z fiskusem
    3. Wypelniasz deklaracje PIT - podatek dochodowy od osob fizycznych w
    oparciu o dane dostarczone przez pracodawce. Wypelniajac deklaracje
    PIT na koncu samo Ci wyjdzie jaka kwote zwroci Ci US. PIT skladasz do
    30 kwietnia.
    4. Jezeli zarobiles mniej niz kwota wolna od opodatkowania ( obecnie
    cos okolo 2700 zl ) to PIT nie masz obowiazku skladac, ale tez i nie
    dostaniesz zadnego zwrotu w takim wypadku
    5. Po 3 miesiacach od zlozenia PIT dostaniesz zwrot nadplaconego
    podatku

    Jezeli zarobiles przez caly rok mniej niz kwota wolna ( 2700 zl) to
    zwracany jest Ci caly zabrany podatek, jezeli zarobiles wiecej, to
    podatek placisz od nadwyzki ponad kwote wolna.

    --
    Z powazaniem
    -=treneros=-

  • 3. Data: 2003-12-22 11:20:45
    Od: Cray <c...@o...pl>

    treneros wrote:

    > Jezeli zarobiles przez caly rok mniej niz kwota wolna ( 2700 zl) to
    > zwracany jest Ci caly zabrany podatek, jezeli zarobiles wiecej, to
    > podatek placisz od nadwyzki ponad kwote wolna.
    Chyba ze masz koszty uzyskania przychodu inne niz 0% ... np 50% w
    przypadku zbywania majatkowych praw autorskich itp
    Wtedy wyglada to troche lepiej (na korzysc podatnika).

    Pozdrawiam - Cray
    _____-=@=-_____
    c...@o...pl

  • 4. Data: 2003-12-22 15:40:48
    Od: "[.:whammy:.]" <w...@W...pl>

    ok dziekuje za pomoc

    --
    wesolych swiat!
    ---------------------------------------------[.:wham

  • 5. Data: 2003-12-28 14:41:12
    Od: "m s" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    taak. masz prawo zarobic te 2700 i nie zaplacic podatku od tej sumy czyli 19%
    jesli placiles to po wypelnieniu pita ci US odda pieniazki.
    i nie ma znaczenia czy zarobiles 3700 - wtedy tez oddadza ci 19% z 2700, ale
    jesli zarobiles 1700pln to oddadza ci tylko 19%z 1700....
    w przyszlym roku idz do US i zloz podanie o zwolnienie z podatku jako
    student.. nie bedziesz mial problemu... pracodawca ci wyplaci 2700 i dopiero
    po przekroczeniu zacznie odprowadzac podatek.

    > --
    > pozdrawiam,

    my:.]